W dniu dzisiejszym mój numer został przeniesiony do Lajt Mobile
Przenosiłem numer z Play (na kartę).
Zero problemów
Jak przed snem zerkałem na telefon, to o 0:40 miałem brak sieci na SIMce od Play. Zostawiłem tak telefon na noc, i rano (7:30) włożyłem SIMkę od Lajt Mobile. Zadziałała od razu, działały rozmowy przychodzące/wychodzące, smsy.
Nie działał internet - tak jak pisano już na forum, są problemy z ustawieniami APNów - przynajmniej dla telefonu Xiaomi Redmi 3s International (wczytuje APNy Plus GSM).
Ale zrobienie tego ręcznie zajmuje 1 minutę (konfiguracja jest na www Lajt Mobile). W sumie przy internecie zmienia się tylko nazwę APNu, a przy konfiguracji MMS zmienia się tylko nazwę APN i MMSC.
Po zmianie tego internet zaczął śmigać, ale w 3G (co z tego co czytałem na forum jest standardem w sieci Plusa). Sprawdziłem uruchomione usługi kodem *101*# i faktycznie nie było LTE. Wpisałem kod (z www Lajt Mobile) *101*11*24# i poszło zlecenie. Po 5 minutach przyszło info że zlecenie zrealizowane i telefon był zalogowany do 4G
Od tej pory
śmiga bez zarzutu
Transfery LTE robione speed testem - różne części miasta, rożne godziny - download od 18mbit do 56mbit. Upload w okolicach 15-25mbit.
Także prędkości lepsze niż na macierzystym zasięgu Play (sieć którą miałem wcześniej) - tutaj download był zwykle w granicach 10-20mbit).
Plus ma tylko słabszą moc sygnału (przynajmniej w lokalizacjach które sprawdzałem) - waha się -90-110 dBm, kiedy w Play miałem najczęściej -80-90 dBm.
Kilka spraw które już zaobserwowałem:
- Jeszcze widać że LajtMobile jest świeżo po rebrandingu - często w mailach, smsach i na www pojawia się jeszcze stara nazwa White Mobile.
- domyślnie miałem włączoną blokadę usług premium (zadzwoniłem do BOK żeby ją włączyć, okazało się, że blokady są już aktywne),
- info z BOK: aktualnie
w przygotowaniu jest nowy panel administracyjny, w tym który jest aktualnie (bardzo ubogi) nie ma możliwości sprawdzenia ile zostało nam transferu do wykorzystania - jak się chce to sprawdzić to trzeba dzwonić do BOK/napisać maila
- w tym starym panelu administracyjnym nalicza opłaty za internet. połączenia i SMSy - tym się mam nie przejmować, koszta będą zgodnie z umową. Po prostu tak będzie do momentu włączenia nowego panelu administracyjnego (wtedy też będzie można sobie opcje wy klikać - blokady premium itd), na razie pozostaje telefon do BOK lub USSD.
- pakiet internetu jest odnawiany zgodnie z datą przeniesienia numeru - czyli jak przeniosłem numer 29 grudnia, to każdego 29 dnia miesiąca będę miał nowy pakiet do netu.
Faktury są wystawiane w okresie pierwszy-ostatni dzień miesiąca.
Jak sobie coś przypomnę to napiszę. Jak ktoś ma pytania to pisać.