Karlos20 pisze: ↑17 lut 2021, 13:56
rsig:
1. taryfy RBM - szczególnie RBM SieMa PL na kartę działa w roamingu krajowym.
Rozmowy i sms w roamingu działają, tylko internetu nie ma.
Nic nie trzeba robić przy konfiguracji punktu dostępowego. APN internet i gotowe.
Tak myślałem że RBM używa tych samych APN co Play. Gdyby było inaczej to po zmigrowaniu do RBM wysłaliby sms z autokonfiguracją internetu/mms.
Warto się upewnić, czy mamy wykupiony pakiet internetowy bądź nie (przy jego braku net jest dramatycznie spowolniony od 8 do 32 kbps).
Wogóle nie ma ikonki H/H+ (to stary telefon tylko z 3G).
2. Sprawdź czy w menu "Dane komórkowe" (zależnie od systemu i jego nakładki) nie jest zablokowana opcja danych w roamingu, zazwyczaj są opcje danych w roamingu krajowym, międzynarodowym lub brak transmisji. Ustawiamy odpowiednią opcję.
Pomyślałem że może jest jakiś błąd i nawet krajowych partnerów roamingowych traktują jak zagranicznych, więc zezwoliłem na roaming zagraniczny, ale nic to nie pomogło.
3. Kolejna poszlaka to działająca do dziś (ten kod działa od początku działania Play!) obsługowa blokada/dezaktywacja blokady ruchu internetowego w roamingu krajowym. Sprawdź kodem: *111*51*3# - jeśli zwróci komunikat "usługa wyłączona" oznacza, iż internet działa w roamingu krajowym. Jeśli komunikat "usługa włączona", wbijamy kod *111*51*2# i blokada puści (max do 24h).
Rzeczywiście "Usługa włączona". No to teraz pozostaje czekać czy blokada puści.
Swoją drogą nie tylko ja nie znałem tego kodu, jak przepytałem googla to i w internecie było tylko raz o nim wspomniane. To jakiś "tajny" kod że nawet konsultanci Play go nie znają?
4. Jeśli poniższe wskazówki nie pomogą, polecam udać się do punktu Play po duplikat karty SIM. Przy takiej okoliczności wymienią kartę za darmo.
Pytanie czy to pomoże. Obawiam że jak po w/w kodzie blokada nie puści to nawet po powrocie do Play ona będzie dalej.