PayPal ukarany za zaniedbania. Teraz musi zapłacić
PayPal musi zapłacić karę wysokości 2 milionów dolarów za zaniedbania dotyczące ochrony danych swoich klientów.

Kara dotyczy wycieku informacji o użytkownikach z 2022 roku.
Nowojorski Departament Usług Finansowych ukarał PayPal wspomnianą kwotą, za błędy popełnione przy ochronie danych swoich klientów. Zniedbania firmy doprowadziły do upublicznienia danych osobowych użytkowników serwisu, w tym ich numeru ubezpieczenia oraz daty urodzenia.



Sam PayPal współpracował z oskarżycielem, przyznając się do popełnionych błędów.
Ochrona danych naszych użytkowników i ich zabezpieczenie ma dla nas najwyższy priorytet i traktujemy tą odpowiedzialność bardzo poważnie.
- mówi oświadczenie firmy.
Według informacji przekazanych przez PayPal, sprawa dotyczy sytuacji z 6 grudnia 2022 roku. Właśnie wtedy doszło do błędów w ochronie danych użytkowników. Pracownicy firmy zauważyli problem po tym jak lawinowo wzrosła liczba prób logowania do serwisu. Okazało się, że te próby logowania pochodziły od hakerów, którzy probówali wykorzystać błędy systemu do wykradzenia danych użytkowników.
Po tych wydarzeniach PayPal wprowadził dla swoich użytkowników dwustopniową weryfikację logowania.