DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 22 z 25
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
 #1163261  autor: KC-KARLOS
 15 sty 2024, 19:40
Freszasty: po raz kolejny dementuje ten "ogranicznik" prędkości. To stare zasady przepisane z regulaminów Play (Vectra korzysta z rozwiązań MVNO Playa, więc obowiązują ich zasady jak w Play), mają też na celu ograniczenie liczby reklamacji klientów.
Ciekawostka: w starej taryfie "Internet na Kartę w Play 1.0" oraz nowszej "INK 2.0" w cenniku również mają zapisy "limitujące" prędkość transmisji danych do 70 mbps. W praktyce ta transmisja działa dużo szybciej (zależnie od warunków na nadajnikach Play). W wielu rejonach kraju w dzień możesz te 70 i znacznie więcej mbps na spokojnie osiągnąć - zapraszam do testów na innym urządzeniu.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1163286  autor: Freszasty
 16 sty 2024, 10:23
Karlos20 pisze:
15 sty 2024, 19:40
Freszasty: po raz kolejny dementuje ten "ogranicznik" prędkości. To stare zasady przepisane z regulaminów Play (Vectra korzysta z rozwiązań MVNO Playa, więc obowiązują ich zasady jak w Play), mają też na celu ograniczenie liczby reklamacji klientów.
Ciekawostka: w starej taryfie "Internet na Kartę w Play 1.0" oraz nowszej "INK 2.0" w cenniku również mają zapisy "limitujące" prędkość transmisji danych do 70 mbps. W praktyce ta transmisja działa dużo szybciej (zależnie od warunków na nadajnikach Play). W wielu rejonach kraju w dzień możesz te 70 i znacznie więcej mbps na spokojnie osiągnąć - zapraszam do testów na innym urządzeniu.
Czyli co pozostaje mi reklamacja ograniczenia prędkości?

Wcześniej przed przejściem do Vectry miałem na moim telefonie redbull mobile na sieci play i tam miałem około 150mega transferu, a teraz tylko do 70. I jak widać nie ja jedyny.

P.s. moja żona też jest w Vectrze i też narzeka na słaby internet...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 sty 2024, 10:36 przez Freszasty, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1163287  autor: KC-KARLOS
 16 sty 2024, 10:29
Freszasty: że co? 70 mbps to "słaby internet"? Weź się nie ośmieszaj. 1-3 megabity to zrozumiem, gdy masz paczkę danych w abonamencie, bo po jej wyczerpaniu prędkość spada do 1 mbps. Żonie polecam przełączyć się na zapasowy zasięg Orange i sprawdzić transfery. Poza tym takie reklamacje będą przez Vectrę z automatu odrzucane (sprawdzone u WSZYSTKICH operatorów), gdyż sieć komórkowa ma zmienne warunki (zależne od terenu, nadajników, urządzenia [przykładowo starsze i niskobudżetowe modele telefonów/urządzeń są w wolniejszych technologiach] czy obciążenia sieci).
A chyba biorąc ofertę Vectry, celowałeś w cenę a nie kilkaset gigabajtów w ofercie głosowej i miałeś o tym świadomość.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1163288  autor: Freszasty
 16 sty 2024, 10:42
Karlos20 pisze:
16 sty 2024, 10:29
Freszasty: że co? 70 mbps to "słaby internet"? Weź się nie ośmieszaj. 1-3 megabity to zrozumiem, gdy masz paczkę danych w abonamencie, bo po jej wyczerpaniu prędkość spada do 1 mbps. Żonie polecam przełączyć się na zapasowy zasięg Orange i sprawdzić transfery. Poza tym takie reklamacje będą przez Vectrę z automatu odrzucane (sprawdzone u WSZYSTKICH operatorów), gdyż sieć komórkowa ma zmienne warunki (zależne od terenu, nadajników, urządzenia [przykładowo starsze i niskobudżetowe modele telefonów/urządzeń są w wolniejszych technologiach] czy obciążenia sieci).
A chyba biorąc ofertę Vectry, celowałeś w cenę a nie kilkaset gigabajtów w ofercie głosowej i miałeś o tym świadomość.
No np. Netflix czy Youtube często się pauzuje na buforowaniu... Wcześniej na red bull moblie można było spokojnie oglądać. Ja się nie ośmieszam, co innego można powiedzieć o Vectrze haha muszę odkopać umowę i zobaczyć co tam napisali o transferach bo może jest co reklamować.

P.S. na zasięgu Orange jest podobnie z transferem czyli około 60mb, przed chwilą sprawdziłem.
 #1163292  autor: KC-KARLOS
 16 sty 2024, 11:30
Freszasty: to i tak dobre prędkości.
Ja na karcie Vectry miałem często powyżej 70 mbps, z pojedyńczym "rwaniem" do ok 100 mbps. Upload rzeczywiście jest ograniczony do 20 mbps i nie pójdzie dalej (niekiedy jest jeszcze wolniejszy i może powodować krótkotrwałe "przycięcia" w serwisach streamingowych). W roamingu Orange: download 80-120 mbps, upload 15-20 mbps (gdzie na czystym Orange mam ponad 40).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1163293  autor: Freszasty
 16 sty 2024, 11:46
No jak dal mnie co najwyżej średnie te prędkości porównując to do redbull mobile na zasięgu Play. Sam na to zwróciłeś uwagę że powinno być tak jak w Play, a jak widać nie jest. Ten sam telefon ta sama lokalizacja a prędkości zupełnie inne.
 #1163294  autor: muchakk
 16 sty 2024, 11:49
Nawet jeżeli jest tu jakiekolwiek przycięcie to 60mbps wystarczy z palcem w nosie odtwarzać wszystkie materiały 4K na smartphonie czy nawet na innym urządzeniu bez buforowania.
 #1163295  autor: KC-KARLOS
 16 sty 2024, 11:57
Freszasty: nie zrozum mnie źle, ale w tej chwili nie zrozumiałeś postu, który napisałem - zmienność sieci komórkowej i urządzeń. Z reguły powinno być tak samo, jak w Play i jest, ale urządzenia nigdy nie będą miały tych samych warunków. Wiele jest osób, które psioczą na działanie internetu mobilnego, nie sprawdzając wielu czynników, np. stanu wykorzystania środków z oferty czy brak testów, zanim się zakupi domyślną ofertę (myśląc, że zaryzykuje, a nuż będzie lepiej, niż u konkurencji). Wiele ofert też jest ograniczona działaniem na konkretnych urządzeniach (T-Mobile). No tych składowych można mnożyć.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1163436  autor: ratatam
 18 sty 2024, 11:05
Też potwierdzam, od dłuższego czasu jest przycięcie do 70mbps download i nigdzie nie ma o tym info oficjalnie
 #1163437  autor: KC-KARLOS
 18 sty 2024, 11:10
ratatam: to i tak jest nadal niezła prędkość na wymagające multimedia strumieniowe - choć ta oferta NIE JEST do tego stworzona ze względu na smartfonowe podstawowe paczki danych. Stąd tak dobra cena. I jeszcze lejek 1 mbps poza pakietami na np. komunikatory. Naprawdę, skończcie te marudzenie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1163459  autor: Freszasty
 18 sty 2024, 15:07
Karlos20 pisze:
18 sty 2024, 11:10
ratatam: to i tak jest nadal niezła prędkość na wymagające multimedia strumieniowe - choć ta oferta NIE JEST do tego stworzona ze względu na smartfonowe podstawowe paczki danych. Stąd tak dobra cena. I jeszcze lejek 1 mbps poza pakietami na np. komunikatory. Naprawdę, skończcie te marudzenie.
Karlos20, a coś Ty taki uparty i tak tą Vectrę zachwalasz? :D chyba musiałeś mieć przed Vectrą dużo gorszą sieć komórkową hehe
NIE JEST do tego stworzona ze względu na smartfonowe podstawowe paczki danych
Wcześniej tak jak pisałem miałem red bull mobile (Play) i pakiet tylko 10GB danych i transfer miałem dużo lepszy. Jak była chęć coś poza zasięgiem wifi obejrzeć to działało to bardzo dobrze bez rwania-buforowania, a tutaj niestety ale jest LIPA.
 #1163462  autor: KC-KARLOS
 18 sty 2024, 15:46
Freszasty: nie uparty, a stwierdzający fakty. Wiele lat byłem Playowcem, więc póki było dobrze i tanio - chwaliłem. Jak nadajniki zaczęły się zapychać, a BOK Play nie miał dla mnie oferty na przedłużenie abonamentu, uciekłem do Orange Flex, gdzie tam jestem już 4 lata.

Skoro nie jesteś zadowolony z działania na łączach Play, a RK z Orange nie rozwiązuje problemu, może czas poszukać innej sieci, zamiast narzekać?
Przypomnę, to oferta uniwersalna, ale ze względu na małe paczki jak na smartfona, nie nadaje się do korzystania ze streamingu - od tego są opcje abonamentowe lub na kartę bezpośrednio w Play lub innych sieciach. Poza tym - niska cena = niższa jakość, również zależna od wielu czynników. Sprawdzone u wielu submarek i ofert, np. Lyca czy a2mobile (na łączach Plusa).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1164256  autor: Vieslav
 25 sty 2024, 22:14
Zdążyłem zrobić jeden test zanim skończył mi się limit na ten miesiąc. :lol:
Wynik DL to 73,6 mb/s. Przez jakiś czas w trakcie testu pokazywało ponad 80 mb/s, finalnie wynik wyszedł taki jak napisałem. Nie wiem, czy uda się powtórzyć, bo tam, gdzie najczęściej przebywam normą jest <10 mb/s. Myślę, że sprawa wyjaśni się po odpaleniu prawdziwego 5G.
 #1164418  autor: muszyna2
 27 sty 2024, 09:26
Właśnie dostałem kolejną informację o waloryzacji.

Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 15.01.2024 r. umieszonym https://stat.gov.pl/sygnalne/komunikaty ... 50,11.html, średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2023 r. wyniósł 11.4%.

Według zapisów Umowy o Świadczenie Usług, Vectra S.A. będzie dostosowywać wysokość opłat za poszczególne usługi stosownie do zmieniającego się poziomu inflacji. Mając na uwadze wysokość powyższego wskaźnika informujemy, że dokonujemy waloryzacji opłat przy zastosowaniu tego wskaźnika i zgodnie z poniższą tabelą:

Opłata Nazwa Pakietu Kwota waloryzacji Opłata po waloryzacji Data obowiązywania od
MVNO Voice BEZLIMIT 10GB 1.95 19.09 01.03.2024

Umowę mam od grudnia 2022 roku. Od kwietnia 2023 r po 3 miesiącach promocyjnych 1zł opłata z 15zł skoczyła od razu na 17,14zł. Ok wiedziałem o tej klauzuli a to 2zł nie było problemem. Ale teraz mnie zaskoczyli. Myślałem że inflacja spada. Nic poczekam do końca roku i zobaczymy co zaproponują na koniec umowy. Na pewno nie uwiąże się już z nikim umową. Tylko karta ewentualnie z umowa bezterminowa z okresem wypowiedzenia miesięcznego.
 #1164424  autor: Remington
 27 sty 2024, 10:35
@muszyna2
I o tym właśnie pisałem - czym warto zainteresować UOKiK, że po 3 miesiącach trwania umowy klient dostał 16% podwyżki choć inflacja za te 3 miesiące tyle nie wyniosła. Podwyżka po kolejnym roku wydaje się jednak już OK.
 #1164430  autor: babciagienia1p
 27 sty 2024, 12:34
muszyna2 pisze:
27 sty 2024, 09:26
...Myślałem że inflacja spada.

Określenie "inflacja spada" oznacza, że ceny rosną, tylko wolniej niż w porównywalnych, poprzednich, okresach badawczych.
Operator, szczególnie w takiej branży jak telko, zawsze znajdzie wśród różnorodnych miar inflacji (jest ich trochę...) taką, która pozwoli mu, w świetle zapisów umownych, podnieść cenę. Oczywiście miara powinna być precyzyjnie wskazana w umowie. Inflacja średnioroczna jest najlepszą z punktu widzenia podnoszącego ceny w okresie obniżającego się wzrostu cen (spadającej inflacji), bo w takiej sytuacji we wskaźniku najwięcej ważą wartości z dawnych miesięcy wysokiej inflacji. Wskaźniki miesięczne, używane w tej mierze, są wskaźnikami inflacji rocznej w ostatnich dwunastu miesiącach, czyli naprawdę wskaźnik startuje od kroczącej inflacji rocznej mierzonej od 24 miesięcy wstecz. Stąd taki wredny zapis.
Sądy oraz UOKiK jako wiarygodne uznają tylko miary publikowane przez GUS.
Możesz próbować walczyć, ale cienko to widzę...

---------Edycja_1-----------
Oczywiście, jak widać w różnych sterowalnych lub "pożytecznych" wpisach, operatorzy ledwo przędą, muszą ponosić koszty olbrzymich inwestycji i praktycznie nic z tego nie mają. Lichutki zysk netto, słaba EBITDA, nie mają żadnych transferów do spółek - matek i sióstr, żadnej optymalizacji podatkowej. Ogólnie prowadzą działalność - prawie - charytatywną...
 #1164488  autor: KC-KARLOS
 28 sty 2024, 09:44
Szczęśliwcy są ci, którzy podpisali umowy w sierpniu 2022 r. Oni podwyżek nie mają. Ja nadam mam BEZLIMIT 10 GB za 14,99.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1164594  autor: KC-KARLOS
 29 sty 2024, 00:26
Pigulasty: nie będą, o ile nie zmienią cennika. Jeśli to zrobią, to wtedy zerwanie umowy bez kar, w porównaniu do osób z umowami terminowymi.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1164678  autor: TomLee
 29 sty 2024, 19:48
Też dostałem zapowiedź drugiej podwyżki na jednym numerze z umową bezterminową podpisaną 11.2022. Będzie 19 zł , wcześniej 20 zł w H01, więc ok. I tak płacę łącznie za telewizję, internet i 2 numery. Obecnie 103 zł, po podwyżce 105 zł
  • Strona 22 z 25
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25