DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1168929  autor: -TACS-
 30 mar 2024, 11:25
Częstokroć od od telemarketerów można usłyszeć, że w razie przeciążeń sieci spowodowanych np. przez zgrupowanie ludzi, albo awarią części stacji bazowych, abonamenty mają wyższy priorytet względem prepaid.
Prawda czy fałsz?
 #1168942  autor: KC-KARLOS
 30 mar 2024, 13:32
Sinpelo: jest ich mnóstwo. Podam kilka z nich:

> wspominałem kiedyś o FUPach w Orange abonament, gdy "nadużywam" internetu na nadajniku, który jest "wg operatora" mocno obciążony (średnie prędkości przy FUPie 2-5 mbps z chwilowymi rwaniami do wyższych prędkości od godz 9 do 23). Tymczasem w OFNK / Orange Flex jest net nieco szybszy, ale nadajnik nadal obciążony (rano do 100 mega, w ciągu dnia spadki do ok 20-30 mega).
Na czas świąt korzystam z karty abo na wsi, gdzie ruch nie jest zbyt duży, więc prędkości cały czas są zadawalające (cały dzień ok 100-150 mbps i to przy agregacji 800+1800+2100).

> Plus na taryfach Power LTE FUPował klientów gdy zużywali dużo GB poza limitem w ramach abonamentu (podczas gdy w materiałach informacyjnych twierdzą, że net LTE jest bez limitu również prędkości, co było kłamstwem).
Przy ofertach na kartę operator celowo w wybranych dniach (przed północą) wyrzuca użytkowników z aktywnej transmisji na LTE, podczas gdy na 5G nie występują utrudnienia. Możliwe, że ma to na celu zmuszenie klientów do wymiany telefonów/routerów na 5G, najlepiej kompatybilnych z Plusem.

> Kolejny przykład: T-mogiła. W abonamentach ogranicza użycie "nielimitowanego" transferu danych wyłącznie do smartfonów, aby "zapobiec przeciążeniom sieci". Tymczasem w ofertach na kartę pozwalają odpalić neta bez limitu prędkości nawet na 4 tygodnie bez ograniczeń co do urządzeń - więc sami siebie zaprzeczają i robią z ludzi głupich.

> Play z kolei ma wysokie progi wejścia do sieci 5G + w starych taryfach (Fresh, PNK goły) nadal ma lejki prędkości np. do 7 mbps, dopiero pakiety nowszego typu lub zmiana taryfy te limity prędkości zdejmują.
Abonament od Vectry ma wstęp do 5G Playa, ale przy wejściu w zasięg n78 prędkości nie rosną i wynoszą żałosne 80-90 mbps, gdy Virgin prepaidowy wyciąga 10x więcej.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1168979  autor: IC_Current
 31 mar 2024, 10:33
Poproszę o dowody
Ten kto twierdzi, że coś istnieje (oszust "konsultant") powinien udowodnić swoje twierdzenia. Niech pokaże jakiś konfig z ustawieniami QoS. Nigdy nikt z sieci nie pokazał takiego przykładowego konfigu na potwierdzenie swoich słów? A to pech ...
Bo kłamią w żywe oczy - to kartowcy zazwyczaj mają lepsze warunki sieciowe. Jak im coś nie odpowiada, jutro się żegnamy. Abonamentowcy i tak dwa lata są na sznurku a jak nie są, to i w dużej części są (albo za leniwi, albo przywiązani do sieci, albo technicznie nie ogarniają świata). Sam mam wielu takich "klientów", co narzekają na operatora, płaczą i żalą sie wszędzie, ale nie zmieniają umowy "bo to przecież tyle papierologi", a jak im mówisz "zapłać 100 złotych, ogarnę Ci całą papierologię i nowego operatora i wszystko zacznie działać", to wymówka "ee.. bo tyle już lat mam xx". Więc takich ludzi operatorzy (i słusznie) rżną bez grama wazeliny. Po co mieliby im dawać wyższe priorytety?
Najczęściej to abonamentowcy, zwłaszcza ci z ofert "data" z dużym limitem i zużyciem danych są na szarym końcu. Raz tylko życiu miałem przypadek, że abonament typu data miał zauważalnie lepsze warunki niż cała reszta. To była karta korpo z Plusa dla zapasowych łączy internetowych w oddziałach firmy - 100Mbps vs kilka Mbps w innych ofertach (ten sam nadajnik, sektor i urządzenie końcowe).
 #1168980  autor: babciagienia1p
 31 mar 2024, 10:51
@IC_Current
Priorytety mają też duzi klienci biznesowi z branży FMCG (np. łączna suma kilku tysięcy kart SIM w grupie kapitałowej) z siłami sprzedaży w terenie, zapasami magazynowymi na pace aut, posługujący się handheldami i wymianą danych z centralą co około 15 minut. Kłopot bywa tylko z brakiem zasięgu. Jeśli jest zasięg, idzie priorytet.
Opisany przykład pochodzi z Plusa.
 #1169659  autor: 88aska88
 15 kwie 2024, 00:12
babciagienia1p pisze:
31 mar 2024, 10:51
@IC_Current
Priorytety mają też duzi klienci biznesowi z branży FMCG...
...
Raczej jest to gwarancja prędkości, dane "przejdą", nawet na zawalonym nadajniku. Znany przypadek firmy z min. 1Mb/s, to wystarczy aby oddział miał synchronizacje poczty/bazy/nawet radio firmowego :D Oczywiście to zapisy o min. jakości/prędkości/dostępności sieci. W przypadku wolnych zasobów nadajnika, leci to na max Mb/s, jest dostęp do 5G, o ile sobie wymienisz sprzęt ODU-IDU... A w nocy lecą cięższe GB :) Ale to raczej tylko na start placówki, ogrania się to na bieżąco.

Co do oferty dal Klienta Kowalskiego, priorytet ma zawsze 112, później biznes i cała reszta. Operator nie gwarantuje Ci w umowie nic, musi tylko zapewnić % jakość usługi.
Konsultant kłamał, chciał wcisnąć abonament.