DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
 #1160590  autor: pkwpkw
 16 lis 2023, 12:29
Witam,
Kupiłem kartę a2mobile aby mieć nr. polski podczas wizyt z UK, przed przyjazdem aktywuję pakiet na rozmowy i 10G danych.
Za pierwszym razem nie było problemów. Tym razem po wylądowaniu w Polsce w ogóle nie miałem sieci, co przysporzyło wiele kłopotów. Dopiero po skontaktowaniem się z ich BOK okazało się, że muszę ręcznie wybrać roaming krajowy w apce a2mobile. Okkk... :?

Świetnie, tyle że cały czas od 2 tyg. mam problem z transmisją danych - po prostu połączenie po jakimś czasie znika. BOK zasugerował przełączanie na "tylko 3G". Obecnie sytuacja wygląda tak:
1. Brak transmisji danych.
2. Wybieram "tylko 3G". Łączy się ok.
3. Po jakimś czasie transmisja danych zupełnie znika, z reguły po kilku godzinach połączenia z wifi.
4. Wybieram 3G - łączy się.
5. Przestawiam na 4G/LTE - łączy się bez problemu.
6. Skocz do punktu 3. I tak ad infinitum.

Nie sądzę żeby to była kwestia urządzenia, wcześniej nie miałem żadnbych problemów.
a2mobile poprosili o opis sytuacji i wyniki speedtest, i czekam. W sumie walczę z problemem od 2 tyg. codziennie (ręczne wybieranie 3G/4G żeby był internet).
Ktoś ma jakiś pomysł?
 #1160591  autor: Remington
 16 lis 2023, 12:47
Masz jakość adekwatną do ceny.

Ich karty mają konieczność przełączania się między krajem i zagranicą. Działa na starej platformie Plusa, a w Polsce loguje się tylko do Plusa, z którym bywają problemy.

Jest wiele ofert lepiej działających od a2m i to z WiFi Callingiem, który mógłbyś użyć będąc w UK. Nie tyle „lepiej” co normalnie działających. Jeśli jesteś teraz w Polsce to zdążysz przenieść numer w salonie w 1 dzień.

W celu znalezienia oferty, załóż wątek w dziale „Jaką ofertę wybrać?”.
 #1160592  autor: pkwpkw
 16 lis 2023, 12:55
Dzięki, tak myślałem (apropos jakość/cena).
Aktualnie potrzebuję tylko numer polski gdy jestem w kraju, normalnie mam swój numer w UK tyle że akurat zmieniłem tam operatora który nie ma już darmowego roamingu w EU. Prawdopodobie przejdę do innego który takowy ma, jest z tym o wiele mniej zachodu. Tyle że czasem przydaje się lokalny polski nr. Ewentualne poszukam innych ofert polskich operatorów, jak sugerujesz.
 #1160654  autor: olka411
 18 lis 2023, 10:54
to brzmi naprawde frustrujaco! 😕 mam kilka pomysłów, które moga pomoc: Sprobuj zresetowac ustawienia sieciowe na swoim telefonie. Czasami to proste rozwiazanie naprawia dziwne problemy z polaczeniem. Zadzwon jeszcze raz do bok i sprawdz, czy maja jakies konkretne ustawienia apn dla danych mobilnych w polsce. Byc moze trzeba cos recznie dostosowac. Sprawdz, czy masz najnowsza wersje oprogramowania na swoim telefonie. Aktualizacje czasami poprawiaja problemy zwiazane z siecia. Skoro bok sugeruje korzystanie tylko z 3g, moze sprobuj na stale pozostac przy tej opcji, jesli nie masz specjalnych potrzeb do szybkiego lte. Sprawdz, czy masz duzo aplikacji dzialajacych w tle – czasami moga one wplywac na stabilnosc polaczenia. Mozesz sprobowac wylaczyc niepotrzebne procesy.
Czekaj na odpowiedz od a2mobile. Moze to byc problem po ich stronie, który wymaga specjalnej konfiguracji. Jesli masz mozliwosc, przetestuj karte sim w innym telefonie, aby wykluczyc problem zwiazany z twoim urzadzeniem. Pamietaj, zeby zawsze miec wlaczona opcje roamingu krajowego – moze to byc kluczowe dla utrzymania polaczenia.Trzymam kciuki, zeby udalo ci sie szybko rozwiazac ten klopot! 🤞 Jesli masz jeszcze jakies pytania, smialo pytaj! 😊
 #1160656  autor: KC-KARLOS
 18 lis 2023, 11:42
Problem leży po konfiguracji kart SIM, które mają wgrane ustawienia billingowe dawnego aero2 wraz z inną identyfikacją sieciową niż 260-01 (należy do Plusa). Podobne problemy mogą występować po drugiej stronie platformy billingowej należącej do Plusa, czyli "wRodzinie". Co ciekawe APN "wrodzinie" też działa na kartach a2mobile, co potwierdza moje info i stan rzeczy. Jednym słowem - bałagan. Ale czego mamy oczekiwać po rozwiązaniach niskokosztowych? No właśnie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1160659  autor: pkwpkw
 18 lis 2023, 12:55
Już sam nie wiem. :(
Problem najłatwiej było wykryć w ten sposób, że po jakimś czasie gdy byłem w domowej sieci wifi, po wyłączeniu wifi nie włączała się transmisja danych, musiałem przestawiać tryby ręcznie.
Wczoraj zrobiłem eksperyment, przełożyłem na noc kartę sim do starego tableta Samung (LTE) i problem nie wystąpił.
Więc wypada że to telefon. Ale jest to dziwne bo wcześniej nie miałem żadnych problemów.
a2mobile sprawdził stację bazową w okolicy i też wszystko ok.
 #1160660  autor: Remington
 18 lis 2023, 13:56
Karlos20 ma rację. Te problemy były jeszcze w czasach Aero2, a także w ich ówczesnej ofercie wRodzinie. Ale to chodzi o nie tyle sieć co konfigurację tego jakie pasma są preferowane (dawne Aero2), karta wtedy na głupiego szuka czegoś czego nie może znaleźć.
 #1160661  autor: pkwpkw
 18 lis 2023, 14:42
Dodam jeszcze że zauważyłem taką rzecz. Po tym gdy sieć znika, nadal pokazuje się typ sieci LTE pod danymi o połączeniu z operatorem. W specjalnej apce którą zainstalowałem żeby łatwo było przełączać miedzy trybami sieci bez wchodzenia w ustawienia, pokazuje się wtedy szybko naprzemiennie connecting/disconnected w rubryce transmisja danych, tak jakby sieć "nie wpuszczała" mojej karty sim. Dopiero po przestawieniu na 3G łączy się, po czym mogę przestawić na LTE. Dziwna sprawa.