DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1131028  autor: -TACS-
 08 maja 2022, 09:14
T-Mobile informuje na stronie internetowej, że wi-fi calling/volte działa tylko w telefonach z listy i wyłącznie z ich oprogramowaniem. Czy ktoś nie jest zorientowany czy tak jest obecnie w praktyce?
(Lata temu działał mi model telefonu spoza listy i dystrybucji T-Mobile).
Rozważany jest do zakupu Samsung S20 FE 5G i Samsung A53 - ten pierwszy w testech działa szybciej, płynniej i był hitem tylko nie ma go na liście wspieranych urządzeń ani w ofercie T-Mobile.
 #1131034  autor: JARULi
 08 maja 2022, 09:58
Ja miałem S9+ zakupiony w Komputroniku i wszystko działało. Teraz mam iPhone 13 Pro zakupiony w sklepie Orange Flex i też wszystko działa (wiadomo z iPhone to trochę inna historia) Możesz rozwiać swoje wątpliwości na stronie wificalling-volte .pl
 #1131040  autor: kozien70
 08 maja 2022, 11:11
We wszystkich Samsungach S-kach od S6 w górę VoLTE i VoWiFi T-mobile działa bez zająknięcia. Oczywiście w A53 również. Nieważne czy telefon kupisz w T-mobile, czy na wolnym rynku. Strona T-mobile jest delikatnie mówiąc nieaktualna w tej kwestii, nie sugeruj się. Ogólnie T-mobile jest bardzo liberalny jeśli chodzi o dopuszczanie urządzeń do tych usług.
 #1131141  autor: -TACS-
 11 maja 2022, 17:54
Niebrandowy Samsung S20 FE 5G od 2 dni jest u mnie. Mimo, że telefon jest spoza listy sieci WiFi Calling działa bez zarzutu, ale za to nie działa 5G. W tych samych miejscach na telefonie z listy T-Mobile ich softem w tych lokalizacjach działało zawsze 5G w pełnych zasięgach.
Po jakimś czasie próbowałem się pobawić ręcznym wyborem sieci to wpadł jak w poprzednim telefonie pełen 4 kreskowy zasięg 5G, by po chwili powrócił do LTE. Po ponownym ustawieniu wyboru sieci na automatyczny wpadło 5G by po chwili sieć mnie z niego wyrzuciła.
Po kilku operacjach tego typu , gdy odnoszę wrażanie, sieć już się mnie "nauczyła" i w ogóle nie wpuszcza w 5G :D
W świetle tego wygląda operator celowo wyrzuca mnie z sieci, bo mam modelu teflonu z ich listy licząc, że kupię u nich na promocji to co zbywa im na na magazynie.
W zasadzie umowy kończą mi się niedługo i może to być okazja do zmiany sieci na np. Orange które o ile wiem "wspiera" ten model telefonu.
Ale czy jest jakaś inna opcja niż zmienić sieć ?
 #1131142  autor: mariusz9a
 11 maja 2022, 18:02
Dziwne. Ja mam S21+ z sieci Play i 5G od Tmobile jak i od Plusa śmiga :-) Także myślę że problem jest z czymś innym. Zaktualizuj mu sost jeśli jest dostępna jakaś aktualizacja.
 #1131143  autor: -TACS-
 11 maja 2022, 18:15
Soft jest zaktualizowany a po aktualzacjach, że była tam m.in. zmiana Androida, z zasady przeprowadziłem resetowanie do ustawień fabrycznych. Tak zawsze robie z nowymi telefonami. Teraz nie ma żadnych aktualizacji. Gdyby nie to, że jedak czasowo złapał 5g w 5 kreskach obstawiałbym wręcz coś mechanicznego, a tak nie wiem..
 #1131149  autor: -TACS-
 11 maja 2022, 21:13
Właśnie wróciłem z T-Mobile z bezpłatnie wymienioną kartą SIM. 5G chyba zaczęło działać poprawnie :D Bardzo dziękuję za nakierowanie, że to nie sieć a co innego.
 #1131355  autor: -TACS-
 17 maja 2022, 23:14
Obserwuje telefon kilka dni i cześciej niż poprzedni loguje się do LTE zamiast 5G, ale bez straty dla szybkości - odnoszę wrażenie, że wybiera LTE dla oszczędności energii (5G zużywa jej więcej), a jednocześnie przechodzi na 5G przy dużym zapotrzebowaniu na dane, albo gdy 5G jest wyraźnie korzystniejsze.
Także wszystko wgląda w porządku.
 #1131373  autor: iphoneski
 18 maja 2022, 18:00
Może coś w ustawieniach telefonu musi zostać przestawione? Nie wiem jak w Samsungach, ale iPhone ma właśnie takie ustawienie, po wybraniu którego z 5G korzystasz tylko przy dużym przesyle danych, a przy jakimś tam zwykłym grzebaniu w necie siedzisz w LTE. Chociaż Apple mocno tu oszukuje, bo nawet jak korzysta z LTE mając zasięg i dostęp do 5G wyświetla znaczek 5G.