DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1159066  autor: mkarapyta
 20 paź 2023, 09:21
Cześć,
Mam problem w sieci Play. Posiadam znaczną ilość kart zarejestrowanych 4 lata temu, lecz od tamtego czasu nie były używane. W tym momencie numery widnieją pod moim numerem pesel jako zarejestrowane, ale nie aktywowane przez co nie można ich usunąć z konta. Odnalazłem te karty, ale gdy włożę je do urządzenia to one nie działają "brak karty SIM".
Play na zgłoszenia odpisuje, że nic z tym nie może zrobić. Kart mi nie chcą wyrobić (te które mam nie działają), albo mogą tylko że za 20zl/szt.
Ostatnimi czasy potrzebowałem numeru który zakupiłem z Virgin, ze względu na tanie pakiety. Po wysłaniu dwóch SMS połączenia wychodzące zostały zablokowane ze względu na możliwy spam. Numer przepadł. Kupiłem inny starter i ta sama historia. Mam wrażenie, że to przez te widniejące na koncie numery z Playa (98szt.), których nie chcą mi usunąć (bo pisałem kilkukrotnie. W odpowiedzi otrzymałem info, że zarejestrowanych, ale nie aktywowanych numerów nie da się usunąć i nie wiedzą kiedy to się stanie. Znajdując te karty, myślałem że włożę do telefonu, aktywuje i po roku przepadną, ale w tym momencie gdy nie działają, Play nie chce wyrobić mi nowych za darmo to nie widzi mi się płacić 1960zl za duplikaty tych kart.
Czy ktoś może pomóc co można zrobić w tej sytuacji? Czy te numery kiedyś znikną z mojego konta? Dlaczego Play na moją prośbę, że chce się ich zrzec nie chce tego zrobić.
Proszę o pomoc.
 #1159068  autor: Remington
 20 paź 2023, 09:26
Albo pomyliłeś komunikat, albo źle rozumiesz problem.

Komunikat „Brak karty SIM” oznacza, że telefon nie widzi, że jest w nim karta. Czyli albo padł slot w telefonie, albo karta ma wadę w czipie (mało prawdopodobne by się trafiła więcej niż jedna taka).

Jesli sieć nie akceptowałaby karty, komunikat brzmiałby „Brak sieci” lub coś w tym stylu.

W Play24 karty z konta znikają po dezaktywacji numeru.
 #1159072  autor: IC_Current
 20 paź 2023, 09:54
Przyszedł mi na myśl taki trik:
Napisz do nich i powołaj się na RODO i zażądaj sprostowania danych oraz zaprzestania ich przetwarzania. Obecnie Twoje dane osobowe są przetwarzane względem numerów, które w sieci nie istnieją i nie służą do świadczenia usług telekomunikacyjnych. Skoro numery nie mogą być używane do świadczenia usług telekomunikacyjnych i Play tych usług nie świadczy, to nie może przetwarzać danych osobowych.
Kiedyś miałem problem z "systemem Orange", gdzie na mój numer przychodziły wiadomości o fakturach itd firmy której kiedyś serwisowałem IT i mój numer był podany technikom Orange do jednokrotnego kontaktu. Sprawa w Orange nie do rozwiązania - u nich wszystko dobrze a do mnie trafiały firmowe komunikaty.
Napisałem skargę do UODO, wszczęli postępowanie przeciw Orange i po dwóch miesiącach jakoś dało się zrobić porządek w systemie.
 #1159076  autor: mkarapyta
 20 paź 2023, 10:16
Remington pisze:
20 paź 2023, 09:26
Albo pomyliłeś komunikat, albo źle rozumiesz problem.

Komunikat „Brak karty SIM” oznacza, że telefon nie widzi, że jest w nim karta. Czyli albo padł slot w telefonie, albo karta ma wadę w czipie (mało prawdopodobne by się trafiła więcej niż jedna taka).

Jesli sieć nie akceptowałaby karty, komunikat brzmiałby „Brak sieci” lub coś w tym stylu.

W Play24 karty z konta znikają po dezaktywacji numeru.
Najważniejsze jest w tym wszystkim, żeby te numery zniknęły z mojego konta. Karty nie działają.
IC_Current pisze:
20 paź 2023, 09:54
Przyszedł mi na myśl taki trik:
Napisz do nich i powołaj się na RODO i zażądaj sprostowania danych oraz zaprzestania ich przetwarzania. Obecnie Twoje dane osobowe są przetwarzane względem numerów, które w sieci nie istnieją i nie służą do świadczenia usług telekomunikacyjnych. Skoro numery nie mogą być używane do świadczenia usług telekomunikacyjnych i Play tych usług nie świadczy, to nie może przetwarzać danych osobowych.
Kiedyś miałem problem z "systemem Orange", gdzie na mój numer przychodziły wiadomości o fakturach itd firmy której kiedyś serwisowałem IT i mój numer był podany technikom Orange do jednokrotnego kontaktu. Sprawa w Orange nie do rozwiązania - u nich wszystko dobrze a do mnie trafiały firmowe komunikaty.
Napisałem skargę do UODO, wszczęli postępowanie przeciw Orange i po dwóch miesiącach jakoś dało się zrobić porządek w systemie.
Może tak spróbuję, bo jeszcze miałem nadzieję, że np gdy te karty nie działają to zrobią mi duplikaty. Jest w ogóle jakaś opcja, że te zarejestrowane karty, a nie aktywowane zostały po jakimś czasue usunięte? Czy to tzw "dożywotka"? Ja chce iść im na rękę i z tego zrezygnować, żeby im numery wróciły do puli, a oni nic z tym nie mogą zrobić.
 #1159514  autor: bogna22
 29 paź 2023, 21:15
a - pismo o wypowiedzeniu UMOWY na te 90 klika numerów
wtedy magia, aktywują i wyłączą :)
b - duplikaty za $...
c - spróbuj testowo przenieść jeden, w salonie aby nie było wymogu SMS, może się uda...
 #1159518  autor: Remington
 29 paź 2023, 22:43
bogna22 pisze:
29 paź 2023, 21:15
a - pismo o wypowiedzeniu UMOWY

Miała miejsce tylko rejestracja czyli czynność formalna wymagana ustawą. Umowa jednak nie zaczęła jeszcze obowiązywać, więc jak ją wypowiedzieć? Zresztą wielu operatorów i tak nie pozwala wypowiadać umowy prepaid.
 #1159594  autor: mkarapyta
 31 paź 2023, 11:14
Na razie poszła taka prośba do Play i czekam na odpowiedź.
"Po odwiedzinach w Państwa salonie dowiedziałem się, że te karty są zarejestrowane. lecz nieaktywowane (choć dostawałem na nie sms). Obecnie wkładając te karty do urządzenia nie wykazują żadnego działania, nie logują się w sieci. Pani w salonie poinformowała mnie, że to nie jest wasza wina, więc nie mogę dostać żadnych duplikatów kart fizycznych lub esim (chyba, że zapłacę 20zł/szt.).
W związku z powyższym, nie jestem w stanie korzystać z Państwa usług, nie mam możliwości zalogowania się do sieci.
Zgodnie z art. 17 RODO żądam zaprzestania przetwarzania i niezwłocznego usunięcia moich danych osobowych w Państwa sieci numerów powyżej wymienionych, które nie służą do świadczenia usług komunikacyjnych. Skoro numery nie mogą być używane do świadczenia usług telekomunikacyjnych i Play ich nie świadczy to nie możecie przetwarzać moich danych osobowych.

Liczę na pozytywne rozpatrzenie mojej prośby w innym wypadku sprawę będę musiał skierować do UODO."
 #1159821  autor: mkarapyta
 03 lis 2023, 15:56
IC_Current pisze:
20 paź 2023, 09:54
Przyszedł mi na myśl taki trik:
Napisz do nich i powołaj się na RODO i zażądaj sprostowania danych oraz zaprzestania ich przetwarzania. Obecnie Twoje dane osobowe są przetwarzane względem numerów, które w sieci nie istnieją i nie służą do świadczenia usług telekomunikacyjnych. Skoro numery nie mogą być używane do świadczenia usług telekomunikacyjnych i Play tych usług nie świadczy, to nie może przetwarzać danych osobowych.
Kiedyś miałem problem z "systemem Orange", gdzie na mój numer przychodziły wiadomości o fakturach itd firmy której kiedyś serwisowałem IT i mój numer był podany technikom Orange do jednokrotnego kontaktu. Sprawa w Orange nie do rozwiązania - u nich wszystko dobrze a do mnie trafiały firmowe komunikaty.
Napisałem skargę do UODO, wszczęli postępowanie przeciw Orange i po dwóch miesiącach jakoś dało się zrobić porządek w systemie.
Był to świetny myk. Powyższa wiadomość poskutkowała i numery zostały usunięte z mojego konta.

"Dezaktywowaliśmy wskazane przez Pana numery.
Zgodnie z prawem przez 12 miesięcy od ostatniego połączenia bądź próby połączenia musimy przechowywać Pana dane osobowe oraz dane o wykonanych usługach telekomunikacyjnych.
Nie mogę zrealizować Pana zlecenia, ponieważ nie minął jeszcze wskazany termin. Po jego upływie usuniemy dane bez konieczności ponawiania przez Pana zgłoszenia.
Zgłoszenie potraktowałam jako sprzeciw wobec przetwarzania Pana danych osobowych w celach marketingowych.

Podstawa prawna
art. 180a w związku z art. 180c ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

art. 17 ust. 1 i 3 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)."

Mam to rozumieć, że tych numerów już nie mam połączonych z kontem? W Play24 już ich nie ma, a wcześniej były.
 #1159826  autor: IC_Current
 03 lis 2023, 17:14
"Mam to rozumieć, że tych numerów już nie mam połączonych z kontem? W Play24 już ich nie ma, a wcześniej były."

Tego to już nie zgadniemy. Chyba nikt na forum nie ma wglądu w systemy IT Play żeby zobaczyć co tam w zakamarkach bitów siedzi, a i szklane kule tylko w Halloween działają. :-)

Zarejestruj nowy numer i sprawdź co się stanie. Inny sposób nie przychodzi mi do głowy.
 #1159827  autor: Remington
 03 lis 2023, 17:19
„Zgodnie z prawem przez 12 miesięcy od ostatniego połączenia bądź próby połączenia musimy przechowywać Pana dane osobowe oraz dane o wykonanych usługach telekomunikacyjnych.
Nie mogę zrealizować Pana zlecenia, ponieważ nie minął jeszcze wskazany termin.”

Jeśli numery faktycznie nigdy nie były aktywowane to jest to zwyczajnie kłamstwo.
 #1159829  autor: IC_Current
 03 lis 2023, 17:36
"Jeśli numery faktycznie nigdy nie były aktywowane to jest to zwyczajnie kłamstwo."
Niekoniecznie. Nie znam szczegółów rozporządzenia odnoszącego się do art 180c i zakresu danych nim objętego, ale mogła być sytuacja, że choćby miesiąc temu spamerzy "od fotowoltaiki" zadzwonili na zarejestrowany numer. Play połączenia nie zestawił, ale w rejestrach ślad pozostał. To jest połączenie przychodzące (choć niezrealizowane) a historie takich połączeń trzeba już przechowywać.
 #1159832  autor: MariuszY
 03 lis 2023, 17:51
mkarapyta pisze:
03 lis 2023, 15:56
[Mam to rozumieć, że tych numerów już nie mam połączonych z kontem? W Play24 już ich nie ma, a wcześniej były.
Te numery masz połączone z kontem (w znaczeniu swoich danych osobowych) tak długo jak długo istnieje taki obowiązek z mocy ustawy albo jeśli operator ją olewa to nawet dłużej. Ja na ten przykład nigdy nie wycofywałem zgody na przetwarzanie danych w Play i pomimo wielu numerów wygaszonych/przeniesionych trwale nawet wiele lat temu, numery te pozostają widoczne w systemie operatora jako zarejestrowane kiedyś na mnie - sprawdzone w salonie Play osobiście.
 #1159834  autor: IC_Current
 03 lis 2023, 17:59
@MariuszY
No to szybciutko informacja (jeszcze nie skarga) o tym do UODO. Niech wiedzą o tak8ch sytuacjach.
Dalej pismo do Play z żądaniem podania podstawy prawnej przetwarzania danych przez tak wiele lat. Dane telekomunikacyjne operator ma prawny OBOWIĄZEK usunięcia dokładnie po roku (chyba że służby nakazały ich archiwizację w celach dowodowych). Są jeszcze wymagania podatkowe i inne, niech więc Play poda podstawę.
Dostaniesz odpowiedź to się przemyśli co dalej.