DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #1153385  autor: Martino
 08 lip 2023, 22:42
BUCiu pisze:
08 lip 2023, 21:42
Był tam jakiś "suwak" do włączania/wyłączanie VoLTE o ile dobrze pamiętam. Ale nie jakoś głęboko schowany.
Nie bardzo mam jak sprawdzić teraz. Również to, czy była jakaś aktualizacja i może zaczęło działać też poza Plusem. Ten firmware co tam pisałem wyżej masz czy coś nowszego :?:
Niestety. Przeszukałem wszystkie pozycje menu i ustawień nie ma takiej pozycji jak VoLTE ani nic podobnego. Nie wiem czy to ma znaczenie ale mam teraz włożoną SIMkę Orange, możliwe że dlatego. Softa i dane telefonu mam takie:
Model: TA-1316
Oprogramowanie:
16.00.17.00
Wersja systemu:
MOCOR_20A_MP_NQ2_W21.43.6_Release
Numer firmware:
UMS9117
Numer sprzętowy: 8B01E79LU
@2020 HMD Global Oy

Będę miał za kilka dni kartę plusa to spróbuję jak z nią się zachowa.
 #1153414  autor: matias55
 09 lip 2023, 17:39
Na nokii 110 4G jeżeli włożysz kartę OPa, który nie wspiera VoLTE w tym modelu, to opcja VoLTE z ustawień znika, dlatego nie możesz jej znaleźć. Podobnie jest z innymi modelami.
 #1153418  autor: BUCiu
 09 lip 2023, 20:40
a wersja softu widzę ta sama co u mnie była, także wygląda że aktualizacji nie było. No i tak jak pisałem, mi na tym sofcie tylko w Plusie VoLTE działało.
 #1154474  autor: Nikita_Bennet
 23 lip 2023, 10:22
Martino pisze:
08 lip 2023, 20:48
Ja właśnie nabyłem ten model (225 4G) z wolnego rynku dla babci.
co sądzisz o tym telefonie?
Pytam bo przeglądam czasem tematy o telefonach dla seniorów czyli do dzwonienia i czasem odczytania/napisania krótkiego smsa. Nokia 8210 4G to łajno bo ma system KaiOS. Jak jest z 225 4G?? Wyświetlacz jest w miarę czytelny?
 #1154685  autor: Martino
 25 lip 2023, 23:51
Ogólnie powiem tak. Jest czytelny wyświetlacz, ale nie wiem czy coś jest z głośnikiem w tym egzemplarzu czy one tak mają - w każdym razie przy maksymalnej głośności podczas rozmowy trochę trzeszczy. Druga kwestia jest taka że strasznie zbiera dźwięki z otoczenia i to HD Voice jest bardzo zagłuszone. Teraz testuję MaxCom MM724 i jakość dźwięku jest nieporównywalnie lepsza.
 #1154802  autor: p2225
 28 lip 2023, 12:07
Rumuńska karta Orange w roamingu polskiego Orange VoLTE(!) -> Orange PL VoLTE z AMR-WB 12,65 kb/s.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #1154836  autor: sa
 28 lip 2023, 20:24
Nikita_Bennet pisze:
23 lip 2023, 10:22
Martino pisze:
08 lip 2023, 20:48
Ja właśnie nabyłem ten model (225 4G) z wolnego rynku dla babci.
co sądzisz o tym telefonie?
Pytam bo przeglądam czasem tematy o telefonach dla seniorów czyli do dzwonienia i czasem odczytania/napisania krótkiego smsa. Nokia 8210 4G to łajno bo ma system KaiOS. Jak jest z 225 4G?? Wyświetlacz jest w miarę czytelny?
Dziwne rzeczy piszesz ,bo mam nokię 8210 4G i nie widzę tam żadnego kaiosa. To typowy s30+ z lekkimi modyfikacjami co do s30+ z noki 3310 2g 2017.
Po użytkowaniu ponad m-c mogę powiedzieć idealny telefon dla seniora, bo duży ekran, regulowana czcionka, duża głośnośc i bardzo dobra jak na klasyka jakość rozmów. Wady kiepski procek co sprawia że nie wszystko działa jak trzeba ,np. czasami się wiesza ale bardzo rzadko , ale ten sam procek z tego co sprawdzam , mają z tego co widzę wszystkie klasyczne nokie na s30+ ,ten lepszy mają te z....kaiosem ale za to tam jest niedrobiony kaios niestety.
Co do nkoi 225 od noki 8219 4G różni się tylko klawiaturą(82104G ma dużo wygodniejszą moim zdaniem) i....wielkością ekranu(2,8 cala robi wizualnie robotę) nawet w dużym słońcu coś na ty ekranie widać, reszta w zasadzie to samo, No nie wiem jak w n225 4G wypada odtwarzacz muzyczny tj czy ma korektor muzyczny czy nie ale podejrzewam że ma.
 #1156785  autor: pawel100g
 01 wrz 2023, 11:21
Po ostatniej aktualizacji moto G82 zgłasza w dialerze HD+, w połączeniu play-play, drugi telefon to moto g50. Do tej pory był tylko znaczek "HD", jakość głosu poszła do góry na moje ucho. Nie mam jak dokładnie sprawdzić kodeków niestety...
 #1157082  autor: kamilwr
 05 wrz 2023, 19:53
Cześć. Jestem po przeniesieniu numeru z Play do T-Mobile. Wcześniej dzwoniąc do żony (nr w Orange) miałem połączenia w HD Voice+. Z T-M mam w zwykłym HD Voice. Różnica w jakości połączeń wyraźnie spadła. Po obu stronach iPhone 11 Pro i 13 Pro. Czy T-Mobile nie obsługuje iPhone’ów w połączeniach z Orange? Zgłaszałem problem, po kilku dniach dostawałem odpowiedź, że został rozwiązany, ale wcale tak nie jest. Gadamy w tych samych lokalizacjach, nie ma problemu z zasięgiem. Macie podobnie?
 #1157090  autor: 0kti
 05 wrz 2023, 21:01
Też tak miałem jak przeniosłem do T-mobile. Brak HD+
Tylko u mnie były to Samsungi.
 #1157095  autor: matias55
 05 wrz 2023, 22:16
Pisałem kiedyś o tym w innym temacie jak sypał się HD Voice między T-Mobile >Play, gdzie Play oddzwaniał i był HD Voice. Niekiedy był brak HD z Plusem oraz długa walka, gdy dzwonił T-Mobile (VoLTE) do PLUS (3G).

Niestety T-Mobile ma jedne z gorszych połączeń względem inicjowania poprawnych kodeków. Play w każdym teście wypadał bezbłędnie.
 #1157096  autor: kamilwr
 05 wrz 2023, 22:48
W połączeniach T-Mobile z Playem problemów nie ma. Jest jak należy. Plus dla mnie zawsze był zacofany. Ten Orange mnie zdziwił tym bardziej, że był przecież komunikat prasowy. Zastanawiałem się po prostu o co może chodzić z tym problemem.
 #1157099  autor: kozien70
 05 wrz 2023, 23:44
kamilwr pisze:
05 wrz 2023, 19:53
Cześć. Jestem po przeniesieniu numeru z Play do T-Mobile. Wcześniej dzwoniąc do żony (nr w Orange) miałem połączenia w HD Voice+. Z T-M mam w zwykłym HD Voice. Różnica w jakości połączeń wyraźnie spadła. Po obu stronach iPhone 11 Pro i 13 Pro. Czy T-Mobile nie obsługuje iPhone’ów w połączeniach z Orange?
Dokładnie właśnie tak jest. Jeżeli dzwonisz z iPhone w T-mobile do Orange (nieważne czy w Orange jest iPhone czy android) to HD Voice + (czyli EVS) nie działa.
Jeżeli zadzwonisz z androida w T-mobile do Orange, to EVS zadziała poprawnie.
Problem jest znany, operatorzy pracują nad jego rozwiązaniem już ileś miesięcy.
0kti pisze:
05 wrz 2023, 21:01
Też tak miałem jak przeniosłem do T-mobile. Brak HD+
Tylko u mnie były to Samsungi.
Jeżeli masz na myśli całkowity brak działania EVS, to inna historia: usterka wynikająca z wadliwego provisioningu usługi dla nowego klienta. Należało zgłosić do BOK, powinni byli naprawić. Teraz już taka usterka przy przenosinach nie powinna mieć miejsca (przynajmniej teoretycznie).
A jeżeli chodzi ci o to, że na Samsungu przestał wyświetlać się znaczek HD+ to akurat jest kwestia softu Samsunga, który dla operatora T-mobile tego znaczka nie pokazuje. Ale nie oznacza to w żadnym wypadku, że HD+ nie działa. Po prostu nie pojawia się znaczek i działanie EVS-a trzeba weryfikować albo na słuch albo poprzez Service Mode.
 #1157100  autor: kamilwr
 06 wrz 2023, 06:39
Dokładnie właśnie tak jest. Jeżeli dzwonisz z iPhone w T-mobile do Orange (nieważne czy w Orange jest iPhone czy android) to HD Voice + (czyli EVS) nie działa.
Jeżeli zadzwonisz z androida w T-mobile do Orange, to EVS zadziała poprawnie.
Problem jest znany, operatorzy pracują nad jego rozwiązaniem już ileś miesięcy.
Dzięki. Czyli, jeśli dobrze rozumiem, jest to kwestia kompatybilności sieci ze sprzętem. A zamykając każde zgłoszenie T-Mobile po prostu mnie zbywał.
 #1157163  autor: kozien70
 07 wrz 2023, 00:34
Zgadza się. Może nowy iOS będzie miał w sobie ustawienia operatorskie, które naprawią tę usterkę. Tak gdybam.
 #1161749  autor: kamilwr
 16 gru 2023, 15:45
Niestety nic się nie zmieniło. Również między 15 i 13.
kozien70 pisze:
07 wrz 2023, 00:34
Zgadza się. Może nowy iOS będzie miał w sobie ustawienia operatorskie, które naprawią tę usterkę. Tak gdybam.