DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #975501  autor: marcinkoleksl
 01 lut 2018, 15:49
Opisze w skrócie swoja sytuacje, ponieważ wydaje mi się kuriozalna, ale może nie mam racji:
1) pod koniec grudnia wypowiadam w Telestrada (Lajt Mobile) Umowę o numer abonamentowy - list dociera przed końcem roku, jest ok, dzwoni jeszcze kobiecina i potwierdza, iż zgodnie z moja prośba po okresie wypowiedzenia numer przejdzie na kartę 1 lutego
2) po 20 stycznia zlecam Polkomtelowi, aby zabrał numer z Telestrady do siebie w ramach oferty Plush, oczywiście podpisuje oświadczenie, ze ma to się odbyć po okresie wypowiedzenia u dawcy numeru

Wszystko fajnie, 30 stycznia dostaje sms z Plusha, ze dawca określił termin przeniesienia numeru (oczywiście SMS był bez daty przeniesienia).
Dzisiaj rano okazuje się, iż dalej numer mam w Lajt mobile, a a simce z Plusha dalej jest numer tymczasowy...
Dzwonię pierw do Plusa, okazuje się iż Telestrada uwolni numer dopiero 1 marca i oni nic na to nie mogą poradzić!
Dzwonie do Telestrady, opisuje sytuację, kobieta mi mówi, ze wg nich numer uwolni się 1 marca. Ok, proszę, aby sprawdziła, czy numer przeszedł na kartę. Tak, przeszedł. To jakim cudem można 30 dni ponad czekać na uwolnienie numeru na kartę. Zgłupiała w tym momencie i powiedziała, ze sprawdzi i oddzwoni.
Po pól godzinie rzeczywiście dzwoni i mówi, ze sytuacja jest skomplikowana.
Dając Polkomtelowi upoważnienie do wzięcia numeru Telestrada po prostu szanuje moja ostatnią wolę, czyli przeniesienie numeru z okresem wypowiedzenia, czyli jak Plus zażądał od nich numeru 30 stycznia, to oni go oddadzą 1 marca!!!!!! Jeszcze przez miesiąc będę im płacił abonament!
Czy maja rację? Kobieta powołała się na jakieś swoje Regulaminy... Tylko problem jest taki, ze ja Polkomtelowi nie wskazywałem, czy okres wypowiedzenia mam 1 dzień, czy 35 dni,a o tym okresie zadecydowała Telestrada.
Wobec powyższego Telestrada powinna oddać numer 1 lutego, a nie 1 marca?
Proszę o potwierdzenie, kto ma rację... Tak samo kilka lat temu przenosiłem numer z Play do Telestrady (inny numer niż aktualnie przenoszony) i problemu nie było. Play uwolnił numer nie wg jakiegoś magicznego Regulaminu, a woli klienta, czyli po okresie wypowiedzenia Umowy.
 #975502  autor: Kryniczanin
 01 lut 2018, 15:57
Ma rację. Przeniesienie to wypowiedzenie umowy. Op liczy ostatnie wypowiedzenie i miesiąc od niego.
 #975506  autor: Remington
 01 lut 2018, 16:12
Chcąc przenieść numer nic nie załatwia się ze starym operatorem. Żadnych wypowiedzeń.

Jeśli w Plushu powiedziałeś, że to nr prepaid, to podczas weryfikacji teraz wniosek zostanie odrzucony, bo nr to abonament.

Moim zdaniem, wybierz się do Plusa, poproś o anulowanie wniosku i złóż nowy - z konkretną datą. Stracisz najwyżej kwotę 1 abonamentu.
 #975510  autor: Kryniczanin
 01 lut 2018, 16:22
Remington

Jak złoży dzisiaj czy jutro to dopiero 1 kwietnia oddadzą numer.

Ostatni dzień okresu rozliczeniowego przypadający po okresie rozliczeniowym w którym złożono wypowiedzenie.

Lajt ma tylko okresy pierwszy - ostatni.

Dodatkowo jeśli 1 dzień miesiąca wypada w niedzielę bądź święto (jak w tym roku 1 styczeń i 1 kwiecień) to Lajt oddaje numer dopiero drugiego i nalicza 1,25pln fakturę za 1 dzień.

Koleżanka tak miała w styczniu.
 #975524  autor: Remington
 01 lut 2018, 17:33
Ale napisałem:
Remington pisze:poproś o anulowanie wniosku i złóż nowy - z konkretną datą
Czyli dzisiaj może nawet z datą jutrzejszą. W praktyce w sobotę-poniedziałek byłby już w Plushu.
 #975525  autor: Kryniczanin
 01 lut 2018, 17:38
Ja spotkałem się w sytuacją, że za przeniesienie na drugi dzień policzyli dwa abonamenty jako karę za za przeniesienie w takim terminie.
 #975544  autor: Remington
 01 lut 2018, 19:36
Nie mają prawa. Mogą policzyć tylko za okres wypowiedzenia, który się im należał. Natomiast muszą oddać to co naliczyli za bieżący okres (proporcjonalnie za czas do końca danego okresu rozl., czyli gdy przenosiny będą np. 2.02 to abo za okres 2-28.02 muszą anulować).
 #975548  autor: antekwars
 01 lut 2018, 19:59
Dziś w nocy miałem mieć przeniesiony numer z lajt mobile umowa na abonament do a2mobile niestety to nie nastąpiło. Dzwoniłem po południu do a2mobile i poinformowali mnie, że telestrada ma awarię i nie oddaje numerów taką informację przesłała do a2mobile. Może dziś oddadzą ale pewności nie ma że naprawili usterkę tak mi powiedzieli. Jedynym pocieszeniem jest że lajt powiedział jak zadzwoniłem mi że nie nalicza żadnych opłat za te dni kiedy nie oddali numeru do a2 chociaż honorowo się zachowali.
 #975552  autor: macc
 01 lut 2018, 20:57
To antekwars zaniepokoiłeś mnie bo dzisiejszej nocy jest przenoszony kolejny mój numer z lajta do a2 i sam jestem ciekawy czy przeniesienie dojdzie do skutku.
 #975566  autor: stirlitz
 01 lut 2018, 22:02
marcinkoleksl pisze:Opisze w skrócie swoja sytuacje, ponieważ wydaje mi się kuriozalna, ale może nie mam racji:
1) pod koniec grudnia wypowiadam w Telestrada (Lajt Mobile) Umowę o numer abonamentowy - list dociera przed końcem roku, jest ok, dzwoni jeszcze kobiecina i potwierdza, iż zgodnie z moja prośba po okresie wypowiedzenia numer przejdzie na kartę 1 lutego
2) po 20 stycznia zlecam Polkomtelowi, aby zabrał numer z Telestrady do siebie w ramach oferty Plush, oczywiście podpisuje oświadczenie, ze ma to się odbyć po okresie wypowiedzenia u dawcy numeru

Wszystko fajnie, 30 stycznia dostaje sms z Plusha, ze dawca określił termin przeniesienia numeru (oczywiście SMS był bez daty przeniesienia).
Dzisiaj rano okazuje się, iż dalej numer mam w Lajt mobile, a a simce z Plusha dalej jest numer tymczasowy...
Dzwonię pierw do Plusa, okazuje się iż Telestrada uwolni numer dopiero 1 marca i oni nic na to
nie mogą poradzić!
Dzwonie do Telestrady, opisuje sytuację, kobieta mi mówi, ze wg nich numer uwolni się 1 marca. Ok, proszę, aby sprawdziła, czy numer przeszedł na kartę. Tak, przeszedł. To jakim cudem można 30 dni ponad czekać na uwolnienie numeru na kartę. Zgłupiała w tym momencie i powiedziała, ze sprawdzi i oddzwoni.
Po pól godzinie rzeczywiście dzwoni i mówi, ze sytuacja jest skomplikowana.
Dając Polkomtelowi upoważnienie do wzięcia numeru Telestrada po prostu szanuje moja ostatnią wolę, czyli przeniesienie numeru z okresem wypowiedzenia, czyli jak Plus zażądał od nich numeru 30 stycznia, to oni go oddadzą 1 marca!!!!!! Jeszcze przez miesiąc będę im płacił abonament!
Czy maja rację? Kobieta powołała się na jakieś swoje Regulaminy... Tylko problem jest taki, ze ja Polkomtelowi nie wskazywałem, czy okres wypowiedzenia mam 1 dzień, czy 35 dni,a o tym okresie zadecydowała Telestrada.
Wobec powyższego Telestrada powinna oddać numer 1 lutego, a nie 1 marca?
Proszę o potwierdzenie, kto ma rację... Tak samo kilka lat temu przenosiłem numer z Play do Telestrady (inny numer niż aktualnie przenoszony) i problemu nie było. Play uwolnił numer nie wg jakiegoś magicznego Regulaminu, a woli klienta, czyli po okresie wypowiedzenia Umowy.
Bardzo dziwne, u mnie wszystko przebiegło bardzo szybko i sprawnie, wypowiedziałem umowę z Lajtem w grudniu, 10 stycznia, po skończeniu umowy przeszedłem na prepaid, 15 dostałem kurierem simkę od Plusha, 17 stycznia cały mój dotychczasowy numer był już w Plushu.
 #975596  autor: Kryniczanin
 02 lut 2018, 05:18
Dziś w nocy miałem mieć przeniesiony numer z lajt mobile umowa na abonament do a2mobile niestety to nie nastąpiło. Dzwoniłem po południu do a2mobile i poinformowali mnie, że telestrada ma awarię i nie oddaje numerów taką informację przesłała do a2mobile. Może dziś oddadzą ale pewności nie ma że naprawili usterkę tak mi powiedzieli. Jedynym pocieszeniem jest że lajt powiedział jak zadzwoniłem mi że nie nalicza żadnych opłat za te dni kiedy nie oddali numeru do a2 chociaż honorowo się zachowali.
Powiedz im, żeby nie opowiadali bajek. Wczoraj numer kumpla przenieśli z Lajta do nju.
 #975600  autor: macc
 02 lut 2018, 06:53
przeniesienie lajt- a2 dzisiejszej nocy bez problemu. Pożegnałem się w końcu na dobre z lajtem... ;-)
 #975602  autor: antekwars
 02 lut 2018, 07:17
U mnie także dziś przenieśli widać usterkę naprawili. Nigdy więcej żadnego abonamentu na telefon, karta górą, zero przywiązania do sieci, szybka zmiana operatora, taniej jak w abonamencie same plusy.