DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1159417  autor: bobix
 27 paź 2023, 15:57
Czesc,
Problem moim zdaniem jest dosyć specyficzny i chciałbym znaleźć jego przyczynę a potem jeśli będzie możliwe szukać rozwiązania.
Dotyczy on pracy zdalnej w formie zdalnego pulpitu na Windows. Aby zalogować się na zdalny pulpit w pracy muszę najpierw skorzystać z narzędzia jakim jest Global Protect (czy to jest VPN?) a potem loguję się na zdalny pulpit. Rzecz jest w tym że jak jestem podłączony na komputerze do sieci Play czy TM problemów żadnych nie ma. Praca jest komfortowa. Natomiast korzystając z sieci Orange we Flex niezależnie czy jest to zwykła karta Orange czy Flex praca to jest mordęga bo wszystko niemiłosiernie laguje. Nie próbowałem z Plus i nie chcę 🤦🏻
Problem występuje niezależnie od parametrów łącza i niezależnie czy komp połączę po kablu czy WiFi czy do telefonu w trybie hotspot czy do routera.
Zwykle te 3 sieci w miejscu gdzie chcę pracować mają porównywalne parametry DN 50-90 UP 18-30 i ping 18-30ms do ATM. Przy tych samych parametrach w Play czy TM nic nie laguje i praktycznie pracuje z porównywalnym komfortem co na światłowodzie.

I moje pytanie: jak zdiagnozować co może być przyczyną?
 #1159431  autor: KC-KARLOS
 27 paź 2023, 21:32
bobix: proszę zmień punkt APN z "internetipv6" na "internet". Kłopot powinien ustąpić.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159481  autor: bobix
 28 paź 2023, 20:55
Niestety na routerze już jest internet i na telefonie w trybie hotspot jest też internet.
No chyba żeby zmienić z internet na internetipv6?
 #1159482  autor: KC-KARLOS
 28 paź 2023, 21:01
bobix: przecież w routerze oraz na telefonie w każdej chwili możesz zmienić bieżący APN na inny.
Dla Androida i routerów zalecam ustawienie punktu APN o nazwie internet
Dla urządzeń iPhone / iPad / Mac: internetipv6
Zazwyczaj wystarczy wpisać swoją nazwę profilu i poprawną nazwę APN. Jeśli będą występować kłopoty, polecam jeszcze wpisać takie dane:

Nazwa konfiguracji: Internet IPv4
APN (punkt dostępu): internet
Nazwa użytkownika: internet
Hasło: internet
Uwierzytelnianie: PAP
Typ APN: default,supl
Protokół APN: IPv4
Protokół APN podczas roamingu: IPv4

W ustawieniach Windowsa w sekcji "Sieć i internet" można jeszcze ustawić poprawny adres DNS. Ja używam dla ipv4 adresów 1.1.1.1 oraz 1.0.0.1

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159517  autor: bobix
 29 paź 2023, 22:18
Ale ja już takie ustawienia mam. Przy tych ustawieniach jest problem z lagowaniem.
 #1159537  autor: KC-KARLOS
 30 paź 2023, 10:54
bobix: a używasz urządzeń bezprzewodowych na Bluetooth? BT wykorzystuje zbliżone pasmo do WiFi 2,4 GHz, stąd będą występować lagowania. Sprawdź to.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159547  autor: bobix
 30 paź 2023, 13:02
No ale po kablu jest to samo.
 #1159554  autor: KC-KARLOS
 30 paź 2023, 14:36
bobix: jaki masz system operacyjny oraz komputer? Sprawdzałeś zużycie RAM i procesora komendą CTRL+ALT+DEL > Menedżer zadań?
Skoro nadal "muli", to znaczy, że to nie jest problem po stronie internetu, a kłopot sprzętowy.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159555  autor: maniek357
 30 paź 2023, 14:44
Jeśli na tym samym sprzęcie, a innym dostawcy netu (T-Mobile, Play) problemu nie ma, to jednak jest to problem z netem Orange.
 #1159563  autor: bobix
 30 paź 2023, 17:46
Zmieniam kartę na Play czy TM i problemu nie ma. Komp żony ma ten sam problem.
 #1159566  autor: KC-KARLOS
 30 paź 2023, 18:50
bobix: wymień kartę SIM i sprawdź na telefonie jakość sieci Orange - możliwe, że masz albo kiepski sygnał albo obciążony/zagłuszany nadajnik.
Ostatnio jest głośno o kiepskich transferach na wielu nadajnikach. Ja tak mam w Play w Malborku (możliwe, że permamentnie ten nadajnik jest zakłócany przez inne urządzenia elektroniczne + gęstość zabudowy + duża ilość abonentów P4, operator nic z tym nie robi, bo woli postawić nowe w miejscu turystycznym, olewając mieszkańców 500-1000m dalej) - fioletowy net bardzo kuleje w centrum miasta, a tymczasem net w Orange działa bardzo poprawnie - a te nadajniki też dostają w kość.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159576  autor: bobix
 30 paź 2023, 22:27
Lokalizacja nie ma wpływu. Czy w Warszawie czy nad morzem bez zmian. Karty też niczego nie zmieniają bo w sumie we Flex mamy dodatkowe karty i na każdej jest to samo.
 #1159587  autor: mariusz9a
 31 paź 2023, 07:42
A na innej ofercie Orange jest ok? Problem dotyczy tylko oferty Flex?
 #1159588  autor: maniek357
 31 paź 2023, 08:32
Jest napisane w pierwszym poście, że problem jest ogólnie na Orange. Ja bym sprawdził narzędziami sieciowymi, czy gdzieś po drodze pakiety nie giną (ping, tracert), porównał z innymi operatorami. Z ciekawości @bobix serwer, do którego się łączysz znajduje się w Polsce, czy za granicą ?
 #1159590  autor: krychu3
 31 paź 2023, 09:29
Orng chyba ma różne ograniczenia przepustowość bo u mnie zdarzają się momenty jakby jakiś skrypt nademną czuwał nawet jak mam ponad 100mbps jest w stanie rozłączyć sieć bez powodu lub ograniczyć przepustowość streamingów, lub źle mają ustawiony routing sieci bo vpn czasem pomaga.
 #1159599  autor: kemsinenu
 31 paź 2023, 12:45
To może być dobry pomysł – połącz się przez VPN. Jeśli będzie dobrze, to prawdopodobnie oznacza to jakieś problemy z konfiguracją trasy Orange -> zdalny pulpit. Zostaje składanie reklamacji i próby kontaktu z działem technicznym aż trafi się na kogoś chcącego pomóc. Ponieważ używasz już czegoś co może być formą VPN, możliwe, że będziesz musiał przepuścić ruch z twojego komputera przez inny komputer (lub router) z VPN.
 #1159600  autor: bobix
 31 paź 2023, 12:45
maniek357 pisze:
31 paź 2023, 08:32
Jest napisane w pierwszym poście, że problem jest ogólnie na Orange. Ja bym sprawdził narzędziami sieciowymi, czy gdzieś po drodze pakiety nie giną (ping, tracert), porównał z innymi operatorami. Z ciekawości @bobix serwer, do którego się łączysz znajduje się w Polsce, czy za granicą ?
Polska raczej.
 #1159618  autor: iphoneski
 31 paź 2023, 15:50
Widziałem już kiedyś podobny problem z kartami Orange, ale bez rozwiązania. Jedyna rada to właśnie jakiś VPN albo zmiana serwera pulpitu, ale na to drugie firma raczej nie pójdzie. Np ja w firmie używam Remote Desktop od Microsoftu i ten nie ma problemów. Tylko że ja to robię z iPhone w podróży, także nie wiem czy tak samo dobrze byłoby z kompa.
 #1159620  autor: kozien70
 31 paź 2023, 16:20
bobix pisze:
31 paź 2023, 12:45
Polska raczej.
GlobalProtect to klient VPN do bramy PaloAlto. A więc łączysz się VPN-em do firmy, a następnie na jakiś wewnętrzny serwer windowsowy RDP-em (czyli zdalny pulpit).

Jeżeli speedtest jest przyzwoity, to przyczyną lagów może być albo dupna trasa do serwera VPN albo fragmentacja pakietów (oczywiście nie tylko).

Po pierwsze: zrób traceroute na adres serwera VPN - znajdziesz go w konfiguracji GlobalProtect-a. Na windows będzie to komenda "tracert adres_serwera_vpn".
Daj nam zrzut całego wyniku, możesz na nim zamazać adres hosta docelowego jeśli uważasz za konieczne.

Po drugie: zobacz, jakim protokołem łączy się GlobalProtect. Może to być albo IPsec albo SSL. Sprawdzisz to we właściwościach połączenia. Jeżeli połączenie wykonywane jest w IPsec-u to spróbuj wymusić SSL (w ustawieniach GlobalProtect powinien być checkbox Connect with SSL only). Sprawdź czy lagi są obecne zarówno na IPsec jak i SSL.
 #1159694  autor: bobix
 01 lis 2023, 18:06
Nie mam możliwości konfiguracji. Widzę że idzie połączenie po SSL.
Czy adres serwera VPN to „Gateway IP address” czy ma formę „gp.xxx.pl”?