DEVI_UI pisze: ↑23 maja 2023, 15:56
Jak najbardziej, że telefony ją obsługują. Dlatego wychodzę z założenia, że coś jest nie tak od strony operatora. Ale od marca...?
Będę trochę upierdliwy, ale co to za telefony? I jak upewniłeś się, że CA z L900 na nich działa? Pamiętaj, że możliwe są różne dziwne warianty obsługi CA przez dany telefon.
CA z L900 może np. działać, gdy podstawowym pasmem będzie L900, ale już w drugą stronę, gdy np. podstawowym pasmem jest L2600 może nie działać.
Miałem tego typu historię parę dni temu z Samsungiem Galaxy S8.
Na stacji z L1800/L2100/L2600 T-mobile uruchomiło L900. W trybie wymuszonym wykrywałem je, więc miałem pewność, że na stacji jest. Ale w trybie Auto, gdy jako podstawa wpadało najwyższe pasmo czyli L2600 agregacja była cały czas bez 900ki. Tylko 2600+2100+1800. Byłem przekonany, że CA jest na tej stacji skopane. Ale przełożyłem kartę do Galaxy S9 i okazało się, że jednak 4CA z L900 działa.
Porobiłem trochę testów i okazało się, że Galaxy S8 choć generalnie obsługuje 4CA (800+1800+2100+2600) to z pasmem L900 obsługuje tylko 3CA. A ponieważ konfig sieci jest taki, że telefon trzyma się z reguły najwyższego dostępnego pasma to finalnie L900 na CA się nie załapywało, bo agregowane były pasma od góry w dół (2600+2100+1800). Dopiero gdy wlazłem w miejsce, gdzie jako podstawowe wskoczyło L900 to do niego doagregowane zostało L1800 i L2100.
Nie twierdzę, że z twoimi telefonami jest podobnie, ale potestuj to trochę dogłębniej, bo to bardzo dziwne, że tyle czasu T-mobile nie dodałoby L900 do CA.