DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1167528  autor: badbird88
 05 mar 2024, 17:37
Witam, czy możecie mi doradzić ( bo już zaczynam wariować ), co może się dziać z WifiCalling że po 10-15 sekundach rozmowy zaczyna mnie u odbiorcy szarpać w głośniku i zniekształcać głos ?
Pacjent Huawei P30 Pro, operator plus, w domu światłowód 600 MB/s Orange.
Wcześniej nie widziałem takich problemów, od nie dawna nie mogę sobie poradzić.
W domu wifi tylko z jednego routera, bez żadnych wzmacniaczy itp.
Testowałem i na 2.4 i 5ghz - brak efektów
Żeby było śmieszniej testy odbywają się w pokoju gdzie stoi router, więc siła sygnału wifi jest super, testowałem komendą ping pod wifi sygnał, nie odnotowałem żadnych przerw czy dropów.

Rozmawiałem z kilkoma różnymi osobami które mają zasięgi, tylko ze mną występują dziwne zniekształcenia i przerwy w głosie.
 #1167532  autor: lordbyd
 05 mar 2024, 19:46
Spróbuj włączyć tryb samolotowy a następnie WiFi - być może telefon podczas rozmowy przełącza się z WiFi na sieć komórkową LTE i stąd takie problemy.

Miałem (mam) podobne losowe przypadki w Orange. W naszej korporacji jest bardzo słaby zasięg sieci LTE.
Używając VoWiFI przy słabym zasięgu LTE rozmowy po kilku sekundach "zanikały" i była cisza w słuchawce.
Były też przypadki, że nie można było nawiązać połączenia lub abonent był niedostępny mimo aktywnego VoWiFi.
Problem rozwiązywało przejście w tryb samolotowy i włączenie WiFi
Takie rozwiązanie to jednak proteza - ponieważ wyjście z danego pomieszczenia powodowało utratę sygnału WiFi z rutera czy AP.

Ponieważ niezawodność nawiązania i wykonania połączeń w korporacji to priorytet - powróciliśmy do GSM :)
 #1167533  autor: badbird88
 05 mar 2024, 19:51
Niestety próbowałem tego rozwiązania, mało tego zmieniałem telefon.
Dodatkowo w mojej lokalizacji, w domu dokładnie mam bardzo slaby zasieg gsm.
Mimo wlaczenia trybu samolotowego niestety nadal są zakłócenia...
 #1167536  autor: IC_Current
 05 mar 2024, 20:38
Próbowałeś na innym łączu od innego operatora? Próbowałeś wyłączyć Dual Stack Lite na routerze i przejść na natywne IPv4?
 #1167559  autor: hugo5
 06 mar 2024, 10:58
Dokładnie na początek sprawdzić działanie wifi callingu pod innym AP nie od routera w domu, może być nawet ap z telefonu. To wyeliminuje problem na routerze lub w sieci Orange że blokowane są jakieś pakiety. Potem można szukać innej przyczyny skoro inny Telefon był już weryfikowany. Sam korzystam dużo z wifi calling w plus i żadnych problemów.
 #1167573  autor: kszaq
 06 mar 2024, 13:33
badbird88: Sprawdź jeszcze na swoim routerze, czy nie masz włączonych jakichś "ulepszaczy" dla IPSec: opcja "IPSec ALG" raczej powinna być wyłączona (chociaż na niektórych routerach pomaga załączenie), "IPSec Passthrough" - najpierw próbuj włączyć, a jeśli problem nie ustanie - wyłącz.
 #1167596  autor: badbird88
 06 mar 2024, 20:01
kemsinenu pisze:Czy problem występuje o określonych godzinach lub w określonych dniach? Czy możesz zrobić z tego telefonu test https://speed.cloudflare.com i wrzucić screenshot? Czy w okolicy jest dużo sieci WiFi?

Przy okazji proponuję przeniesienie tego problemu do oddzielnego wątku.
kszaq pisze:badbird88: Sprawdź jeszcze na swoim routerze, czy nie masz włączonych jakichś "ulepszaczy" dla IPSec: opcja "IPSec ALG" raczej powinna być wyłączona (chociaż na niektórych routerach pomaga załączenie), "IPSec Passthrough" - najpierw próbuj włączyć, a jeśli problem nie ustanie - wyłącz.
IC_Current pisze:
05 mar 2024, 20:38
Próbowałeś na innym łączu od innego operatora? Próbowałeś wyłączyć Dual Stack Lite na routerze i przejść na natywne IPv4?
Główny router to funbox 6 na strychu który ma wifi wyłączone całkowicie, połączony jest skrętką z routerem w salonie. Router w salonie to TP LINK AX53U, zaktualizowany. Skrętka łącząca sprawdzana kilkukrotnie, nie występują żadne problemy z internetem.
Zrzut ekranu z telefonu ze speedtest'aObrazek
Sprawdzę jeszcze na innej karcie operatora.
Tematy z obciążeniem innych sieci odpada - wieś / dom jednorodzinny, w bliskiej odległości nie ma żadnych sieci wifi
 #1167598  autor: kszaq
 06 mar 2024, 20:12
badbird88: Dwa routery - nie masz przypadkiem podwójnego NAT? Druga sprawa: na FunBox sprawdź, czy masz IPv6 czy IPv4 - WiFi Calling działa na IPv4 i podwójny NAT + IPv4in6 może sprawiać problem. Jeśli masz ustawione teraz IPv6, a na nim Ci nie zależy, zmień na IPv4.
 #1167600  autor: badbird88
 06 mar 2024, 20:43
kszaq pisze:
06 mar 2024, 20:12
badbird88: Dwa routery - nie masz przypadkiem podwójnego NAT? Druga sprawa: na FunBox sprawdź, czy masz IPv6 czy IPv4 - WiFi Calling działa na IPv4 i podwójny NAT + IPv4in6 może sprawiać problem. Jeśli masz ustawione teraz IPv6, a na nim Ci nie zależy, zmień na IPv4.
Na funboxie nie mogę znaleźć opcji wyłączenia IPV6, wydaje mi się że wszystko leci po IPV4
TP Link w ogóle nie ma tak zaawansowanych ustawień
 #1167603  autor: kszaq
 06 mar 2024, 23:25
Pod ręką mam tylko FunBox 3, dlatego bezpośrednio nie pomogę, ale możesz spróbować wejść w ustawieniach FunBox tam, gdzie jest zapisany login do "neostrady" i hasło (Zaawansowane > Połączenie z internetem?), usunąć dopisek "/ipv6" z loginu (jeśli go masz) oraz zaznaczyć opcję "Wymuś połączenie IPv4".

Przed wykonaniem tych zmian zapisz sobie jakie były ustawione wartości oraz upewnij się, że masz pod ręką login i hasło "Neostrady", żeby móc wrócić do starych ustawień, gdyby coś poszło nie tak.
 #1167608  autor: badbird88
 07 mar 2024, 08:28
HappyBoy pisze:
06 mar 2024, 23:40
W filmie masz pokazane jak przejść na IPv4 => https://www.youtube.com/watch?v=naQlMs5nHk8
Problem występuje tylko na WiFi czy przez VoLTE również ?
Próbowałeś rozmawiać przez słuchawki ? Problem nadal występuje ?
W domu nie mam szans aby porozmawiać przez VoLTE, nie mam takiego zasięgu gsm.
Poza domem nie słyszałem od innych aby mnie szarpało czy zniekształcało głos podczas rozmowy.
 #1167624  autor: IC_Current
 07 mar 2024, 13:56
Zmianę z IPv6 na IPv4 wykonuje się poprzez usunięcie sufixu ".../IPv6" w nazwie użytkownika w protokole PPPoE.
TP-Link MUSI !!! być w trybie access pointa. Użycie trybu routera to dodatkowy NAT i częste problemy z różnymi nieco bardziej zaawansowanymi protokołami sieciowymi.
 #1167638  autor: badbird88
 07 mar 2024, 17:04
Obrazek

Miałem w ustawieniach funboxa jednak taką opcję jak powyżej.
Domyślnie miałem ją odznaczoną, teraz zaznaczyłem.
Zaraz zabieram się za testy.
Nie ukrywam że zamówiłem na próbę inny router ( są darmowe zwroty btw ) bo ten mój archer AX50 strasznie się grzeje mimo podniesienia go na podkładkach i sporo złych opinii lata o nim po internecie.
Wziąłem na próbę AX55 Tp linka tym razem.
Czy ten router tp linka może też generować tego typu problemy ?
Kiedyś potrafił trochę mi podnosić ciśnienie utratą sygnału itp
 #1167642  autor: hugo5
 07 mar 2024, 18:56
To czekamy na relacje po aktywacji wymuszenia ipv4 na funboxie. Oraz na nowym routerze.
Na innych AP dziala to lepiej? Choby AP z drugiego telefonu? Wtedy masz pewność że to coś w routerze, sieci Orange.
 #1167644  autor: badbird88
 07 mar 2024, 20:02
hugo5 pisze:
07 mar 2024, 18:56
To czekamy na relacje po aktywacji wymuszenia ipv4 na funboxie. Oraz na nowym routerze.
Na innych AP dziala to lepiej? Choby AP z drugiego telefonu? Wtedy masz pewność że to coś w routerze, sieci Orange.
W tp linku obecnym AX50 - nic nie zmieniłem. Ten router jest bardzo ubogi w ustawienia
Jeżeli chodzi o repeatery - miałem założone dwa po budynku. Jednak na fazę testów wypiąłem je całkowicie.
Oczywiście wypięcie zrobiłem wcześniej, zostawiając tylko główny router funbox oraz archera tp link ( wtedy problem również był z wificalling )
 #1167653  autor: kozien70
 07 mar 2024, 22:14
Odepnij wszystkie routery, repeatery itp. Zostaw gołego funboxa, włącz w nim na chwilę wif, połącz się i sprawdź. Bo tak to będziesz sto lat dochodził, co jest przyczyną. Jeżeli w takiej konfiguracji będzie OK, to znaczy, że problem jest w sieci domowej. Jeśli nadal będzie źle, to będzie oznaczać, że problem jest po stronie łącza/funboxa. Kropka.
 #1168325  autor: badbird88
 19 mar 2024, 21:59
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi - po wyrzuceniu wszystkich repeaterów oraz dorzuceniu drugiego routera tp link archer'a problem ustąpił całkowicie, mało tego mam zasięg praktycznie na całej działce obecnie, nie tylko w całym domu.
Obecnie mam zestaw tp link archer ax50 + ax55, jeden na parterze, drugi na stropie.
Pozdrawiam i dziękuje jeszcze raz.