Firma Apple sfinalizowała zakup aplikacji do rozpoznawania muzyki Shazam
Firma Apple ogłosiła, że zakończyła przejęcie aplikacji Shazam, jednego z najpopularniejszych i najlepiej ocenianych narzędzi muzycznych na świecie. Wkrótce aplikacja ma stać się wolna od reklam dla wszystkich użytkowników.

Apple i Shazam mają długą wspólną historię. Shazam był jedną z pierwszych aplikacji dostępnych po uruchomieniu sklepu App Store i stał się ulubioną aplikacją dla fanów muzyki na całym świecie - powiedział Oliver Schusser, wiceprezes Apple Apple Music.
Dzięki wspólnej miłości do muzyki i innowacji jesteśmy zachwyceni, mogąc połączyć nasze zespoły, aby zapewnić użytkownikom jeszcze więcej wspaniałych sposobów odkrywania, słuchania i czerpania przyjemności z muzyki.
Shazam jest narzędziem służącym do rozpoznawania słuchanej muzyki, którą słychać w tle. Dzięki przejęciu jej przez Apple'a, wkrótce będzie można korzystać z aplikacji wolnej od reklam i przerw z tym związanych.
Aplikacja Shazam została do tej pory pobrana ponad miliard razy, a jej użytkownicy identyfikują piosenki przy jej pomocy ponad 20 milionów razy dziennie. Apple w grudniu 2017 roku potwierdził wcześniejsze plotki o zamiarze nabycia Shazama. Nie podano dokładnej ceny, jednak po sieci krążyła kwota 400 mln. dolarów, którą amerykański gigant miałby wydać na ten zakup.