DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1009313  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 14:26
Polena pisze:Czy ktoś orientuje się, czemu konsultant użył słowa "nielimitowany", podczas gdy na koncie widnieje 10 gb?
Standardowy zabieg konsultantów Play i nie tylko. Niby bez limitu bo po 10GB zwalnia do 1 Mb/s i z neta można korzystać dalej. Też mi się to nie podoba i UOKiK powinien ukrócić takie praktyki.

Temat został rozdzielony ze względu na burzliwą dyskusję, którą prowadzicie, a nie dotyczyła tematu dyskusji. Jak zwykle zresztą dzięki koledze. M
:smt006


P.S.
Można tu dyskutować o każdej sieci na ten temat.
:smt024

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009314  autor: iphoneski
 25 sie 2018, 14:30
@piotrzet Klient ma obowiązek przeczytać regulamin oferty, właśnie dlatego masz 14 dni na zwrot. Mam te regulaminy, to raptem kilka stron z czego pierwsza to nazwa firmy, siedziba i jakieś głupoty, a ostatnia to postanowienia końcowe, czyli dwie strony odpadają czytającemu. To aż tak dużo dla piśmiennego człowieka?
 #1009315  autor: Polena
 25 sie 2018, 14:32
No to rzeczywiście nieładnie. Tak czy siak, oferta taka jaką chciałam, tylko razy dwa. No i połączenia do UE, ale może to standard, tylko nie doczytałam.
 #1009316  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 14:35
Konsultant przedstawiając ofertę powinien wyjaśnić co znaczy internet bez limitu, a nie rzucać hasłami, które oznaczają w innych ofertach co innego. Rozumiem gdyby to był FUP czy coś innego jednak ten limit jest niezmienny i klient powinien być informowany podczas rozmowy Dlatego tym bardziej taka oferta nie powinna być oznaczana słowami internet bez limitu.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009320  autor: iphoneski
 25 sie 2018, 14:49
@piotrzet może bym się zgodził, ale jest jedno ale. Klienta nie obowiązują słowa konsultanta, wieczysta przysięga, magiczne kontrakty albo plamy na słońcu. Obowiązują go umowa i regulaminy, które powinien przeczytać bo ma na to 14 dni a to chyba wystarczająco dużo czasu na kilka stron.
@Karlos20 Chyba więcej niż raz, ale nie będę się kłócił.
 #1009322  autor: Karlos20
 25 sie 2018, 14:52
iphoneski pisze:Chyba więcej niż raz, ale nie będę się kłócił.
Nieważne, 2 edycja promocji się kończy. Warto skorzystać :)
piotrzet pisze:Konsultant przedstawiając ofertę powinien wyjaśnić co znaczy internet bez limitu, a nie rzucać hasłami, które oznaczają w innych ofertach co innego. Rozumiem gdyby to był FUP czy coś innego jednak ten limit jest niezmienny i klient powinien być informowany podczas rozmowy Dlatego tym bardziej taka oferta nie powinna być oznaczana słowami internet bez limitu.
Konsultant Playa informuje, że po wykorzystaniu GB internet dalej działa, ale ze zmniejszoną prędkością. Operator z tym się nie kryje, tym bardziej, że po pierwsze obniżona prędkość jest dość wysoka i nie generuje ekstra kosztów, a po drugie Play zapewnia przywrócenie pełnych parametrów prędkości (kod USSD, Play24 [aplikacja, www]). Czy Twój T-Mobile tak robi w swoim abonamencie? Informuje o lejku, ale o możliwości przywrócenia pełnej prędkości już ani słowa.
Poza tym wszyscy operatorzy marketingowo opisują pakiet internetowy bez limitu danych.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 17:15 przez Morvius, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Wymoderowano. Scaliłem twoje dwa posty.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1009323  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 14:57
Karlos20
Z tego co widzę to wątek o Play, a nie T-Mobile więc nie róbmy offtopu. Jak widać tutaj informacji nie było skoro osoba jest zdziwiona, że ma 10 GB napisane na stronie. Dlatego uważam, że za takie pseudo nolimits UOKiK się powinien zabrać. U każdego niezależnie czy to Play czy inny.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009330  autor: Karlos20
 25 sie 2018, 15:43
To nie jest pseudo no-limit, bo masz wyraźnie sformułowane "bez limitu GB" (mowa o Play). Tylko prędkość jest obniżona, net nie jest blokowany. Transmisja w smartfonie działa? No pewnie, że działa i w ramach abonamentu, nieważne czy zużyjesz 10 GB, czy dodatkowe drugie tyle na 1 megabicie.
Jeśli operator jawnie informuje o ograniczeniu prędkości po xx GB, to czemu masz go za to karać? Dostajesz usługę, która działa cały czas. Ciesz się, że w taryfach głosowych tak jest. Czepialstwo.

Nie zapominaj, kto wprowadził jako pierwsze totalnie nielimitowaną transmisję danych z tak wysokim lejkiem w smartfonie - to właśnie Play (od maja 2015 roku).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1009344  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 17:55
To znaczy, że inaczej rozumiemy bez limitu internet. Nie wiem jak ty ale ja może jestem starej daty i dla mnie internet bez limitu to coś co oferuje Orange czyli płacimy za prędkość maksymalną a transfer danych jest bez limitu tzn prędkość nie spada po 500 GB czy więcej. I widać nie tylko ja to tak rozumiem.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009346  autor: antonio7
 25 sie 2018, 18:03
piotrzet pisze:To znaczy, że inaczej rozumiemy bez limitu internet. Nie wiem jak ty ale ja może jestem starej daty i dla mnie internet bez limitu to coś co oferuje Orange czyli płacimy za prędkość maksymalną a transfer danych jest bez limitu tzn prędkość nie spada po 500 GB czy więcej. I widać nie tylko ja to tak rozumiem.
Jednej kwestii nie rozumiem, czemu akurat Ci to przeszkadza w temacie związanym z siecią Play? Każdy operator na chwilę obecną ma takie oznaczenia i zapiski na umowie, a gdyby nie ten oszukańczy Play, na którego chcesz nasyłać UOKiK za nierzetelna sformułowania i wprowadzania w błąd (nieważne, że inne sieci robią to samo) to dzisiaj dalej płaciłbyś za rozmowy jak za zboże do innych sieci oprócz swojego operatora i miałbyś z 1 GB internetu.

Maciej Loret pisze:Podobnie jak wsrod samochodów sa zwykle osiągające 250km/h i lepsze bo szybsze... Czy ten ktory osiąga 300km/h pozwoli na 20% szybsze dotarcie do roboty?
 #1009347  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 18:06
A co napisałem? Że każdemu powinni się za to dobrać do d. Akurat tutaj wątek został taki poruszony więc to kolejny raz powtórzyłem. To nie pierwsza taka opinia i nie tylko o Play. Widać, że ktoś tu ma problem, że napisałem coś złego na Play. Chodź tak naprawdę to nie tylko na niego. To, że Play obniżył stawki ok ale czy to powód żeby mieć tam numer nawet teraz jak oferta jest słaba? No chyba nie. A tak po za tym to nikt nie jest jasnowidzem i nie wie co byłoby gdyby nie ten nasz wspaniały cudowny Play :lol:

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009348  autor: Karlos20
 25 sie 2018, 18:13
Piotra boli to, że my Playowcy mam tak dobre oferty w taryfach głosowych przy przedłużeniu umowy, ze postanowił się przyczepić do 10 GB z lejkiem 1 mbps.
Niech lepiej zajmie się swoją siecią T.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1009351  autor: antonio7
 25 sie 2018, 18:21
piotrzet pisze:A co napisałem? Że każdemu powinni się za to dobrać do d. Akurat tutaj wątek został taki poruszony więc to kolejny raz powtórzyłem. To nie pierwsza taka opinia i nie tylko o Play. Widać, że ktoś tu ma problem, że napisałem coś złego na Play. Chodź tak naprawdę to nie tylko na niego. To, że Play obniżył stawki ok ale czy to powód żeby mieć tam numer nawet teraz jak oferta jest słaba? No chyba nie. A tak po za tym to nikt nie jest jasnowidzem i nie wie co byłoby gdyby nie ten nasz wspaniały cudowny Play :lol:
To czy oferta jest słaba czy jest dobra, to jest subiektywna opinia każdego z nas - użytkowników sieci telefonii komórkowej w Polsce - jednym przypasuje, drugim mniej, w każdym bądź razie na chwilę obecną patrząc na ich nową ofertę, jakoś nie widzę innego operatora, który daje 30 GB z pełną prędkością bez żadnego współdzielenia.

I bardzo zastanawiające jest to, że inni operatorzy swoje oferty w tym roku już zmieniali indywidualne, a teraz znowu zamierzają to zrobić, po wprowadzeniu nowej oferty przez Play, a to też już o czymś świadczy.

Jasnowidzem nikt nie jest, ale biorąc pod uwagę wcześniejsze postępy jeżeli chodzi o ofertę dla klientów abonamentowych przez wielką trójkę istniejącą wówczas na rynku, to jakoś wielkich rewolucji nie było, a rzekłbym, że była wręcz olbrzymia stagnacja pod tym względem Był zysk generowany przez każdego operatora za dosyć niewielkie koszta przedsięwzięć, biorąc pod uwagę skalę procederu i im to pasowało. Więc wątpię, żeby tak sami z siebie zaczęli Ci sypać no limitami.

Ostatnia sprawa, jak na razie jedynym operatorem, który został ukarany za wprowadzanie klientów w błąd jeżeli chodzi o Internet NO LIMIT jest T - Mobile, a dokładniej podsieć Heyah. Więc kto tu kogo wprowadzał w błąd?

Maciej Loret pisze:Podobnie jak wsrod samochodów sa zwykle osiągające 250km/h i lepsze bo szybsze... Czy ten ktory osiąga 300km/h pozwoli na 20% szybsze dotarcie do roboty?
 #1009354  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 18:30
No nie bardzo subiektywna, bo wystarczy porównać i jeśli konkurencja w podobnej cenie oferuje mniej/wiecej to oferta jest słaba/dobra. Kto zmieniał oferty dla klientów indywidualnych? Bo sobie nie przypominam. Orange nie pokazał nic podobnego a same rabaty na telefony, Plus cisza, T-Mobile teraz zmiany wcześniej Magenta Biznes. Kara dla T-Mobile nie została przyznana za pakiet nolimit który właściwie był nolimits tylko że nie było jasnego przekazu, że po 3 miesiącach trzeba zapłacić za to dodatkowe 19,99zł. Więc kara została naliczona za coś innego. A fakt jest taki, że jak na razie za pesudo nolimits internet nikt nie dostał.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009357  autor: antonio7
 25 sie 2018, 18:43
piotrzet pisze:No nie bardzo subiektywna, bo wystarczy porównać i jeśli konkurencja w podobnej cenie oferuje mniej/wiecej to oferta jest słaba/dobra. Kto zmieniał oferty dla klientów indywidualnych? Bo sobie nie przypominam. Orange nie pokazał nic podobnego a same rabaty na telefony, Plus cisza, T-Mobile teraz zmiany wcześniej Magenta Biznes. Kara dla T-Mobile nie została przyznana za pakiet nolimit który właściwie był nolimits tylko że nie było jasnego przekazu, że po 3 miesiącach trzeba zapłacić za to dodatkowe 19,99zł. Więc kara została naliczona za coś innego. A fakt jest taki, że jak na razie za pesudo nolimits internet nikt nie dostał.
Jak już jesteśmy w temacie Play przedłużenie umowy, to wskaż mi gdzie u Ciebie w T - Mobile znajdę no limit rozmowy, smsy, mmsy, 10 GB z lejkiem, tidal, showmax + playnow (z dwoma darmowymi elevenami, gdzie do tych kanałów wszędzie trzeba dopłacać) za 30 zł na 24 miesiące. Dalszych ofert nie będę porównywać, bo będziemy mijali się z tematem głównym i robili offtop.

Orange zmieniał ofertę, dał 20 GB internetu dla indywidualnych w tym roku, Plus zmieniał ofertę na samym początku roku, T - Mobile nie wiem jak z indywidualną, ale na pewno firmową zmieniał w tym roku.

Nie interesuje mnie za co T - Mobile karę dostał, w każdym bądź razie dostał ją za niejasny przekaz, tj. ukryte koszty. W ofertach internet bez limitu z z pełną prędkością danych żadnych ukrytych kosztów nie widzę jak i złego informowania, kwestia tylko tego, czy jest ktoś rozgarnięty czy żyje w odrealnionym świecie, myśląc, że operator da im wszystko za pół darmo, włącznie z internet bez limitu na terenie Unii Europejskiej albo i nawet poza nią. :lol: :lol: :lol:

Maciej Loret pisze:Podobnie jak wsrod samochodów sa zwykle osiągające 250km/h i lepsze bo szybsze... Czy ten ktory osiąga 300km/h pozwoli na 20% szybsze dotarcie do roboty?
 #1009360  autor: piotrzet
 25 sie 2018, 19:12
No to jaki związek ma oferta firmowa z ofertą dla rynku prywatnego? Bo bardzo nie wiem. Orange zmieniał owszem a ostatnio też to robił albo miał w planach? To samo Plus. Nikt nie zmienia oferty pod Play to nie te czasy. Teraz cię nie interesuje za co karę dostał t a wcześniej już tak? :lol: To po co w ogóle poruszasz ten temat? Co post to widzę zmiana o 180 stopni podejścia.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1009372  autor: antonio7
 25 sie 2018, 20:37
piotrzet pisze:No to jaki związek ma oferta firmowa z ofertą dla rynku prywatnego? Bo bardzo nie wiem. Orange zmieniał owszem a ostatnio też to robił albo miał w planach? To samo Plus. Nikt nie zmienia oferty pod Play to nie te czasy. Teraz cię nie interesuje za co karę dostał t a wcześniej już tak? :lol: To po co w ogóle poruszasz ten temat? Co post to widzę zmiana o 180 stopni podejścia.
Primo, napisałem wyraźnie inni operatorzy - nie uściśliłem dokładnie jacy, więc czytaj ze zrozumieniem, nigdzie nie wymieniłem T - Mobile z nazwy, że zmieniali indywidualną ofertę. Orange zmieniało i ma zamiar zmienić, Plus też zapewne to zrobi.

Nie interesuje mnie za co dostało karę T - Mobile dokładnie, ważne, że dostało karę za wprowadzanie w błąd, do czego dążę i dlatego poruszam ten temat. A ja od Ciebie dalej nie dostałem informacji, gdzie w T - Mobile dostanę taką ofertę przedłużeniową jak w Play. Krowa, która dużo ryczy mało mleka daje i wybitnie pasujesz do tego przykładu, oczywiście w żaden sposób Cię nie obrażając. Zero argumentów, tylko i wyłącznie pomówienia, że słaba oferta bla bla bla - pokaż mi w takim razie tę dobrą ofertę ze strony swojego obecnego operatora albo nawet pracodawcy - bo wcale bym się nie zdziwił, gdyby nim był, ale nie chcę wnikać w sprawy prywatne, nie mój biznes.

Maciej Loret pisze:Podobnie jak wsrod samochodów sa zwykle osiągające 250km/h i lepsze bo szybsze... Czy ten ktory osiąga 300km/h pozwoli na 20% szybsze dotarcie do roboty?
 #1009532  autor: Remington
 26 sie 2018, 22:57
iphoneski pisze:@piotrzet Klient ma obowiązek przeczytać regulamin oferty
Nie ma takiego obowiązku. Trzeba to po prostu robić we własnym interesie. Nieznajomość prawa szkodzi.

Pułapek nie brakuje też u innych operatorów.
 #1009547  autor: Karlos20
 27 sie 2018, 08:02
W abonamentach T-Mobile gdy nie wybierzesz opcji "no-limit" Supernet, możesz dorzucić większą paczkę danych, godząc się na wyższe opłaty (do 20 czy 30 zł więcej, żeby mieć w taryfie T2 20 GB z lejkiem), w opcji T-Mobile bez limitu jest 10 GB z lejkiem i koniec. Nie ma opcji powiększenia pakietu, aby przywrócić pełną prędkość - musisz mieć tańszy abonament, albo jedziesz na lejku.
Orange od oferty "Play Komórkowy Optymalny" jest lejek 1 mbps, ale w cenniku taryfy (i to na +) jest opcja przywrócenia prędkości pakietem 1 GB za 3 zł, niewiele, ale jest.
Plus w opcji PLUS.60 ma lejek po 12 GB do 1 mbps, w innych 32 kbps, aby przywrócić prędkość kupujesz pakiet Plus Internet extra w kilku opcjach raz dziennie.
Play - wiadomo - gdy włączy się 1 mbps powiększasz pakiet 10 GB lub opcją, która przywraca pełny pakiet, zgodny z abonamentem.
W submarkach jest analogicznie gdy wpadniemy w lejek 32 kbps (64 kbps w nju): Plush to Plush Internet extra 5 GB za 4,99 zł, a njumobile ma 9 GB za 9 zł.

Opcji jest mnóstwo.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1024328  autor: adbadbad
 07 paź 2018, 00:21
iphoneski pisze:@piotrzet może bym się zgodził, ale jest jedno ale. Klienta nie obowiązują słowa konsultanta, wieczysta przysięga, magiczne kontrakty albo plamy na słońcu. Obowiązują go umowa i regulaminy, które powinien przeczytać bo ma na to 14 dni a to chyba wystarczająco dużo czasu na kilka stron.
@Karlos20 Chyba więcej niż raz, ale nie będę się kłócił.
nie do konca tak jest. Ja kiedys zawieralem umowe na 24 miesiace przez telefon, ktos z BOK do mnie dzwonil i przestawil oferte, w rozmowie powiedzial ze internet LTE bez limitu na 24 miesiace za darmo w ramach abonamentu, a w umowie bylo tylko przez 6 miesiecy. Napisalem wiec reklamacje, a ze rozmowa byla nagrywana przezemnie to wyslalem rowniez kopie rozmowy i reklamacje rozpatrzyli pozytywnie i mialem 24miesiace LTE bez limitu :wink: