DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1153650  autor: Remington
 13 lip 2023, 11:50
biala1991 pisze:
13 lip 2023, 07:21
w apce mamy możliwość ustawienia numerów wg wybranej kolejności i kolejność ustawiona w apce nie jest zachowana na www, gdzie nawet nie ma opcji dowolnego ustawienia.

Bo to zapewne ficzer dostępny lokalnie na danym urządzeniu. Aby to zweryfikować, trzebaby zalogować się na innym telefonie i zobaczyć czy kolejność jest zachowana.
 #1153669  autor: biala1991
 13 lip 2023, 13:48
Aplikację mam na jednym urządzeniu i nie planuję instalować na kolejnym więc raczej nie przetestuję. Pisałam o tym jako ciekawostce, najbardziej zależy mi na wyjaśnieniu sprawy z możliwością (?) zmiany maila. Może ten edytowalny mail w ustawieniach zmienia tylko adres do powiadomień a nie ma związku z mailem, na którym jest osadzone konto?

Pytanie o tyle istotne, że na maila przychodzą kody do logowania w aplikacji adresem mailowym. Przypadek? na stronie logowanie mailem trzeba potwierdzić smsem i tam mail w ustawieniach jest nieedytowalny. Apka podczas logowania mailem wysyła kody na pocztę i tam adres można edytować. Może edycja maila w ustawieniach apki służy właśnie do zmiany adresu do wysyłki kodów a nie zmiany maila-loginu?
 #1153768  autor: biala1991
 14 lip 2023, 19:56
biala1991 pisze:
Czy po zmianie adresu mailowego w apce będziemy się po prostu logować innym mailem czy konto się posypie i straci funkcjonalność logowania mailem?
Przetestowałam sama, po zmianie adresu mailowego pojawia się komunikat: Profil zapisano i... nic z tego nie wynika :) nowy mail nie zostaje zapisany i wraca stary, na który założono konto i na ten mail przychodzą kody do logowania w apce.


Remington pisze:
13 lip 2023, 11:50
biala1991 pisze:
13 lip 2023, 07:21
w apce mamy możliwość ustawienia numerów wg wybranej kolejności i kolejność ustawiona w apce nie jest zachowana na www, gdzie nawet nie ma opcji dowolnego ustawienia.

Bo to zapewne ficzer dostępny lokalnie na danym urządzeniu. Aby to zweryfikować, trzebaby zalogować się na innym telefonie i zobaczyć czy kolejność jest zachowana.
Nawet na tym samym urządzeniu ustawienie kolejności numerów ginie po przelogowaniu na inny profil i powrocie na profil "ustawiony" przez użytkownika. Dla większości osób, które nie logują się z jednego konta na drugie tak jak ja :) to pewnie satysfakcjonujące rozwiązanie.
 #1154854  autor: biala1991
 29 lip 2023, 08:06
Zaczęłam przyglądać się billingom w aplikacji (szukałam oznaczenia VOLTE :) ) i zauważyłam dziwną rzecz, TM pokazuje wybiórczo połączenia przychodzące, dotyczy to rozmów między dwoma numerami TM, jeśli numer TM odebrał połączenie z innej sieci to w wykazie takiej rozmowy nie będzie. Oczywiście zarówno połączenia wychodzące jak i przychodzące (tylko z TM) są prezentowane dokładnie w taki sam sposób więc może to być mylące.
 #1154894  autor: Adamgl
 29 lip 2023, 19:58
biala1991 pisze:
14 lip 2023, 19:56
Przetestowałam sama, po zmianie adresu mailowego pojawia się komunikat: Profil zapisano i... nic z tego nie wynika :) nowy mail nie zostaje zapisany i wraca stary, na który założono konto i na ten mail przychodzą kody do logowania w apce.

Po zapisaniu i wyświetleniu tej informacji trzeba zaakceptować zmianę linkiem otrzymanym na nowy adres e-mail i wtedy można się logować nowym adresem

Jedynie co to nie zawsze w aplikacji jest od razu widoczny nowy, ale logowanie nowym działa.
 #1154901  autor: biala1991
 30 lip 2023, 07:20
To ten link też przychodzi z opóźnieniem, bo jak na świeżo sprawdzałam pocztę to nic nie było. Potem już nie zaglądałam, bo i moja wiara w powodzenie operacji była dosyć nikła :)

Czy przez www też się można logować tym nowym mailem? jeszcze by tego brakowało, żeby "na własne życzenie" zafundować sobie logowanie innym mailem w aplikacji i innym na stronie. TM już tyle razy wprowadzał zmiany w tej opcji, dawał i odbierał możliwość logowania mailem, że wszystkiego się można spodziewać.
 #1155100  autor: Adamgl
 31 lip 2023, 23:01
biala1991 pisze:
30 lip 2023, 07:20
Czy przez www też się można logować tym nowym mailem? jeszcze by tego brakowało, żeby "na własne życzenie" zafundować sobie logowanie innym mailem w aplikacji i innym na stronie. TM już tyle razy wprowadzał zmiany w tej opcji, dawał i odbierał możliwość logowania mailem, że wszystkiego się można spodziewać.

Tak, ostatnio zmieniałem adresy na 3 numerach i w aplikacji jak i na stronie logowanie jest tym nowym. Po wpisaniu wcześniejszego pojawia się komunikat "Podany e-mail nie istnieje w naszej bazie. Załóż konto!"
 #1160815  autor: MariuszY
 23 lis 2023, 09:39
U mnie w aplikacji od dłuższego czasu mam takiego babola - numer widnieje na koncie, chociaż pół roku temu został skutecznie przeniesiony do innego operatora. Oczywiście każda próba wejścia w "szczegóły" kończy się niepowodzeniem. Numer był zarejestrowany przez aplikację. Teraz ni w ząb nie idzie go z tej aplikacji usunąć. Czy znacie jakiś sposób? Dodatkowo próbowałem zalogować się przez www, a tam prośba o kod sms z numeru, na który pierwotnie było zakładane konto, a którego już od dwóch lat nie posiadam.
 #1160817  autor: babciagienia1p
 23 lis 2023, 09:59
@MariuszY
1) Spróbuj zalogować się w www. numerem, który - aktualnie - jest głównym w apce mobilnej. Może będziesz miał podpięte pozostałe.
2) Skoro przeniosłeś "babola" do innego operatora i jest on aktywny, spróbuj logowania nim do www. Może zwrócenie błędu spowoduje jakiś reset.
 #1160824  autor: MariuszY
 23 lis 2023, 15:22
babciagienia1p pisze:
23 lis 2023, 09:59
@MariuszY
... i jest on aktywny...
Właśnie nie jest, bo tym operatorem jest Play i numer został przeniesiony, a do tej pory nie aktywowany. Myślę, że cała historia ma związek z rejestracją karty w aplikacji T-M. Wcześniej numery rejestrowałem w miejscu zakupu i pojawiały się one w aplikacji dopiero po indywidualnym dodaniu ich tam. Dwa kolejne (jeden przedmiotowy i jeden wciąż nie aktywowany) zarejestrowałem przez apkę i oba dodały się do aplikacji z automatu. Wszystkie wcześniejsze numery - czy przeniesione, czy też wygaszone - same "znikały" z apki. Ten dziad nie ma zamiaru.
 #1160881  autor: biala1991
 24 lis 2023, 19:55
MariuszY pisze:
23 lis 2023, 09:39
U mnie w aplikacji od dłuższego czasu mam takiego babola - numer widnieje na koncie, chociaż pół roku temu został skutecznie przeniesiony do innego operatora.
MariuszY pisze: .. numer został przeniesiony, a do tej pory nie aktywowany. Myślę, że cała historia ma związek z rejestracją karty w aplikacji T-M. Wcześniej numery rejestrowałem w miejscu zakupu i pojawiały się one w aplikacji dopiero po indywidualnym dodaniu ich tam. Dwa kolejne (jeden przedmiotowy i jeden wciąż nie aktywowany) zarejestrowałem przez apkę i oba dodały się do aplikacji z automatu. Wszystkie wcześniejsze numery - czy przeniesione, czy też wygaszone - same "znikały" z apki. Ten dziad nie ma zamiaru.
Jeśli dobrze zrozumiałam, masz dwa numery zarejestrowane przez aplikację, jeden został przeniesiony do Play (ale nie aktywowany) i pomimo przeniesienia nadal pokazuje się w apce.
A co z tym drugim zarejestrowanym przez aplikację? jest nadal w TM czy też u innego operatora ale sam jednak zniknął z apki, bo piszesz tylko o jednym "dziadzie", którego nie da się usunąć :)
 #1160882  autor: MariuszY
 24 lis 2023, 20:02
biala1991 pisze:
24 lis 2023, 19:55
Jeśli dobrze zrozumiałam, masz dwa numery zarejestrowane przez aplikację, jeden został przeniesiony do Play (ale nie aktywowany) i pomimo przeniesienia nadal pokazuje się w apce.
A co z tym drugim zarejestrowanym przez aplikację? jest nadal w TM czy też u innego operatora ale sam jednak zniknął z apki, bo piszesz tylko o jednym "dziadzie", którego nie da się usunąć :)
Dokładnie tak - jeden dziad widoczny w apce, przeniesiony do Play, tam nie aktywowany. Drugi numer zarejestrowany też w apce, ale do tej pory nie aktywowany (nie było potrzeby). Numer, na który było zakładane konto, też już niedostępny (ten sam zniknął z konta, ale rejestrowany był "klasycznie" - w punkcie).
 #1160885  autor: MariuszY
 24 lis 2023, 20:27
@babciagienia1p: Z mojego poprzedniego posta chyba jasno wynika, że nie mam aktualnie żadnego numeru aktywnego powiązanego z tym kontem. Na koncie 2 numery - przeniesiony i nie aktywowany po przeniesieniu oraz zarejestrowany w aplikacji i nieaktywowany. Pierwszy numer (na który zakładane było konto) od dawna nie jest dostępny. Tak więc nie mam żadnej możliwości zalogowania się do konta numerem telefonu. Loguję się wyłącznie loginem (mailem) i hasłem. Miałem nadzieję, że da się trochę to uporządkować, ale chyba muszę czekać, aż ten numer doczeka się aktywacji w Play. Może to pomoże.
 #1160886  autor: biala1991
 24 lis 2023, 21:03
MariuszY
Chyba nie ma rozwiązania na Twoją sytuację, zastanawiam się, czy aktywacja tego numeru przeniesionego do Play przyniesie pożądany skutek i pozwoli pozbyć się numeru z apki TM.

Jestem niemile rozczarowana, chwaliłam TM za możliwość rejestracji przez aplikację a tu się okazuje, że korzystanie z tej metody rejestracji grozi "przyspawaniem" numeru do Mój TM.
 #1160887  autor: KC-KARLOS
 24 lis 2023, 22:00
W innym wątku (akurat o Orange Flex - posty o bezpieczeństwie aplikacji i dostępu do konta), informowałem o sprawie z wykorzystaniem konta w Mój T-Mobile, które nie miało dotychczas przypisanego numeru telefonu (logowanie za pomocą emaila i hasła).
Przypomnę fragment postu:
Sam tydzień temu miałem icydent z mailem założonym do konta w Mój T-Mobile i testowaniem abonamentu "nielimitowanego" w T na 6 miesięcy. Po zalogowaniu się mailem, okazało się że miałem dostęp do obsługi numeru telefonu i usługi tv innego klienta (mojego numeru już tam nie było, a konto nie zostało usunięte). Po kontakcie z gościem, który jest właścicielem usług, poinformowałem go o sytuacji i poprosiłem o interwencje w punkcie T-Mobile. Zapewnili, że rozwiążą problem i ktoś podpiął do mojego maila ten sam numer tymczasowy, użyty do mojego abo w T, w trakcie procesu MNP z Play. To jest nieodpowiedzialna i kuriozalna sytuacja.
Na szczęście mój mail został już z Mój T-Mobile usunięty.
Patrząc na to, jak długo kiedyś naprawiali błąd, który uniemożliwiał mi logowanie do innych numerów w T na kartę w ramach Mój T-Mobile, mamy jeszcze "lepszego" operatora, który olewa bezpieczeństwo i poprawne działanie apki obsługowej.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160890  autor: biala1991
 25 lis 2023, 08:52
Karlos20 pisze:
24 lis 2023, 22:00
Po zalogowaniu się mailem, okazało się że miałem dostęp do obsługi numeru telefonu i usługi tv innego klienta (mojego numeru już tam nie było, a konto nie zostało usunięte).
Nie ogarniam, miałeś abo w TM, konto założone na maila i dostęp do numeru innego klienta?! Piszesz, że po zalogowaniu mailem Twojego numeru już tam nie było tylko nr kogoś innego, jakim cudem nr tego gościa został podpięty do Twojego maila?

Tego to już kompletnie nie rozumiem:
Zapewnili, że rozwiążą problem i ktoś podpiął do mojego maila ten sam numer tymczasowy, użyty do mojego abo w T, w trakcie procesu MNP z Play.
Rozwiązaniem problemu (dostępu do numeru innego klienta) miało być podpięcie do Twojego maila jakiegoś numeru tymczasowego?


Próbuję to jakoś posklejać i widzę to tak, przeniosłeś nr z Play do abo w TM. Dostałeś nr tymczasowy i założyłeś konto mailowe a kiedy nr docelowy się przeniósł zrezygnowałeś z tego abo (przeniosłeś swój stały nr do innego operatora?) Nr tymczasowy, który dostałeś podczas przenosin z Play i który był podpięty pod Twojego maila, TM przydzielił komuś innemu ale konto nie zostało usunięte i dlatego miałeś dostęp do tego numeru.
Nadal za diabła nie wiem o co chodzi w tym:
Zapewnili, że rozwiążą problem i ktoś podpiął do mojego maila ten sam numer tymczasowy, użyty do mojego abo w T, w trakcie procesu MNP z Play.


Sytuacja z dostępem przez osobę nieuprawnioną jest skandaliczna. Intryguje mnie jak ten gość logował się na konto, pewnie numerem telefonu a konta mailowego nie zakładał. Wniosek-warto założyć konto mailowe choćby po to, żeby sprawdzić czy konto na dany numer już nie istnieje i ktoś może mieć do niego dostęp.
Ciekawe też co z adresem mailowym, który TM od jakiegoś czasu podaje na fakturze. Gość dostawał fakturę z adres mailowym, który do niego nie należał i się tym nie zainteresował? Chociaż mógł faktury wcale nie oglądać, jeśli kwota abo się zgadzała to płacił bez analizowania szczegółów.

Edit.
Jednak gość nie mógł tego zweryfikować, ten adres mailowy podawany na fakturze to adres do wysyłki faktury a nie mail, na który jest zakładane konto TM, chociaż często są to te same adresy dlatego mnie zmyliło.
Masakra, że takie sytuacje się zdarzają i ktoś może mieć wgląd w nasze konto.
 #1160893  autor: KC-KARLOS
 25 lis 2023, 10:17
biala1991: na swoim mailu miałem przypisane konto z dotychczasowym abo 6m w T, które później zlikwidowałem przenosząc numer do Orange, stąd po przeniesieniu z T do O mail z kontem w Mój T-Mobile pozostało puste.
Gość dopiero 2 dni temu od mojego przypadkowego odkrycia miał założone 2 usługi abonamentowe w T: Magentę TV + komórkę, którą przenosił z innej sieci do abonamentu "Nielimitowana M". Operator (prawdopodobnie, aby zaoszczędzić swoją pulę numerów) użył numeru tymczasowego na proces MNP, którego ja używałem do przeniesienia numeru z Play do umowy 6-mies., stąd ten numer był błędnie przypisany do maila mojego martwego konta w Mój T-Mobile, stąd miałem wgląd na usługi tego pana. W zakładce "dane kontaktowe" znalazłem numer kontaktowy Abonenta, aby do niego zadzwonić i poinformować o kuriozalnej sytuacji. Po zgłoszeniu pana do salonu, zapewnili, że ten kłopot naprawią - i to zrobili, bo nie miałby pełnego dostępu do konta.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160899  autor: biala1991
 25 lis 2023, 12:11
Chyba nikt nie chciałby dzielić się kontem z obcą osobą dlatego dopytuję jak mogło dojść do tak niebezpiecznej sytuacji. Konto mailowe dla swojego numeru abo założyłeś na numerze tymczasowym, nie czekając aż nr docelowy przeniesie się z Play? Może przyczyna leży w Twojej niecierpliwości :) gdybyś poczekał aż nr docelowy zostanie przeniesiony i dopiero na niego założył konto to może dałoby się uniknąć całego zamieszania :)

Absolutnie nie tłumaczę TM, oni są odpowiedzialni za udostępnienie konta osobie postronnej. Patrzę z punktu widzenia klienta, którego też może dotknąć taka sytuacja, czy może coś zrobić, żeby się przed tym zabezpieczyć i nie, nic nie może. Bezpieczeństwo moje i innych leży w rękach "niecierpliwych Karlosów" tego świata :D