DAJ CYNK

IDC: Światowy rynek tabletów w 2Q2014

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

W II kwartale do sklepów trafiło niespełna 50 mln tabletów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 1,4% mniej niż w I kwartale - wynika z danych zaprezentowanych przez firmę analityczną IDC.

W II kwartale do sklepów trafiło niespełna 50 mln tabletów, o 14% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku, ale o 1,4% mniej niż w I kwartale - wynika z danych zaprezentowanych przez firmę analityczną IDC.

IDC przewiduje, że wzrost rynku tabletów w 2014 roku będzie wolniejszy niż w 2013. Wynika to z dwóch powodów. Po pierwsze, duże 6-calowe telefony skutecznie konkurują z małymi, 7-8 calowymi tabletami. Po drugie, cykl życia tabletu jest dłuższy niż telefonu.

Producent 2Q14 mln szt. 2Q14 udział 2Q13 mln szt. 2Q13 udział Wzrost rok do roku
Apple 13,3 26,9% 14,6 33,0% -9,3%
Samsung 8,5 17,2% 8,4 18,8% 1,6%
Lenovo 2,4 4,9% 1,5 3,3% 64,7%
Asus 2,3 4,6% 2,0 4,5% 13,1%
Acer 1,0 2,0% 1,5 3,4% -36,3%
Pozostali 21,9 44,4% 16,4 37,0% 33,4%
Razem 49,3 100,0% 44,4 100,0% 11,0%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IDC, wł