Masz konto w PKO BP? Szykuj się na sajgon pod bankomatami
PKO Bank Polski poinformował w komunikacie o czasowej niedostępności płatności zbliżeniowych telefonem i BLIK-iem. Nie będzie też działało IKO. Jest tylko jeden sposób na ominięcie blokad.

To może być mroczny poniedziałek dla klientów PKO Banku Polskiego
Największy polski bank, czyli PKO Bank Polski znany jest z częstych przerw w działaniu usług. Odczuwa je co trzeci Polak, więc mają one realny wpływ na całe społeczeństwo. Tym razem w ramach kolejnych prac technicznych klienci będą odcięci od aplikacji IKO.
Oznacza to, że w wyznaczonym czasie użytkownicy mogą mieć problem z zalogowaniem się do aplikacji, wykonywaniem przelewów, sprawdzaniem salda czy korzystaniem z płatności zbliżeniowych telefonem. Utrudnienia mogą również dotyczyć transakcji realizowanych za pomocą kodu BLIK, który stał się jednym z najpopularniejszych sposobów płatności bezgotówkowych w Polsce.



Bank przeprasza klientów i prosi o przygotowanie się do przerw w dostępie do pieniędzy
Bank rekomenduje, aby wszelkie zaplanowane operacje, takie jak przelewy, doładowania czy płatności, wykonać przed rozpoczęciem prac serwisowych. Dzięki temu można uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i mieć pewność, że wszystkie ważne transakcje zostaną zrealizowane na czas.
Co przy tym, ważne, choć nie będą działały płatności mobilne i z użyciem kodu BLIK, „planowana awaria” nie dotknie tradycyjnych kart płatniczych, z których nadal będzie można korzystać w sklepach czy bankomatach.
Jak się przygotować?
- Sprawdź saldo i historię rachunku przed godziną 23:00.
- Zrealizuj ważne przelewy i płatności wcześniej.
- W razie potrzeby miej przy sobie kartę płatniczą, aby móc wypłacić gotówkę lub dokonać płatności w sklepie.
Start prac planowany jest na poniedziałek 14 lipca 2025 roku o godzinie 23:00. Technicy banku liczą na to, że uda się je przeprowadzić w godzinę, choć jak to przy pracach IT czasem może się to wydłużyć. By uniknąć frustracji, lepiej dmuchać na zimne i przygotować się przed tym terminem.