Nowa technika AMD teraz także w starszych kartach graficznych

AMD postanowiło znieść ograniczenie dla techniki Fluid Motion Frames. Od teraz działa ona też na starszych kartach graficznych.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Nowa technika AMD teraz także w starszych kartach graficznych

Niedawno zadebiutowała technika AMD Fluid Motion Frames (AFMF). Ta ma być pewnego rodzaju konkurencją dla Frame Generation w kartach NVIDII. Początkowo była ona ograniczona tylko do modeli z serii Radeon RX 7000, ale już działa też na starszych kartach Czerwonych.

Dalsza część tekstu pod wideo

AMD Fluid Motion Frames

W tym miejscu możecie się zastanawiać, czym jest Fluid Motion Frames? Jest to technika, która generuje dodatkowe klatki. W teorii może to robić w każdej grze na DirectX 11 lub 12. Ale jest też przecież generowanie klatek w ramach FSR 3. Gdzie różnica? FMF może działać bez aktywacji FSR 3 i nie wymaga specjalnej implementacji w samej grze, a przynajmniej na papierze.

W praktyce Fluid Motion Frames obsługiwane jest przez kilkanaście gier. Technikę uruchamia się z poziomu sterowników, a konkretnie programu AMD Software Adrenaline. Początkowo była ona ograniczona tylko do kart graficznych z serii Radeon RX 7000, ale oburzenie ze strony graczy sprawiło, że funkcja została też wprowadzona w modelach RX 6000.

Obie techniki generowania klatek — FSR 3 i FMF — można w wybranych grach włączyć jednocześnie (FSR 3 obsługuje na razie tylko dwa tytuły). Jednak pierwsze testy pokazują, że lepiej tego nie robić. Nie tylko znacząco rośnie opóźnienie, ale generowany obraz ma wiele mankamentów. Pozostaje mieć nadzieję, że AMD w przyszłości lepiej dopracuje oba rozwiązania.