Rozmowy i sms w roamingu działają, tylko internetu nie ma.
Tak myślałem że RBM używa tych samych APN co Play. Gdyby było inaczej to po zmigrowaniu do RBM wysłaliby sms z autokonfiguracją internetu/mms.Nic nie trzeba robić przy konfiguracji punktu dostępowego. APN internet i gotowe.
Wogóle nie ma ikonki H/H+ (to stary telefon tylko z 3G).Warto się upewnić, czy mamy wykupiony pakiet internetowy bądź nie (przy jego braku net jest dramatycznie spowolniony od 8 do 32 kbps).
Pomyślałem że może jest jakiś błąd i nawet krajowych partnerów roamingowych traktują jak zagranicznych, więc zezwoliłem na roaming zagraniczny, ale nic to nie pomogło.2. Sprawdź czy w menu "Dane komórkowe" (zależnie od systemu i jego nakładki) nie jest zablokowana opcja danych w roamingu, zazwyczaj są opcje danych w roamingu krajowym, międzynarodowym lub brak transmisji. Ustawiamy odpowiednią opcję.
Rzeczywiście "Usługa włączona". No to teraz pozostaje czekać czy blokada puści.3. Kolejna poszlaka to działająca do dziś (ten kod działa od początku działania Play!) obsługowa blokada/dezaktywacja blokady ruchu internetowego w roamingu krajowym. Sprawdź kodem: *111*51*3# - jeśli zwróci komunikat "usługa wyłączona" oznacza, iż internet działa w roamingu krajowym. Jeśli komunikat "usługa włączona", wbijamy kod *111*51*2# i blokada puści (max do 24h).
Swoją drogą nie tylko ja nie znałem tego kodu, jak przepytałem googla to i w internecie było tylko raz o nim wspomniane. To jakiś "tajny" kod że nawet konsultanci Play go nie znają?
Pytanie czy to pomoże. Obawiam że jak po w/w kodzie blokada nie puści to nawet po powrocie do Play ona będzie dalej.4. Jeśli poniższe wskazówki nie pomogą, polecam udać się do punktu Play po duplikat karty SIM. Przy takiej okoliczności wymienią kartę za darmo.