DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

 #1062137  autor: Kryniczanin
 10 sty 2019, 06:50
O "jakości" sieci Plusa i spółek świadczy to, że Play wraz z RK jest szybszy od nich w rankingach.

Tylko nie mówcie mi o BDI - bo ta usługa już praktycznie jest martwa.
 #1062140  autor: Mixiorek
 10 sty 2019, 08:43
To jest chyba biznes na złotówki i w tym biznesie nikt chyba nie płaci za bycie najszybszym? Działa, działa. Nie działa? Jest trzech innych operatorów. Wylewacie straszne żale za LTE 800 za inne sprawy. Macie prawo ale pamiętajcie, że "klient głosuje nogami". Nikt z nas nie wpłynie na Plusa, jednak na siebie chyba macie wpływ? Karta firmowa? No to skarżcie się szefowi albo właścicielowi firmy. W zależności od wielkości i struktury.

Numer w abo przenosi się do innego operatora w ciągu miesiąca, max dwóch. Na kartę jeszcze szybciej. Jeżeli ktoś związał się cyrografem to chyba zrobił to świadomie. Może czekać do jego końca lub zapłacić karę i odejść wcześniej. Do tego jest to sieć mobilna i tu nie ma gwarancji czegokolwiek.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1062141  autor: ST
 10 sty 2019, 08:52
Poza tym nadal zdarzają się miejsca, gdzie jest Plus i w zasadzie nic więcej - było tego całkiem sporo gdy przemieszczałem się wzdłuż wschodniej granicy jesienią. I faktycznie ludzie głosują nogami, bo po co im brać pod uwagę na przykład abstrakcyjną kwestię 4CA czy 256QAM skoro tylko jeden operator daje możliwość normalnego prowadzenia rozmów...
 #1062148  autor: matek451
 10 sty 2019, 09:46
@Mixiorek w przypadku użytkowników IDU-ODU200 brak LTE800 z którego korzystali jest kluczowy. Przypominam że w CP ci ludzie płacili i płacą za sprzęt dzierżawę, w CP płacą za niego raty i to obowiązkiem operatora jest wymiana na taki który pozwoli im korzystać z internetu. Zawarli umowę z operatorem na usługę Internetu domowego a nie mobilnego więc twój jeden argument kupy się nie trzyma. Widać że większość z was nie rozumie problemu, choć doskonale wiecie że przy sygnale RSRP-120dBm na LTE1800 na dodatek na zewnątrz internet jest praktycznie nieużywalny w szczególności z zapchanych BTS-ów aero2. Plus/CP bez szemrania powinien takich użytkowników już dawno zawezwać do wymiany sprzętu, jak widać po forum Plusa tak nie było i tak nie jest. Solorz oszczędza na czym może a najlepiej na klientach. Taka postawa zaprezentowana przy okazji wygaśnięcia LTE800 z góry dyskwalifikuje operatora. Przypominam też ze w salonach Plusa/CP nadal zalega sprzęt IDU-ODU200 , jest też w ofercie sklepu internetowego CP. i jest oferowany klientom Tak ci ludzie świadomie podpisywali umowy bo mieli zasięg na IDU-ODU200 z LTE800, to w trakcie umowy operator zmienił jej warunki pozbawiając ich tego zasięgu a ty im każesz rozwiązywać umowę i płacić karę ?. Gdzie w tym logika, prawo?. To jest wina operatora a nie klienta i zgodnie z prawem rozwiązanie umowy z winy operatora lub z jego strony wymiana na sprzęt z LTE900, innej opcji nie ma. Klienci maja płacić za internet do którego operator nie zapewnia dostępu? Mówimy o usłudze Internetu domowego Plusa/CP , operator oferuje zestawy IDU-ODU i gwarantuje na nich zasięg w miejscu zamieszkania. Nie ma żadnego realnego argumentu broniącego Plusa/CP. Całość przeprowadzono po cichu, bez akcji informacyjnej dla klientów, jak zawsze w Plusie czyli najmniejszym kosztem i niedbale. To jest już od dawna "jakoś" tego operatora.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2019, 07:30 przez Morvius, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Wymodelowanie. Post zatwierdzony. Mimo wszystko proszę autora na prośbę użytkowników, by zmniejszył częstotliwość korzystania z tego samego argumentu, który jest innym użytkownikom już dostatecznie znany.
 #1062150  autor: Mixiorek
 10 sty 2019, 10:13
matek451 pisze:
10 sty 2019, 09:46
Przypominam że w CP ci ludzie płacili i płacą za sprzęt dzierżawę, w CP płacą za niego raty i to obowiązkiem operatora jest wymiana na taki który pozwoli im korzystać z internetu.

Z czego wynika ten obowiązek z prawa, z umowy? Tylko na tym się można opierać np: w UOKiK, sądzie.
Zawarli umowę z operatorem na usługę Internetu domowego a nie mobilnego więc twój jeden argument kupy się nie trzyma.

Nie ma żadnej gwarancji w internecie dostarczanym drogą mobilną przy takich umowach jakie są z dostępem mobilnym. Czy nazwiesz go domowym, mobilnym to sprawa marketingu a nie medium. Marketing to nie prawo i nie jest chyba wpisane w umowę. Czujesz się wprowadzony w błąd? Zawsze możesz zgłosić sprawę do UOKiK.
Gdzie w tym logika, prawo?

Złamane prawo? Zgłoś sprawę gdzie trzeba. To forum to nie takie miejsce.
operator oferuje zestawy IDU-ODU i gwarantuje na nich zasięg w miejscu zamieszkania.

Gwarantuje? Wierzysz w to co napisałeś?
Nie ma żadnego realnego argumentu broniącego Plusa/CP. Całość przeprowadzono po cichu, bez akcji informacyjnej dla klientów, jak zawsze w Plusie czyli najmniejszym kosztem i niedbale. To jest już od dawna "jakoś" tego operatora.

Ok, zostawi ich i odejdź do konkurencji. Przedstawiłeś swoim zdaniem wiele argumentów by omijać Plusa z daleka. Przyjąłem i jak rozumiem temat Plusa jako firmy, z którą współpracujesz jest dla Ciebie zamknięty. Szkoda byś marnował chyba prąd i energię na tą firmę po tym co o nich myślisz. Bicie piany dla bicia piany? Po co?

Obserwowałem Twoje wpisy od jakiegoś czasu i moim zdaniem już dawno nie wpisują się one w temat wątku czyli sprawy techniczne. Raczej formalno-organizacyjne.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #1062232  autor: Kryniczanin
 11 sty 2019, 05:26
Mixiorek kluczowe jest to Twoje zdanie:
Jeżeli ktoś związał się cyrografem to chyba zrobił to świadomie
Nie mógł tego zrobić świadomie - w umowach na świadczenie usług i na dzierżawę nie było choćby słówka, że 31.12.2018 operator traci pasmo LTE 800. Operator świadomie zataił ten fakt.
 #1062242  autor: matek451
 11 sty 2019, 08:10
Kluczowe to jest to że wielu klientów nie dostało żadnej informacji od operatora ze L800 zostaje wyłączone i jeśli korzystają z niego i nie mają zasięgu L1800 to wymieni im nieodpłatnie sprzęt. Co jest w toku i jak się mają sprawy z przedłużeniem L800 nie ma żadnego znaczenia z punktu widzenia klienta. Póki co pasmo nie działa. Powtarzam jeszcze raz, usługa z IDU-ODU jest sprzedawana jako stacjonarna, klient po zamontowaniu sprzętu ma czas na jej sprawdzenie. Korzystającym z L800 działała i na tej podstawie nie skorzystali z opcji Testuj czyli warunków umowy pozwalających na zerwanie umowy w ciągu 14 dni od zakupu w wypadku problemów z działaniem. Operator w momencie zakupu nie informował o tym że wyłączy to pasmo w przyszłości.Na dzień dzisiejszy są ludzie którzy utracili zasięg internetu Plusa/CP z winy operatora, lub są zmuszeni korzystać ze szczątkowego na L1800 i dowiadują się o tym zupełnie przypadkowo. Z reguły na fachowych forach telekomunikacyjnych gdzie piszą z prośbą o pomoc.
 #1062250  autor: Mixiorek
 11 sty 2019, 08:56
Mam prośbę. Czy możemy ten temat zostawić lub przenieść do innego wątku?

Technika - Plus odpalił nową stację? Modulację? Refarming? Coś rozbudował? Ktoś ma fajne foty stacji? Ktoś był w Mucznem i zweryfikował czy i co tam jest? Itp. itd.

"Thank you for the mountain"

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png