DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1109259  autor: f0ku5
 03 sty 2021, 20:32
Słuchajcie, jakiś czas temu zauważyłem dość dziwny i poważny problem. Ja mam Flexa, mój tata również. Parę razy w przeciągu ostatnich powiedzmy trzech miesięcy przytrafiła się nam taka sytuacja, w której normalnie po odbyciu rozmowy (bez względu na to kto do kogo dzwoni) potrzebuję do niego zadzwonić ponownie po jakichś 15-30 minutach. Problem w tym, że nie mogę. Połączenie nie dochodzi do skutku i po dłuższej chwili ciszy w słuchawce dostaję komunikat, że abonent jest nieosiągalny. Tata w tym momencie nie prowadzi żadnej drugiej rozmowy, telefon leży na biurku.
Sytuacja taka po pewnym czasie wraca do normy, tj. nagle znów ponownie mogę się dodzwonić, a mój tata w momencie otrzymania ode mnie połączenia dostaje jednocześnie sms'y informujące o próbach połączenia.

Czy ktoś wie gdzie może leżeć problem? Taka sytuacja była w momencie, kiedy obydwaj mieliśmy iPhone. Teraz testuję S20 FE 5G i sytuacja jest taka sama. Przy próbie połączenia z mojego numeru służbowego identyczna sytuacja.
Tata ma we Flexie jedną kartę SIM w postaci eSIM'a, który niedawno był wymieniany z powodu całkowitej reinstalacji systemu. Zarówno przed wymianą, jak i po jest to samo.

Sprawa została zgłoszona do Flexa i weryfikują, ale przy okazji pytam tutaj. Może ktoś miał podobne problemy :)
 #1109262  autor: kozien70
 03 sty 2021, 20:44
Po pierwsze: wyłącz u niego VoLTE i sprawdź.
Jeśli nie pomoże, zmień kartę na zwykłą i sprawdź.
Nie miałem takich problemów w Orange (w Play owszem, nieraz), ale zrobiłbym najpierw te dwie rzeczy.
 #1109263  autor: iphoneski
 03 sty 2021, 21:03
Coś musi być typowo z waszymi numerami, niech Flex to weryfikuje. Często rozmawiam z różnymi ludźmi z Flex z mojego numeru też w Flex i wszystko jest poprawnie. Trochę ludzi tam przeszło z mojego polecenia, ściągnęli potem swoich i nikt mi nic nie zgłaszał.
 #1109269  autor: f0ku5
 03 sty 2021, 21:46
Teoretycznie zasięg może być problemem. Typowo betonowa zabudowa warszawskiego Ursynowa i przez większość czasu 1 kreska zasięgu w iPhonie (zapewne LTE 2600).
VoLTE wolałbym nie wyłączać, to jest jednak usługa, która bardzo wiele daje. Spróbujemy natomiast zapewne wymiany na standardową kartę SIM. Tata włączył dziś też VoWiFi na stałe i będziemy dalej monitorować.
 #1109271  autor: kozien70
 03 sty 2021, 21:54
Wyłącz VoLTE nie u operatora, a w telefonie. Na jeden dzień żeby zrobić test. Jeden dzień rozmów w 3G nie zabije Ci słuchu, a wyeliminujesz potencjalnie bardzo prawdopodobną przyczynę. Zwłaszcza jeśli Tata ma nędzny zasięg LTE.
 #1109272  autor: iphoneski
 03 sty 2021, 22:00
Szkoda, że dopiero teraz spróbowaliście wifi calling. Te modemy Intela w iPhone do modeli 11 włącznie nie były jakoś wyjątkowo dobre. A przy konfigu z priorytetem na 2600 i słabym zasięgu mogły mieć problem z przyjęciem połączenia.
 #1162633  autor: lordbyd
 03 sty 2024, 23:40
Po trzech latach odkopuje temat 😁 i chciałbym zapytać autora jak rozwiązał problem?
Mam podobne problemy z Orange w sieci firmowej. Losowe numery są poza zasięgiem i klienci nie mogą się dodzwonić.
Obecnie przestawiłem telefony w tryb 3G/2G i problem chyba zniknął. Są to jednak prowizoryczne metody.
 #1162636  autor: f0ku5
 04 sty 2024, 00:49
U taty problem zniknął po włączeniu w domu VoWiFi, chyba na warszawskim Natolinie mają problemy z zasięgiem ;)
W międzyczasie ja też uciekłem z Flexa i już nawet zapomniałem, że mieliśmy takie problemy.
 #1162643  autor: lordbyd
 04 sty 2024, 07:49
Dzięki Kolego za odpowiedź.

Podejrzewam również, że to kwestia słabego zasięgu LTE wewnątrz budynku.
Niestety VoWiFi nie działa w centrali wirtualnej z kodami ussd.
Pozostaje na razie tryb 3G a niedługo poczciwy GSM 😁
 #1163072  autor: andkra1
 11 sty 2024, 12:14
f0ku5 pisze:
04 sty 2024, 00:49
U taty problem zniknął po włączeniu w domu VoWiFi, chyba na warszawskim Natolinie mają problemy z zasięgiem ;)
W międzyczasie ja też uciekłem z Flexa i już nawet zapomniałem, że mieliśmy takie problemy.
Czy nie używasz 2 kart SIM?
ja mam podobnie w Play gdy Data jest na Orange, problem nie występuje zawsze....
 #1178785  autor: lordbyd
 06 wrz 2024, 13:36
Odkopuję temat ponownie - po prawie 9 miesiącach :)

Długo szukałem przyczyny braku możliwości odbierania połączeń przychodzących na wybranych numerach telefonów - gdy telefon był zalogowany do sieci LTE.
Rozwiązanie okazało się banalne - wymiana kart SIM - mimo iż te wadliwe były z 2018 roku (określane w systemie jako "3 w 1").

W rozwiązaniu problemu pomogło mi menu serwisowe Samsunga.
Zauważyłem, że w losowych momentach telefon "zamraża" parametry siły sygnału a także "kreski" zasięgu. (liczby się nie zmieniały a ilość "kresek" po wyjściu z piwnicy nie zwiększała się)
Wtedy nie można było się dodzwonić do takiego abonenta, nie dochodziły również SMSy, nie działała też transmisja danych mobilnych. (Wi-Fi działało - więc próbujący się dodzwonić pisali wiadomości, że jestem poza zasięgiem).
Wystarczyło jednak wybrać dowolny numer i ponownie telefon był osiągalny w sieci (przychodziły też zaległe SMSy).
Problem był tez niezależny od siły sygnału LTE.
Po wymianie jednej z kart w telefonie typu dual-SIM, problemy wystąpiły tylko na "starej" karcie. (w takich przypadkach w menu serwisowym były --- zamiast parametrów sygnału, co było łatwiejsze do zweryfikowania nieprawidłowości)

Odnalazłem też kilka postów z opisem podobnych problemów na forum Samsung Members.
Niektórzy forumowicze pisali, że wymiana karty SIM nie pomogła w ich przypadku. Być może kwestią jest tu numer HLR-a, w którym jest wpis bądź seria karty SIM?
Dodam jeszcze, że karta SIM nju z 2016 roku również "wylogowuje" się z sieci - jedynie w trybie LTE :)
Testy prowadziłem na modelach S22 Ultra, A71, A10 - i wszystkie zachowywały się podobnie.
Wyłączenie VoLTE również nie miało wpływu na brak mozliwości odbioru połączeń.
Poza zasięgiem było tez kilka telefonów Vivo - po wymianie kart na razie nikt się (jeszcze) nie skarży :)
 #1178786  autor: KC-KARLOS
 06 wrz 2024, 13:49
lordbyd: świetny post, może wielu osobom bardzo pomóc z kłopotami na kartach Orange.
Czyli co byś takim osobom zalecał? Wymianę karty SIM w salonie (maja USIM MC) czy samodzielną wymianę poprzez zakup startera (LTE MC) z odpowiednim numerem seryjnym?
Czy ten kłopot ma też związek z wywalaniem niektórych kart z n78 (5G w paśmie C)? Miałem przypadki, że na kilku kartach wywalało mnie z n78 w routerze, a ja jednej z nich już tak nie jest.
I jak to się ma do tego nju / Flex?

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1178803  autor: lordbyd
 06 wrz 2024, 19:45
KC-KARLOS pisze:
06 wrz 2024, 13:49
Czyli co byś takim osobom zalecał? Wymianę karty SIM w salonie (maja USIM MC) czy samodzielną wymianę poprzez zakup startera (LTE MC) z odpowiednim numerem seryjnym?
W sieci firmowej mam napisane, do którego HLR jest przypisana dana karta SIM.
To nieco ułatwia sprawę wymiany karty :)
Moim zdaniem lepiej szukać startera w sklepie - z jak najnowszym numerem - wtedy szansa na przypisanie karty do innego HLR podczas samodzielnej wymiany - jest duża.
Kolega @f0ku5, który jest autorem tego tematu pisał w pierwszym poście, że zmieniał profil eSIM a mimo tego nie mógł się dodzwonić do ojca. Poza tym - na forum Samsunga użytkownicy pisali, że wymiana karty SIM także im nie zawsze pomogła.
Stąd moja teoria, że inny HLR przypisany do nowej karty SIM rozwiązuje ten denerwujący przypadek z brakiem połączeń przychodzących.
Poprawne działanie usług po wymianie SIM na kilku numerach nie może być (chyba) przypadkiem :)
KC-KARLOS pisze:
06 wrz 2024, 13:49
Czy ten kłopot ma też związek z wywalaniem niektórych kart z n78 (5G w paśmie C)? Miałem przypadki, że na kilku kartach wywalało mnie z n78 w routerze, a ja jednej z nich już tak nie jest.
W moim przypadku 5G n78 na uszkodzonej karcie było obecne.
Gdy dochodziło do "wylogowania" z sieci - znaczek 5G był cały czas na wyświetlaczu.
Nie było jednak transmisji danych.
I jak to się ma do tego nju / Flex?
Na karcie nju mam także problem z odbieraniem połączeń przychodzących.
Będę starał się niedługo wymienić dotychczasową kartę za pomocą startera.
Na razie ustawiłem tryb tylko 2G i zawsze się można dodzwonić :)
 #1178806  autor: KC-KARLOS
 06 wrz 2024, 20:05
W moim przypadku 5G n78 na uszkodzonej karcie było obecne.
Gdy dochodziło do "wylogowania" z sieci - znaczek 5G był cały czas na wyświetlaczu.
Nie było jednak transmisji danych.
lordbyd: jeszcze coś wyjaśnię: u mnie znikało n78 przy dużym poborze / wysokiej prędkości transmisji. Znaczek 5G nadal obecny, ale internet zwolnił, bo korzystał z pasm LTE. Początkowo przypuszczałem, że jest skopana konfiguracja sieciowa (współdziałanie w mojej okolicy 2 nadajników - jeden z n78 a drugi LTE jako 5G Sharing). I prawdopodobnie Twój cynk z problemami z HLR kart SIM chyba mi coś rozjaśnił, czemu zanikał sygnał n78 który później sam wracał - skoro na kartach T-Mobile, które łączy się z tymi samymi nadajnikami - nie było tego problemu z jedynie nieznacznymi spadkami prędkości, które przemijają.
To też wpływa na (nie)działanie n78 pomimo, iż mam 5G na telefonie, a od nadajnika 500m ale zamiast 500-600 mega jest 40-50 (n1/LTE).
Zaznaczę, że korzystam obecnie z nowej karty Orange i tych zaników n78 i znacznych spowolnień nie ma.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥