DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
 #853188  autor: reuptake
 27 lut 2016, 12:07
Cześć,

chciałem wszystkich przestrzec przed pułapką, jaką zastawia Plus na użytkowników Pakietu Orientalnego. Dla niezorientowanych jest to pakiet na darmową transmisję danych w roamingu w krajach Azji, Rosji itd.

Jak popatrzymy na regulamin, to można od razu nabrać wątpliwości. Mamy tu dwa punkty, które są trochę sprzeczne:
§4.pkt 2: Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów dalsza transmisja danych zostaje zablokowana do końca czasu obowiązywania pakietu.
§4.pkt 3: Po wykorzystaniu liczby MB w ramach uruchomionego Pakietu/Pakietów opłaty za transmisję danych naliczane są zgodnie z Cennikiem właściwym dla taryfy /promocyjnego planu cenowego, z którego korzysta Abonent, chyba, że Abonent posiada aktywny inny pakiet transmisji danych w roamingu międzynarodowym.
Skoro pakiet ma być zablokowany, to niby dlaczego są naliczane opłaty? Jedyna sensowna interpretacja jest taka, że pkt 3 odnosi się do sytuacji, kiedy użytkownik sam sobie odblokuje transmisję danych.

Na to nakłada się jeszcze regulacja UE, która nakazuje o ile mi dobrze wiadomo, blokadę po przekroczeniu 5MB w roamingu, żeby telekomy nie wpędzały użytkowników w koszty.

Tyle teorii, a jak jest w praktyce?

Wyjechałem z zakupionym pakietem na wakacje. Po jakimś czasie otrzymałem SMS, że wykorzystałem już 80% pakietu i że jak wykorzystam go w całości, to transmisja zostanie zablokowana. Kolejnego dnia dostałem SMS "Wyczerpales pakiet danych. Transmisja danych zostala zablokowana. By zdjac blokade wyslij SMS 'Odblokuj ORIENT' na numer 8802, badz zakup kolejny pakiet". I faktycznie zablokowało mi transmisję danych.

Problem w tym, że w wykazie połączeń miałem już naliczone kilka MB i prawie 300 zł za transmisję danych. Z wykazu wynika, że jeszcze zanim wysłano mi SMS o wyczerpaniu pakietu, już kasowano mnie za dane. Najprawdopodobniej dopiero ta "unijna" blokada zadziała.

Sprawa jest oczywiście w reklamacji, a Was przestrzegam.