DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1159689  autor: DEVI_UI
 01 lis 2023, 17:08
Dziwny problem ma miejsce już od jakiegoś czasu. Na moim dodatkowym prepaidowym numerze w Play aktywowałem pakiet L za 40zł, do tego skorzystałem z promocji "2400GB przez rok", która daje 200GB do pakietu miesięcznie. Numer od początku przeniesienia go do Play (wcześniej w Orange) miał nałożony z nieznanych mi przyczyn lejek prędkości do 8Mb/s DL i 1Mb/s UL. Oczywiście już od początku problem był zgłaszany, ale nikt nie uważał, że należy napisać w tej sprawie zgłoszenie. Ciągle było mydlenie oczu, że po przeprowadzonej "synchronizacji na karcie" problem zniknie. Nie znikł. Dopiero dziś udało się napisać zgłoszenie przez czat w Play24. Obstawiam, że nic nie zrobią, a lejek nadal będzie wisiał. Co ciekawe po przełączeniu sieci na RK Orange ograniczenie nagle znika.
Macie pomysł co może być przyczyną? Lokalizacja nie, słuchawki również.

Obrazek
 #1159711  autor: fwitkowski17
 02 lis 2023, 11:07
Jaką masz taryfę? Jeśli masz Play na kartę Rok Ważności Konta, to w tej taryfie jest ogólne ograniczenie do 7,2 Mb/s pobierania i 1 Mb/s wysyłania.
 #1159713  autor: DEVI_UI
 02 lis 2023, 11:25
Według Play24 taryfa to „Play na kartę start”. Pewnie dlatego, że numer był przenoszony całkiem niedawno. USSD pokazuje zwykłą taryfę Play na kartę. Ale prędkości wyglądają dokładnie tak jak mówisz. Oczywiście na innych numerach w tej samej taryfie problemów nie mam.
 #1159716  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 12:03
DEVI_UI: wszystko jasne. Taryfa PNK Start / PNK 0gr w Play ma ogranicznik 7/1. Włączenie cyklicznych usług SOLO powinno te ograniczenie zdjąć. Polecam wysłanie zapytania na czat w Play24, o ile ktoś kompetentny się trafi.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159717  autor: DEVI_UI
 02 lis 2023, 12:29
Konsultant z działu "Kwestie techniczne" odpisał, że pakietów SOLO już nie ma, a w dodatku nie mam nałożonego żadnego lejka. Zaczęło się to samo, aktywował usługę "Utrzymuj preferencje sieci". Ma sens ręczna zmiana taryfy?
 #1159718  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 12:33
DEVI_UI:
nie zmieniaj taryfy! Utracisz wykupioną usługę.
Opcje SOLO są jeszcze dostępne - ogólnikowo nazywam te wszystkie pakiety cykliczne, również te nowe S, M, L itp. powinny działać z pełną prędkością. Jedyne rozwiązanie to ustawienie na sztywno RK z Orange, ale w porównaniu do Virgin możesz po kilkunastu sekundach powrócić do zasięgu macierzystego.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159719  autor: DEVI_UI
 02 lis 2023, 12:38
O tym pomyślałem, obecnie wykupiony mam pakiet L. Na czacie raczej ciężko się dogadać z tymi konsultantami. Czyli jestem uziemiony do czasu rozwiązania zgłoszenia albo i jeszcze dalej, bo mogą z tym nic nie zrobić.
 #1159721  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 13:02
DEVI_UI: albo do końca ważności pakietu. Możesz poprosić o dezaktywację pakietu ze zwrotem kasy za niewykorzystany okres (takie info podają smsem po aktywacji pakietu).
Jeśli się uda - zmień taryfę.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159722  autor: DEVI_UI
 02 lis 2023, 13:06
Dokładnie tak zrobiłem. Za 1-2 dni powinni zwrócić środki na konto Play. Wtedy przy zmianie taryfy środki na koncie nie przepadną?
 #1159723  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 13:19
DEVI_UI: jeśli to będzie kasa na koncie głównym, to nie przepadnie - zwróć uwagę na ważność konta po zmianie taryfy.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159724  autor: babciagienia1p
 02 lis 2023, 13:21
@DEVI_UI
Potrafią złośliwie zwrócić środki na konto promocyjne i wtedy można je wykorzystać tylko na usługi cennikowe (poza pakietami), pod warunkiem że na koncie głównym jest 0,00 zł.
Dodatkowo, środki z konta promocyjnego przepadają przy zmianie taryfy.
 #1159725  autor: DEVI_UI
 02 lis 2023, 13:35
Dopytałem i mówili, że kasę zwrócą na konto główne, nie jako środki promocyjne. Dzięki Wam za wyjaśnienia, czekam teraz na zwrot. Dam znać czy późniejsza zmiana taryfy pomoże.
 #1159726  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 13:41
babciagienia1p: mylisz się częściowo:
Kasa promo jeśli zmigrujesz do PNK RWK, PNK Lubię To! i Formuła PNK zostaje zachowana. Ostatnio jednak nie stosują kasy promocyjnej (z wyjątkiem taryfy Formuła PNK - gdzie nowi użytkownicy taryfy za wydane pierwsze 5 zł na neta po stawce 2gr/100kB, dostają z powrotem jednorazowo do 5 zł na promocyjne [5 paczek po 1 zł za każdą wydaną złotówkę], które sprawdzisz jedynie pod Play24Menu *111# oraz w Play24).

DEVI_UI: tak, zmiana taryfy np. na PNK Lubię To, czy Formuła PNK pomoże. Wybierz sobie odpowiednią taryfę, gdzie pakiety cykliczne SOLO/S,M,L są dostępne.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159727  autor: DEVI_UI
 02 lis 2023, 13:49
Problem jedynie jest taki, że pakiety SOLO są lekko przestarzałe przez co mają małą ilość GB…
Myślisz, że w tych nowych pakietach, ale w taryfie PNK/PNK odNowa lejek też by występował?
Swoją drogą ta taryfa start ma niezły cennik. 9MB transferu 10,92zl.
 #1159729  autor: babciagienia1p
 02 lis 2023, 13:53
@Karlos20
Ciekawa nowość.
Jak ostatnio - jakieś maksimum dwa miesiące temu - migrowałam z odNOW-y do PnK Lubię To!, zwrócona - na konto promocyjne - bezterminowa kasa zniknęła. Ciekawe kiedy dokładnie to zmienili?
Według mojej - lichej - wiedzy, nawet zachowanie terminowej kasy promo z BzP wymaga trików i "utwardzania, do tego działa tylko w relacji PnK Start => FPnK.
 #1159730  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 13:57
DEVI_UI: Stare SOLO mogą działać z promkami dające 12 paczek po xxx GB/mc. Wiadomo, nowsze są "lepsze" ale droższe. Pamiętaj, że po wyczerpaniu w trakcie ważności usługi cyklicznej wszystkich GB (ważne: w ramach SOLO XL, SOLO XXL NEXT, pakiet XL 5G, UA XL), prędkość spada do parametrów 1/0,3 mbps nawet w Play Na Kartę 2.1 / 2.1 PL, gdzie te opcje też są dostępne. W pozostałych opcjach po wyczerpaniu GB, nie ma lejka, będzie zjadało kasę za neta (za wyjątkiem taryf PNK 2.1 / PNK 2.1 PL, PNK Lubię To!). Szczególnie uważaj na taryfę odNOWA, tam zawsze po wyczerpaniu GB, będzie brało 1gr/za 0,5 MB.

babciagienia1p: migracja na taryfy, których nie wymieniłem w poprzednim poście, powoduje utratę kasy promocyjnej, szczególnie z odNOWY (tylko reklamacyjnie przyznają kasę promo), czy Faktu. Tylko te 3 taryfy "utwardzają" kasę promo, o ile mamy możliwość aktywacji 10za5, z tego co wiem, już tego nie ma. Operator woli rozdać setki GB za płatną aktywność w pakietach SOLO / S,M,L,XL.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2023, 14:07 przez KC-KARLOS, łącznie zmieniany 1 raz.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159732  autor: babciagienia1p
 02 lis 2023, 14:06
@Karlos20
Migracja odbyła się na wymienioną przez Ciebie PnK Lubię To!
babciagienia1p pisze:
02 lis 2023, 13:53
...Jak ostatnio - jakieś maksimum dwa miesiące temu - migrowałam z odNOW-y do PnK Lubię To!, zwrócona - na konto promocyjne - bezterminowa kasa zniknęła...
 #1159733  autor: KC-KARLOS
 02 lis 2023, 14:10
babciagienia1p: zmiana pomiędzy PNK RWK <> PNK LT <> Formuła PNK nie powoduje utraty kasy promocyjnej. Chyba wyraziłem się jasno, że nie podając innych taryf, to ta kasa jest tracona. Zresztą kasa promo traci już na znaczeniu, bo operator rozdaje gigsy, które niezależnie na jaką taryfę zmienimy, są tracone w całości.

Wracając: lejki 7/1 są na taryfie PNK 0gr w Play i PNK RWK.
Lejek 1/0,36 będzie dostępny po wyczerpaniu wszystkich GB, w ramach pakietów SOLO XL i SOLO XXL NEXT (są dostępne pod kodami USSD, nie w Play24) oraz "Pakietach bez limitu" XL 5G oraz UA XL 5G. Lista taryf: PNK RWK*, PNK 0gr w Play*, PNK LT, Formuła PNK. W odNOWIE brak lejka. Nowe pakiety S,M,L,XL, UA są dostępne też w PNK 2.1 / 2.1 PL.
*Ustaliliśmy, że prędkość jest ograniczona na zasięgu własnym Play.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159734  autor: babciagienia1p
 02 lis 2023, 14:26
@Karlos20
Wyraziłeś się perfekcyjnie jasno, tylko ja głupia nie wiedziałam do dzisiaj, że słowo "do" może - w pewnych sytuacjach - znaczyć to samo co "pomiędzy"...
Karlos20 pisze:
02 lis 2023, 13:41
...Kasa promo jeśli zmigrujesz do PNK RWK, PNK Lubię To! i Formuła PNK zostaje zachowana...
Przepraszam.
 #1159823  autor: DEVI_UI
 03 lis 2023, 16:15
@Karlos20, @babciagienia1p - Dzięki za pomoc! środki zwrócone, taryfa zmieniona i na teście od razu wskoczyło ponad 200Mbps :)