jovi123 pisze:
Dla twojej informacji widocznie nie masz styczności z biznesem i ten temat jest tobie obcy spoko to wyjaśnię. Firma z takim doświadczeniem, o czym sam pisałeś z tyloma klientami na świecie , nie dokonuje tak nie przemyślanych decyzji finansowych bez rozpoznania rynku , powiem więcej tzw stres test zrobiono na Wrocławiu i wszystko było OK? poza tym można założyć że faktycznie interes jest nie opłacalny i się z niego wychodzi lub sprzedaje no ale kurde ogarnij to nawet jak nie masz wiedzy NIE PO KILKU MIESIĄCACH odbywa się to np. jak w przypadku A2 mobile po wyczerpaniu pewnego konceptu biznesowego, w przypadku Rebtela czas trwania działalności nasuwa same najgorsze przypuszczania.
Błędne jest z założenia przekonanie, że duże i doświadczone firmy nie podejmują nieprzemyślanych decyzji. Skoro opłakane finansowo błędy potrafiły popełniać Nokia, Microsoft czy eBay, to co dopiero taki Rebtel.
Nie wiem co próbujesz sobie udowodnić takimi docinkami jak "
widocznie nie masz styczności z biznesem" czy "
kurde ogarnij", ale widzę, że po prostu masz jeszcze zbyt ubogie doświadczenie. Od kilkunastu lat mam styczność z międzynarodowym biznesem w różnych branżach, włącznie z dostępem do poufnych informacji, i wiele już widziałem. Zarówno firm, które odniosły sukces i dziś trzymają się mocno lub sprzedały swoje oddziały z zyskiem. Jak i takich co myślały, że wiedzą jak zawojować polski rynek unikalnym produktem lub usługą, a potem przez nierealne założenia i brak rozeznania lokalnych realiów szybko się stąd zwijały tracąc miliony dolarów. Rebtel idealnie wpisuje się w tę ostatnią grupę.
Wyraźnie jednak widać co mieli dograne:
- naprawdę ciekawą integrację z siecią telekomunikacyjną Polkomtela
- integrację z siecią stacjonarną
- formalności w UKE
- własne pule numerów komórkowych i stacjonarnych
- opakowanie marketingowe
- oraz detale jak tłumaczenia serwisu internetowego i apki
a co nie i czego widocznie wrocławski pilotaż nie pokazał:
- procesy szczególnie w kwestii weryfikacji tożsamości
- technikalia związane z MNP i aktywacją kart (niebawem dowiemy się z tego wątku jak im pójdzie z oddawaniem numerów)
- płatności
- wydajność obsługi klienta
Dużo jeszcze musieliby zainwestować bo to zaczęło hulać i możemy dywagować co przeważyło, że nie chcieli zwiększać kosztów. Trzeba też pamiętać, że wisiało nad nimi ryzyko kar od UOKiK-u i UKE.
A co do a2m, to zostało ono jedynie przesunięte formalnie między spółkami tej samej grupy. Zresztą co to za porównanie obecnej na rynku od lat Aero2 i grupy ZSŻ do firmy, która o polskim rynku nie wiedziała nic. Wszystko zależy od ludzi jakich zatrudni się na danym rynku lub consultingu jaki wynajmie.