Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki telekomów na reklamę mogą być mniejsze

Wydatki telekomów na reklamę mogą być mniejsze

sirmark 29 Marca 2014 00:20

4 0

Nic nie wskazuje na to, aby realne wydatki telekomów na reklamę miały w tym roku wzrosnąć. Zdaniem ekspertów rosnąć będą nakłady reklamowe na promowanie się operatorów w Internecie - pisze rpkom.pl.




Większa część wydatków reklamowych w 2013 r. trafiła do telewizji. Equinox szacuje, że było to ok. 65%, czyli 2,2 mld zł. Jest to jednak wartość cennikowa, nie uwzględniająca rabatów, które mogą wynieść 50%.


Z oficjalnych dokumentów i informacji rpkom.pl wynika, że Orange Polska w 2013 r. (wtedy jeszcze TP i Centertel) obniżył koszty prowizji, reklamy i sponsoringu o ok. 7% do 1,05 mld zł. Rzeczywiste wydatki na reklamę zmniejszyły się również w T-Mobile Polska. P4 w ciągu trzech kwartałów 2013 r. wydało na reklamę i promocję o blisko 17% mniej niż rok wcześniej, czyli 108 mln zł.
W 2014 r. tendencja obniżania budżetów reklamowych operatorów ma zostać utrzymana.


Zobacz: Starlink: telekomy ścięły wydatki na reklamę w 2013 roku
Zobacz: Wydatki reklamowe operatorów w 2013 roku

Źródło tekstu: rpkom.pl, wł     

Dodaj do:

Tagi: equinox | orange | play | plus | t-mobile

w sumie: 9
  • Ten komentarz został ukryty.

    -3

    1. ~kuba  2014-03-29 08:28:14  host: ip-93-154-141-36.free.aero2.net.pl

    skoro zwiększą się nakłady telekomów na promocję w internecie to telepolis.pl więcej skapnie za naganianie do playa:)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    2.  2014-03-29 09:10:02

    Zapewne dlatego zmniejszaja ze coraz mniej ludzi oglada telewizje. Po prostu nie przykuwa takiej uwagi jak kiedys. Zreszta sa same powtorki. A reklama internetowa to przyszlosc. I chyba taka reklama jest troche tansza.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    3. ~ajm  2014-03-29 09:15:17  host: z87-08.opera-mini.net

    @1 nie sądzę, że ten portal jest atrakcyjny dla reklamowania oferty operatorów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4.  2014-03-29 09:22:32

    3: Też sądze, że za dużo tu osób obeznanych w ofertach i regulaminach co by na nich zarobić... :)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    5. ~Mobilny  2014-03-29 10:58:26  host: h232185.net.pulawy.pl

    Spokojnie - telepolis nadrabia programami partnerskimi, nikt tu nie pracuje za darmo i $ musi płynąć.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6. ~Calm7  2014-03-29 11:24:29  host: n10-01-02.opera-mini.net

    1). Długo czytam Telepolis, i jakoś mnie nie nagonił do plejozy, a po drugie, to głupoty wypisujesz nt.naganiania Telepolis do pleja.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    7. ~n-EURO-n  2014-03-29 12:08:56  host: n16-03-08.opera-mini.net

    Do mnie bardziej przemawiają akcje typu: "testuj (smartfon) z O...", czy też "Tajemnicze kody O..." niż tysiące durnowatych reklam w TV i radiu.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8. ~  2014-03-29 16:53:40  host: n06-05-02.opera-mini.net

    to jest proste,kto potrzebuje tela ten przegląda cenniki i wybiera tą sieć,która najbardziej odpowiada,jak ktoś ma tel i już nie potrzebuje ten nawet nie zwróci uwagi na reklame, co łączy te dwie opcje ? że reklama nic nie zmieni jeśli człowiek ma telefon albo jeśli wybiera sieć na zasadzie cen,
    reklam leci w tym samym bloku po ile 100 ? to jak ludzie mogą zwrócić uwagę na reklame,która będzie wśród tej 100 reklam kiedy akurat odejdzie od tv,bo kto te reklamy ogląda,jak już to ludzie robią cokolwiek kiedy dają reklamy albo sciszają głos albo przełączają kanał albo idą robią, do dziś się można zdziwić że znajdują się firmy,które myślą że w ten sposób się wypromują,a to tak nie działa, firmy które wkurzają klientów głupimi reklamami napewno takich klientów nie zyskają,
    najlepsza byłaby reklama np 9 groszy za minutę bez żadnych warunków po każdym doładowaniu i w każdym abonamencie,a no limit rozmowy komórki i stacjonarne z pakietem netu 200 MB za 15 zł, od razu byliby klienci i to jest możliwe gdyby sieci nie traciły kasy na kretyńskie reklamy

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9. ~  2014-03-29 16:57:18  host: n06-05-02.opera-mini.net

    cd 8,oczywiście chodziło mi o reklame na oknach salonu albo ulotkach albo na stronie netowej bo kto będzie zainteresowany to przeczyta,a te reklamy które są to są tak niskiej jakości,że mało z nich wiadomo,a jak wiadomo to tyle,że reklamują haczyki

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-91-201-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.