DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 137 z 142
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 142
 #1154566  autor: Mixiorek
 24 lip 2023, 10:20
Płatność kartą w Helu. Terminal do płatności tylko w 2G. Pewnie jest też w 3G ale w środku karta TMPL. Autoryzacja trwała z 5 minut…
Jeżeli w miejscowościach turystycznych będzie dużo terminali tylko 2G to w sezonie może być niewesoło. Ilość transakcji, obciążenie 2G w data…

TMPL pewnie powie, że zachęca by operatorzy płatności kupili terminale z LTE. Widziałem ostatnio taki. Dosyć duży. Plus taki, że nigdy chyba autoryzacja nie trwała tak krótko. Nie zdążyłem jeszcze cofnąć telefonu od terminala a już było po autoryzacji… tylko pewnie koszty terminali LTE są niemałe.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1154578  autor: mariusz9a
 24 lip 2023, 11:13
Tak to już jest, że postęp wymaga wymiany urządzeń u klientów. Myślę, że popyt na takie terminale płatnicze spowoduje spadek ich cen - w końcu żaden przedsiębiorca nie będzie chciał brać badziewia działającego w zapchanym 2G. Jakby tak chcieć narzekać na wyłączenie 3G bo ktoś używa terminali w 3G no to bez jaj - świat wiecznie stałby w miejscu i nikt ani nic nie zmusiłaby to wymiany terminali na nowsze, a co za tym idzie szybsze - także ostatecznie i tak wszyscy na tym skorzystają. Myślę że w końcu ten sprzedawca dojdzie do wniosku że trzeba ten terminal wymienić i po temacie - aktualnie pewnie będzie musiał dopłacić, ale to kwestia czasu aż ceny spadną (tak jak to się dzieje np z telefonami) :-)
 #1154590  autor: IC_Current
 24 lip 2023, 12:26
Tylko że to żaden problem. Zmieniamy operatora i terminal dalej działa. Agenci i tak mają umowy z kilkoma operatorami. Niestety użytkownicy są tego nieświadomi, że mogą coś zrobić - albo zarządać wymiany terminala na taki z LTE, albo kazać zmienić operatora. Zazwyczaj płacą miesięcznie od urządzenia stałą opłatę, więc w jej ramach mogą wymienić urządzenie. Niestety technicy od agentów albo są kompletnie niedouczeni (mówią - to tymczasowe, minie jak TM zmieni ustawienia sieci:-) ), albo maksymalizują zyski agenta kosztem użytkownika i mu nic nie powiedzą co może poprawić.
Już trzy punkty handlowe, gdzie jestem klientem po mojej poradzie zmieniły operatora z TM na Plus i wszystko działa z powrotem bardzo dobrze. Co gorsze, niektóre terminale mają połączenie po LAN lub WiFi, ale technicy agenta nie powiedzą o tym klientowi, bo tylko szybko przywiozą wstępnie skonfigurowany terminal na SIM, fakturę za usługę i uciekają dalej zamiast porządnie wszystko uruchomić. Już kilka takich terminali rekonfigurowalem do pracy w sieci lokalnej i do pobierania automatycznie danych z programu kasowego lub kasy fiskalnej.
 #1155056  autor: matias55
 31 lip 2023, 12:26
Strasznie jestem ciekaw jakie będzie pokrycie sygnałem, gdy sieć 3G wyłączy Orange. LTE szybko się degraduje, gdy są widoczne przeszkody i z moich obserwacji obecne odległości między stacjami są tutaj dużym minusem dla tej technologii.
 #1155065  autor: IC_Current
 31 lip 2023, 13:55
Zobaczymy wszystko po aukcji 5G jak się rozwinie. Jeśli nie będzie wtopy z jakimś konkretnym odwołaniem to operatorzy jednak będą musieli znacznie zagęścić siatkę nodów żeby spełnić wymagania pokryciowe. Wtedy problem zasięgu do rozmów w LTE sam się rozwiąże.
 #1155080  autor: bogna22
 31 lip 2023, 17:38
IC_Current pisze:
24 lip 2023, 12:26
Tylko że to żaden problem. Zmieniamy operatora i terminal dalej działa. ...
...
Co gorsze, niektóre terminale mają połączenie po LAN lub WiFi, ale technicy agenta nie powiedzą o tym klientowi, bo tylko szybko przywiozą wstępnie skonfigurowany terminal na SIM. ...
...
A najlepsze jest to iż często wystarczy "wsadzić" RJ45 w terminal i działa :D Wtedy wbudowana SIM działa jako zapas. Ogólnie. raczej obecnie mało aż tak nieświadomych użytkowników. A terminale mobilne są nowsze - zaryzykujesz utratę Klienta. bo terminal wolno autoryzuje?
 #1155082  autor: IC_Current
 31 lip 2023, 18:16
". A terminale mobilne są nowsze - zaryzykujesz utratę Klienta. bo terminal wolno autoryzuje?"
Żebyś Ty widział co niektórzy ludzie mają w firmach. Syf, kiła i mogiła. Żyją w takim syfie, bo nikt im nie powiedział że może być lepiej, że sieć LAN można zoptymalizować, że terminale można do niej podłączyć. Mają jednego "zaufanego" technika od sieci, drugiego od kas fiskalnych i płatności i wierzą im we wszystko co powiedzą. A Ci ich kroją aż miło, bo co chwila "awaria", coś laguje itd i trzeba "naprawić".
Z drugiej strony, Ci technicy też nieraz lotni nie są i tematów nie ogarniają. Niedawno miałem sytuację w firmie gdzie odpowiadam za sieć komputerową. Była wymiana kilku elementów typu kasa, terminal i podobne. Wchodzę do biura a tam piękny pająk przewodów. Cztery nowe konwertery USB-Serial wpięte do PC i przewody porozwalane wszędzie. Oczywiście PC miał kartę PCI z czterema portami. Pytam po co te konwertery. W firmie nie wiedzą, ale za nie zapłacili "trochę" drożej niż na Allegro. Dzwonie do firmy od kas fiskalnych a Ci z rozbrajającą odpowiedzią - zawsze te konwertery montują bo je umieją konfigurować. No żesz ku..wa. Nie umieć ustawić portu szeregowego na PCI choć ustawienia identyczne jak tego na USB i jeszcze sterowników dodatkowych nie trzeba.
 #1155388  autor: Mixiorek
 05 sie 2023, 12:53
Warszawska galeria północna. Kolejny przypadek z EDGE w TMobile po wyłączeniu 3G. Po chwili HO do LTE.
Telefon w kieszeni spodni wyjęty np: w Superpharm. A to sklep, który jest na samym rogu a nie jakoś mocno wewnątrz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1155408  autor: p2225
 05 sie 2023, 16:49
Arkadia to akurat ma problem na każdej technologii, a przynajmniej w Orange i T-mobile.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1155409  autor: babciagienia1p
 05 sie 2023, 17:24
Nie u każdego operatora (znam z praktyki). W T-Mobile kłopoty pojawiły się po wyłączeniu 3G. Wcześniej w Arkadii był zasięg i nie było problemów z żadnym operatorem. Kilka postów wyżej @Mixiorek pisał o Galerii Północnej, w Galerii Mokotów jest tak samo. Nie było tam pikokomórek? W Arkadii był zasięg nawet na najniższym parkingu, tak samo na Młocinach.
 #1155411  autor: Mixiorek
 05 sie 2023, 17:29
Za to w najgłębszym miejscu galerii północnej czyli w toaletach tuż obok są pikokomórki.... gdyż jak wiadomo telefon w kiblu ważniejszy niż srajtaśma... a w takim lokalu tuż przy wejściu może być EDGE.

W Arkadii nie byłem już dawno.
Galmok ma również akcje z EDGE.
Dworzec Centralny również epizody z EDGE.
Elektrownia Powiśle jest w miarę. Jakoś nie kojarzę EDGE ale może jakoś nie zerkałem często na telefon.
Koneser j.w. w elektrowni.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1155414  autor: p2225
 05 sie 2023, 17:42
Może to też sposób na finansowanie instalacji? Może najemca lokalu może wykupić doprowadzenie dodatkowych anten pod lokal, bo bez tego nie będzie np. płatności Blikiem? Słyszałem o sytuacjach gdzie najemcy zgłaszali do zarządcy CH słaby zasięg w sklepie i po jakimś czasie pojawiały się anteny, ale czy wiązało się to z opłatami to nie wiem.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1155435  autor: kozien70
 05 sie 2023, 23:07
p2225 pisze:
05 sie 2023, 16:49
Arkadia to akurat ma problem na każdej technologii, a przynajmniej w Orange i T-mobile.
No nie wiem, ja tam nigdy problemów nie miałem (a przynajmniej większych, niż w innych CH), a bywam tam od powstania średnio raz na miesiąc lub dwa. Zaczęło się po wyłączeniu 3G w Tm. Żeby była jasność: chodzi o sytuację taką, jak opisał Mixiorek. Wchodzę do środka, wskakuje edge, po chwili wraca LTE. Kiedyś tego nie było.
W Orange działa nadal poprawnie.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2023, 01:29 przez kozien70, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1155437  autor: bogna22
 06 sie 2023, 01:00
Jeśli możecie, a macie T-Mobile, telefon z tryb tyko LTE. IMS zadziała i "wpadniecie" w L800/900, pomijając GSM... A wpada się tam na chwilę, aby sieć ogarnęła dostępność usług.
Zasięg L8/9oo jest zauważalnie SŁABSZY niż GSM. Mamy spleśniałe ciastko, wywalone UMTS, ale nie "podkręcone" LTE. To PL nie Czechy, gdzie ma się wrażenie, iż podstawą LTE jest 18o0 i jest on bardzo mocny.
 #1155441  autor: p2225
 06 sie 2023, 08:18
kozien70 pisze:
05 sie 2023, 23:07
No nie wiem, ja tam nigdy problemów nie miałem (a przynajmniej większych, niż w innych CH), a bywam tam od powstania średnio raz na miesiąc lub dwa. Zaczęło się po wyłączeniu 3G w Tm. Żeby była jasność: chodzi o sytuację taką, jak opisał Mixiorek. Wchodzę do środka, wskakuje edge, po chwili wraca LTE. Kiedyś tego nie było.
W Orange działa nadal poprawnie.
Może zbytnio skróciłem. Problemy są w części sklepów w Arkadii. Do tego stopnia, że nie ma w ogóle zasięgu, nawet 2G.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
  • Strona 137 z 142
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 142
  • 1
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 142