3G pisze: ↑07 lis 2019, 19:29
To wszystko prawda, tylko, że:
- czas łączenia nie ma aż takiego znaczenia - co innego gdybyśmy mówili o różnicy 5s względem 30s;
Używam tych usług na co dzień. Ma dla mnie znaczenie czy wciskam "zieloną słuchawkę" przystawiam telefon do ucha i mam sygnał. Czy czekam
poza tym zdarza mi się np. wybrać jakiś numer (którego nie mam w książce) tylko po to, żeby był w historii, bo chcę zadzwonić później, a z VoLTE mógłby już (niepotrzebnie) pójść sygnał
Fakt, potwierdzam. Tak się dzieje ale nigdy bym tego nie określił jako minus VoLTE...
- zwykłe HD Voice to wystarczająca jakość, a EVS obsługuje stosunkowo niewiele słuchawek - i to jeszcze zdaje się w obrębie tej samej sieci
Firmy mają większość połączeń wewnątrz sieci.
argument za VoWiFi w roamingu jest najbardziej trafny, ale tutaj też trzeba pamiętać, że połączenia w II i III strefie to bardzo niewielki odsetek, nie mówiąc już o tym, że VoWiFi w roamingu działa głównie w abonamentach.
Ten niewielki odsetek może wykręcić rachunek x2. To oczywiście np: zależy jak często pracownicy firmy są w strefie II czy III. Jeżeli ktoś ma centralę lub klientów np: na Ukrainie, Rosji, Białorusi, US, czy w Szwajcarii to już to może mieć znaczenie i to niemałe.
Świetna propozycja - zapłacić kary umowne na kilkuset numerach żeby skosztować zajefajności VoLTE
A może dać ludziom po drugim numerze?
Napisałeś, że ludzie nie przychodzą do Ciebie i nie narzekają na brak tych usług. Skąd mają wiedzieć, że taka różnica potencjalnie jest lub nie jest skoro mogą nie wiedzieć co te usługi ze sobą niosą?
Używałem Plusha równolegle z TMobile VoLTE i ja widziałem/ słyszałem różnicę. Tak można wykazać różnice. Wiadomo, że nikt nie zerwie umowy i idziesz za daleko.
Wystarczy na koniec umowy rozważyć ofertę konkurencji i już można być w rozrzutnej sieci, która zainwestowała w te "niepotrzebne" usługi dla klientów Polkomtela. Gdybym patrzył tylko na cenę to firma byłaby pewnie już dawno w Play. A nie jest i pewnie jakiś czas nie będzie bo biorę pod uwagę również inne elementy niż cena.
No ale jeśli rzekomy brak jakości (brak VoLTE/VoWiFi) jest takim samym brakiem jakości jak rozmowa w RK Play to pachnie to trochę demagogią i poziomem piotrazet.
Wskazuję, że nawet jeżeli zabierzesz kogoś do NOSPRu w Katowicach to może powiedzieć, że jakość dźwięku jest taka sama jak u niego w domu na sprzęcie grającym. Nie każdy zwraca uwagę na na takie rzeczy lub ma wymagania odnośnie jakości dźwięku czy w tym przypadku również usług. Nawet jak połączy go przez VoLTE 6x szybciej to jak spytasz o różnicę może nie wskazać na czas.
I żebym nie był źle zrozumiany - jasne, że lepiej gdyby te usługi wdrożyli! Tylko, że znów nie rwałbym szat tylko z tego powodu, że wciąż nie ma VoLTE/VoWiFi.
Jasne, od początku wiadomo, że
nie są to usługi niezbędne i podstawowe. One wpływają głównie na jakość a taki wskaźnik nie każdy bierze pod uwagę, zauważy lub nie każdy jest tym zainteresowany.