Odkopuję temat ponownie - po prawie 9 miesiącach
Długo szukałem przyczyny braku możliwości odbierania połączeń przychodzących na wybranych numerach telefonów - gdy telefon był zalogowany do sieci LTE.
Rozwiązanie okazało się banalne - wymiana kart SIM - mimo iż te wadliwe były z 2018 roku (określane w systemie jako "3 w 1").
W rozwiązaniu problemu pomogło mi menu serwisowe Samsunga.
Zauważyłem, że w losowych momentach telefon "zamraża" parametry siły sygnału a także "kreski" zasięgu. (liczby się nie zmieniały a ilość "kresek" po wyjściu z piwnicy nie zwiększała się)
Wtedy nie można było się dodzwonić do takiego abonenta, nie dochodziły również SMSy, nie działała też transmisja danych mobilnych. (Wi-Fi działało - więc próbujący się dodzwonić pisali wiadomości, że jestem poza zasięgiem).
Wystarczyło jednak wybrać dowolny numer i ponownie telefon był osiągalny w sieci (przychodziły też zaległe SMSy).
Problem był tez niezależny od siły sygnału LTE.
Po wymianie jednej z kart w telefonie typu dual-SIM, problemy wystąpiły tylko na "starej" karcie. (w takich przypadkach w menu serwisowym były --- zamiast parametrów sygnału, co było łatwiejsze do zweryfikowania nieprawidłowości)
Odnalazłem też kilka postów z opisem podobnych problemów na forum Samsung Members.
Niektórzy forumowicze pisali, że wymiana karty SIM nie pomogła w ich przypadku. Być może kwestią jest tu numer HLR-a, w którym jest wpis bądź seria karty SIM?
Dodam jeszcze, że karta SIM nju z 2016 roku również "wylogowuje" się z sieci - jedynie w trybie LTE
Testy prowadziłem na modelach S22 Ultra, A71, A10 - i wszystkie zachowywały się podobnie.
Wyłączenie VoLTE również nie miało wpływu na brak mozliwości odbioru połączeń.
Poza zasięgiem było tez kilka telefonów Vivo - po wymianie kart na razie nikt się (jeszcze) nie skarży