T-Mobile wyciąga wtyczkę. To efekt interwencji UOKiK

Wkrótce T-Mobile wprowadzi istotne zmiany dla użytkowników swoich ofert na kartę. Zniknie płatna usługa, ale jednocześnie wydłużony zostanie czas odbierania połączeń po wygaśnięciu konta.

Marian Szutiak (msnet)
16
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
T-Mobile wyciąga wtyczkę. To efekt interwencji UOKiK

Koniec z dodatkową opłatą za ważność konta

Magentowy operator zdecydował się zakończyć świadczenie usługi "Wydłużenie Ważności Konta" dla użytkowników ofert na kartę. Dotyczy to użytkowników ofert T-Mobile na kartę, Heyah na kartę oraz tuBiedronka. W związku z tym, już od 29 sierpnia 2025 roku nie będzie już można aktywować tej usługi, a wszelkie opłaty cykliczne z nią związane przestaną być naliczane.

Dalsza część tekstu pod wideo

Decyzja zapadła po interwencji Prezesa UOKiK. Zakwestionował on zasadność pobierania dodatkowej opłaty za wydłużenie działania numeru. T-Mobile zareagował i postanowił całkowicie wycofać usługę.

Dla użytkowników oznacza to koniec konieczności płacenia za samo "utrzymanie numeru". Po wprowadzeniu zmian, ważność konta będzie wynikać wyłącznie z zasad danej taryfy.

Usługa "Wydłużenie Ważności Konta" została wprowadzona w T-Mobile na kartę we wrześniu 2022 roku z ceną maksymalnie 3 zł za 30 dni. Miała ona być aktywowana w przypadku braku doładowania konta lub zakupu usługi, która wydłuży ważność konta.

186 dni pasywnego działania numeru

Druga zmiana, wprowadzona tego samego dnia, jest zdecydowanie korzystna. Wydłużeniu ulegnie tak zwany okres pasywny. To czas po wygaśnięciu konta, w którym użytkownik nadal może odbierać połączenia i SMS-y, mimo braku aktywnego doładowania.

Od 29 sierpnia okres ten wzrośnie:

  • z 31 do 186 dni w T-Mobile na kartę i Heyah na kartę,
  • z 30 do 186 dni w ofercie tuBiedronka.

W praktyce to aż pół roku na ewentualne doładowanie i przywrócenie pełnej funkcjonalności numeru. W tym czasie nie trzeba się będzie martwić o utratę numeru czy dostęp do rozmów przychodzących.

W przypadku braku akceptacji powyższych zmian, masz prawo rozwiązać umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych najpóźniej do dnia wejścia tych zmian w życie.

czytamy w komunikacie T-Mobile