DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1158648  autor: kszaq
 13 paź 2023, 11:45
Garść informacji, gdyby ktoś chciał przenieść się z abonamentu do subskrypcji:
- W trakcie rejestracji w subskrypcji wybiera się ilość numerów do przeniesienia do subskrypcji, dlatego jeśli mamy kilka numerów w abonamencie, przenosi się je w jednym czasie.
- Należy uzbroić się w cierpliwość przy przenoszeniu przez aplikację, każda czynność, to jest dodanie numeru, dodanie karty płatniczej, wszelkie potwierdzenia są "przetwarzane" przez kilka minut i nie od razu widać efekt: na przykład po dodaniu karty płatniczej przez kilka minut jest ostrzeżenie o braku metody płatności, po czym w końcu "wskakuje". Jakiś czas temu przenosiłem inne numery do Orange Flex i proces odbywał się znacznie sprawniej, może taki urok nju.
- Po zakończeniu procesu przenoszenia, numery migrują na nową platformę po kilku minutach. Niektóre telefony trzeba zrestartować, żeby karta SIM "zaskoczyła".
- Po przeniesieniu numerów do subskrypcji, na koniec okresu rozliczeniowego z abonamentu przychodzi faktura korygująca. Płaci się tylko za ilość dni faktycznie spędzonych w abonamencie.
 #1159102  autor: kszaq
 20 paź 2023, 14:14
jag888 pisze:
20 paź 2023, 14:07
czesc
czy aplikacja do zarzadzania pozwala na podobną funkcjonalność jak przykladowo MójOrange dla karty OFnK? Jest tam wykaz polaczen i mozliwość modyfikacji usług dodatkowych?
W nju subskrypcji, podobnie jak w Orange Flex nie można zobaczyć wykazu połączeń w aplikacji czy na stronie - jedyna możliwość to wysłanie prośby na czacie o przesłanie wykazu.

Usługi dostępne w nju subskrypcja, którymi można zarządzać z poziomu aplikacji lub strony WWW:
- dodatkowy pakiet 9GB za 9zł
- pakiety roamingowe
- pakiety na rozmowy międzynarodowe
- poczta głosowa
- ACR (odrzucanie połączeń z numerów zastrzeżonych)
- roaming (załączenie/wyłączenie)
- wymiana lub zablokowanie karty SIM
- zmiana numeru telefonu (bezpłatna, 1 raz na okres rozliczeniowy)
- zarządzanie metodą płatności (karta, BLIK)
 #1159815  autor: asziatko
 03 lis 2023, 14:24
Wit,

Przeniosłem numer z Polkomtela do NJU dokładniej NJU Subskrypcja. Na koncie są dwa numery.

Mam smartfona Motorola Moto G50 5G gdzie w Polkomtelu korzystałem z 5G, a po przeniesieniu numeru do NJU Subskrypcja mimo że oferta posiada 5G,w ustawieniach smartfona jest włączona opcja 5G, jestem w zasięgu 5G to nie mogę za nic połączyć z 5G.

Pisałem do NJU to stwierdzili że nie mam odpowiedniego smartfona, jak wyjaśniłem sytuację to otrzymałem odpowiedź że mam błędną konfiguracje APN'u jak przesłałem screena z ustawieniem APN'u to przesłali mi swoje ustawienia z tym że na... GPRS.

CO jest powodem że nie mogę połączyć i korzystać z 5G?.

W Kontakcie,
Artur
 #1159820  autor: KC-KARLOS
 03 lis 2023, 15:50
asziatko: nju subskrypcja działa na tej samej platformie co Orange Flex, więc na niewspieranych telefonach w Orange, które mają 5G, powinno do tej sieci się logować. APN tutaj nie powinien mieć znaczenia. Czy sprawdzałeś kartę SIM na innym telefonie wspierającym w Orange 5G? To pomoże tą opcję "zapisać" na karcie SIM, aby Twój telefon się do tej sieci logował.
Ja mam podobną sytuację na telefonie Realme 7 5G - "5G" się pojawia, ale IMS (VoLTE/VoWiFi) niestety nie działa, za wyjątkiem niektórych kart Orange, a na bank to działa na kartach Flex.

Poza tym nie widzę sensu teraz wymuszać 5G, dlatego, że jest ono współdzielone z LTE, a bateria jest bardziej konsumowana niż w LTE.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159828  autor: asziatko
 03 lis 2023, 17:35
Karlos20 innego smartfona nie mam żeby właśnie sprawdzić kartę SIM, co więcej kartę SIM dostałem od NJU i jest nowa, ale nowa nie oznacza też że sprawna.

Smartfon na pewno funkcjonuje poprawnie, do ostatniego dnia u poprzedniego operatora działało 5G.

U mnie VoLTE pojawia się nie ma z tym problemu. Fakt faktem 5G bardziej konsumuje baterię i dlatego włączałem 5G tylko jak korzystałem z transmisji danych.

Też mi się wydaje że APN nie ma znaczenia ale wedle Supportu NJU, zacytuje
sugerujemy weryfikację ustawień transmisji danych:

• Nazwa konfiguracji: Internet GPRS
• Nośnik danych: GPRS
• APN (punkt dostępu): Internet
• Nazwa użytkownika: Internet
• Hasło: Internet
• Uwierzytelnianie: normalne
• Adres IP telefonu: Automatyczny
• Podstawowy serwer DNS: 79.163.127.70
• Dodatkowy serwer DNS: 217.116.100.65
• Dla połączenia Internet GPRS nie należy ustawiać bramki IP, adresu serwera Proxy oraz numerów ich portów (pola te należy zostawić niewypełnione) podajemy tylko pola pogrubione.
Po winieniem mieć takie ustawienia, wówczas korzystał bym z 5G.

W Kontakcie,
Artur
 #1159842  autor: KC-KARLOS
 03 lis 2023, 20:30
asziatko: jak pisałem, APN (poprawny dla Androidów to internet). Dopóki nie odpalą lepszej sieci 5G, zalecam ustawienie trybu LTE, po co masz drenować baterię również w trakcie transmisji danych? W wielu przypadkach na LTE masz lepsze osiągi niż na wydmuszce 5G, która współdzieli pasmo LTE. Każdy o tym Tobie to powie.
W moim wypadku na LTE Orange mam lepsze prędkości pobierania, niż w 5G, a niedawno upload przy dobrych warunkach przekracza 50-60 mbps - na LTE, nie w 5G.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159857  autor: asziatko
 04 lis 2023, 10:22
Jeśli tak jest że LTE ma lepszą prędkość to nie mam nic przeciwko. Zmieniłem tryb z 5G na 4G w smartfonie.

Zapytam jeszcze czy jak jest pasmo 5G w NJU to widoczna kurzy ikonka 5G czy tylko LTE?. U poprzedniego Operatora była widoczna ikonka 5G, a jak jest w NJU?.

W Kontakcie,
Artur
 #1159871  autor: KC-KARLOS
 04 lis 2023, 13:46
asziatko: tak samo, pojawi się "5G".

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159898  autor: kszaq
 05 lis 2023, 08:44
asziatko: W kwestii wyświetlania ikonki "5G" jest kilka możliwości:
U niektórych producentów jest to ikona z wypełnieniem lub bez, co oznacza odpowiednio korzystanie z 5G lub tylko dostępność na pobliskim nadajniku.
W czystym (podstawowym) Androidzie nie ma takiego rozróżnienia i wyświetlanie ikonki zależy od konfiguracji operatora w oprogramowaniu - najczęściej obecność symbolu 5G oznacza dostępność, ale niekoniecznie korzystanie.

Jest prosty sposób, by to sprawdzić: załącz 5G w ustawieniach, wpisz kod *#*#4636#*#* i w sekcji "Phone information" odnajdź następujace wartości:

NR available (NSA): wartość "true" oznacza, że Twój telefon obsługuje 5G NSA dla danego operatora z obecną wersją oprogramowania. Jeśli tutaj masz "false", to albo nie jest załączone w ustawieniach (oszczędzanie baterii też wyłącza 5G), albo Twoje oprogramowanie nie obsługuje 5G dla tego operatora.

NR state (NSA): sprawdzamy gdy "NR available" jest "true": "NONE" jeśli nie jesteś w zasięgu 5G, "NOT_RESTRICTED" jeśli 5G jest dostępne lub "RESTRICTED" oznaczające, że Twoja karta nie jest wpuszczana do 5G i jest to kwestia karty SIM lub konfiguracji po stronie operatora.
 #1159900  autor: Vieslav
 05 lis 2023, 09:56
A może najzwyczajniej w świecie nie jesteś w zasięgu 5G? Sprawdź to dokładnie. Ja mam identycznie po przejściu z Plusa do nju. W Plusie miałem cały czas znaczek "5G" na telefonie. Po przejściu do nju mam tylko LTE+. Wykłócałem się na infolinii aż spojrzałem na mapkę zasięgu. Okazuje się, że Orange ma w mojej okolicy zasięg w większości "na zewnątrz budynków" i dużo mniejsze pokrycie niż Plus. Ponadto u mnie w mieście były testy prawdziwego 5G więc może to też miało znaczenie. W każdym razie jak już jestem na zewnątrz i w zasięgu według mapki to po jakimś czasie telefon wskakuje do 5G.
 #1159905  autor: asziatko
 05 lis 2023, 10:27
@kszaq Motorola Moto G50 5G ma czysty (prawie) Android. Patrząc na poprzednie działanie w Polkomtelu była widoczna właśnie ikonka 5G i był zarówno zasięg i możliwość korzystania.

W NJU mimo że był smartfon ustawiony na pasmo 5G & 4G to zawsze zasięg i transmisja danych było w LTE+ nigdy w 5G co raz jestem w zasięgu 5G patrząc na mapke Orange na oficjalnej stronie, dwa to zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz nie ma możliwości skorzystania z 5G.

I teraz jak przestawiłem smartfona w pasmo 4G to jest tak samo w LTE+ jak na poprzednich ustawieniach.

Wpisałem kod *#*#4636#*#* i ukazały się takie informacje w "Phone information" jak na screenie poniżej

Obrazek
5G & LTE Debugging Information

.

@Vieslav przyznam że rozmowa z NJU, a tym samym z Orange to jest na zasadzie "mów mi tam mów" odpowiedzi nie są na zadane pytania, nawet jak to przestawię w postaci screenów to dalej jest tak ja komuś się widzi i odpisze. Ciężko dojść ładu i składu żeby uzyskać informację.

W Kontakcie,
Artur
 #1159944  autor: kszaq
 05 lis 2023, 17:35
asziatko: na moje oko "ENDC State: Restricted" oznacza problem po stronie karty SIM i/lub ustawień operatora, to znaczy nie masz załączonego 5G na Twojej karcie i sieć Cię nie wpuszcza. Taki sam stan widzę np. na SIM Fakt Mobile, gdzie nie ma dostępu do 5G.

Nju subskrypcja na pewno ma dostęp do 5G, bo korzystam na mojej głównej karcie. Co prawda jak pisali koledzy wyżej obecna "proteza" 5G nie jest warta tracenia baterii, ale warto by tę sprawę wyjaśnić na start C-band już niedługo.
 #1159948  autor: asziatko
 05 lis 2023, 18:02
I coś dochodzimy wspólnie sedna sprawy. Skoro
"ENDC State: Restricted" oznacza problem po stronie karty SIM i/lub ustawień operatora
to NJU w odpowiedziach twierdzi że mam złe ustawienia APN co jak wysłałem screen z ustawień żadnej odpowiedzi na ten screen nie otrzymałem.

W obecnej opcji Subskrypcji jest dostęp do 5G gdzie nawet na Panelu Klienta jest oznaczenie że mogę korzystać z 5G, a dwa karta SIM co otrzymałem również jest z informacją o 5G.

Co za tym idzie... szukać błędu w ustawieniach czy dalej drążyć temat z NJU?.

Wiadomo że nie do korzystania w ciągłej opcji jest to 5G ale jak ma być to żeby funkcjonowało poprawnie.

Może jak by ktoś z Was podesłał jakie mają być ustawienia APN to bym porównał może tam jest błąd.

W Kontakcie,
Artur
 #1159956  autor: KC-KARLOS
 05 lis 2023, 19:09
asziatko:
Telefon po włożeniu simki Orange/Flex/NJU wymusza ustawienie internetipv6 a prawidłowym APN dla Androida jest internet (ipv6 na Androidzie działa, ale nie ze wszystkimi serwisami/stronami, a transmisja może być zamrażana itp.).
Ten pierwszy jest dedykowany dla iPhone'a oraz iPada (APN internet tam nie działa i uniemożliwia korzystanie z transmisji danych).
Niezależnie od tego 5G powinno się zgłaszać, ale karty SIM nju mają z tym kłopot. Ba, ma nawet kłopot z VoLTE / WiFi Calling (miewałem kłopoty z ich aktywacją na iPhonie 11 Pro, który w pełni to obsługuje w Orange, gdy na kartach Orange i Flex ustawiały się jak należy).
Proponuje sprawdzić kartę nju na innym telefonie - również z 5G, jeśli i tym razem będą problemy, polecam wymienić kartę SIM, choć ja bym to zrobił nieco inaczej (na okrętkę - migracje wewnętrzne [nie wymagają wymiany domyślnej karty SIM, ale można to zrobić] - podejrzewam, że po takiej migracji wewnętrznej do Flexa i wymianie karty SIM na Flexa, która trafiłaby do nju subskrypcji, działałaby lepiej niż sama z nju).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1159961  autor: kszaq
 05 lis 2023, 19:42
Mam 2 numery w subskrypcji, pierwszy w Pixel 6 z APN internet, drugi w S21 FE z APN internetipv6. W obu działa bez problemu internet i łączy się z 5G. Obie karty są zmigrowane z abonamentu.
asziatko: Polecam skorzystać z rady Karlos20, to jest sprawdzenie karty w innym telefonie. Jeśli nie masz takiej możliwości, złóż reklamację przez czat, jest wtedy spora szansa na przeanalizowanie przez dział techniczny i kompetentną odpowiedź - mi raz w ten sposób pomogli przy kłopotach z połączeniami na numer w a2mobile.