DAJ CYNK

Wyniki Samsunga po 2Q2014

LuiN

Sprzęt

W II kwartale Samsung uzyskał 7 mld dolarów zysku operacyjnego, co stanowiło spadek o 17,1% względem 9,3 mld dolarów w analogicznym okresie 2013 roku. O 3,9% spadła liczba sprzedanych smartfonów.

W II kwartale Samsung uzyskał 7 mld dolarów zysku operacyjnego, co stanowiło spadek o 17,1% względem 9,3 mld dolarów w analogicznym okresie 2013 roku. O 3,9% spadła liczba sprzedanych smartfonów.

Zobacz: Duży spadek zysku operacyjnego Samsunga

W II kwartale Samsung sprzedał 74,3 mln smartfonów, o 3 mln mniej niż przed rokiem (77,3 mln). W ciągu roku udział Samsunga w rynku smartfonów spadł z 32,3% do 25,2%.

Łączna sprzedaż Samsunga wyniosła w II kwartale 52.350 mld wonów (51 mld dolarów) i była o 8,9% niższa niż przed rokiem. Jako przyczynę spadków Samsung podaje rosnącą konkurencję na rynku smartfonów, niekorzystny kurs wona i spowolnienie na rynku tabletów. Według raportu IDC, Samsung sprzedał w II kwartale 8,5 mln sztuk tabletów - o zaledwie 100 tys. sztuk więcej niż przed rokiem.

Zobacz: Światowy rynek smartfonów w 2Q2014 wg IDC
Zobacz: IDC: Światowy rynek tabletów w 2Q2014

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Samsung, wł