Szanowni Państwo,
Informujemy, że w dniu 14 marca 2018 r. otrzymaliśmy zgłoszenie, iż mogło nastąpić nieuprawnione uzyskanie dostępu do niektórych danych osobowych części Klientów BDI (Bezpłatnego Dostępu do Internetu), która skorzystała z oferty pakietów komercyjnych. Po weryfikacji zgłoszenia i podjęciu przez nas natychmiastowych działań zapobiegawczych pragniemy Państwa zapewnić o bezpieczeństwie danych, których mogło dotyczyć zgłoszenie (imię, nazwisko, dane korespondencyjne, dane adresowe do faktury, e-mail, numer kontaktowy, udzielone zgody biznesowe, numer seryjny karty SIM i kod PUK). Podkreślamy jednocześnie, iż próba nieuprawnionego dostępu nie dotyczyła takich danych, jak: PESEL oraz numer i seria dowodu. Na podstawie uzyskanych dotychczas informacji nie stwierdziliśmy zaistnienia negatywnych skutków próby naruszenia danych osobowych.
Dla zapewnienia najwyższego standardu bezpieczeństwa danych naszych Klientów i realizacji działań profilaktycznych, podjęliśmy natychmiast po otrzymaniu zgłoszenia w dniu 14 marca 2018 r. następujące działania:
Na stronie Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2 wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia, które mają na celu uniemożliwianie potencjalnych prób naruszenia dostępu do danych osobowych.
Czasowo zablokowano możliwości wyświetlania danych osobowych Klientów sklepu Pakiety Aero na koncie po zalogowaniu.
Czasowo zablokowano dostęp do Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aero2, jednakże Klienci mieli możliwość dokonania zakupu pakietów poprzez sklep internetowy Aero2 (działający pod linkiem:
https://sklep.aero2.pl ).
Poza działaniami wskazanymi powyżej Aero2 w dniu 15 marca 2018 r. zawiadomiło w tej sprawie Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych i złożyło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
Ponadto Aero2 rekomenduje:
Zweryfikowanie wszystkich loginów i haseł, jakimi się Państwo posługują – z punktu widzenia bezpieczeństwa najlepiej jest używać innych identyfikatorów i haseł w serwisach internetowych i systemach komputerowych.
Zmianę hasła stosowanego w kontaktach z Aero2 – warto zadbać, by było odpowiednio silne.
Nie odpowiadać na maile spamerów ani nieznanych osób i instytucji.
Zawiadomić organy ścigania w przypadku uzyskania informacji o bezprawnym posłużeniu się danymi osobowymi przez podmiot nieuprawniony lub przesłać tego rodzaju zgłoszenie do Aero2 (adres poniżej).
W trosce o bezpieczeństwo Państwa danych wprowadziliśmy dodatkowe działanie ochronne, polegające na konieczności zresetowania Państwa dotychczasowego hasła w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta Aero2 w czasie najbliższego logowania. Jeżeli po zakończeniu przerwy technicznej nie korzystali jeszcze Państwo z serwisu, zachęcamy do zalogowania się i ustanowienia nowego hasła na stronie
https://moje.aero2.pl
W przypadku pytań prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres:
[email protected]