Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Wydatki reklamowe operatorów w 2013 roku

Wydatki reklamowe operatorów w 2013 roku

WitekT 30 Stycznia 2014 16:05

8 1

W 2013 roku polscy operatorzy wydali cennikowo 1,7 mld zł na reklamę w mediach (bez Internetu). To o 0,06% więcej niż rok wcześniej - wynika z danych opublikowanych przez Kantar Media.






Operator

2012

2013

Zmiana

T-Mobile

496,2 mln zł

472,4 mln zł

-4,7%

Orange

539,6 mln zł

450,8 mln zł

-16,5%

Polkomtel

374,6 mln zł

411,1 mln zł

+9,7%

P4

274,9 mln zł

366,1 mln zł

+33,2%

Razem

1,69 mld zł

1,7 mld zł

+0,06%


Wydatki reklamowe podane są w kwotach cennikowych. Realne kwoty mogą być niższe o ponad połowę w związku z rabatami udzielanymi przy dużych zamówieniach. Budżet internetowy, nieuwzględniony w tym zestawieniu, w przypadku operatorów komórkowych to dodatkowe kilkanaście procent.

Źródło tekstu: Wirtualne Media     

Dodaj do:

Tagi: orange | p4 | polkomtel | t-mobile

w sumie: 18
  • 6

    1. ~  2014-01-30 16:12:31  host: 178-37-31-215.adsl.inetia.pl

    Plej i Gruszka mogą się chwalić mniejszymi wydatkami na reklamę od pozostałych operatorów, ale prawda jest taka, że coraz bardziej do nich równają.

  • 6

    2. ~Ukasz  2014-01-30 16:15:57  host: 37.30.173.92.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Play pewnie wydaje te miliony dla pseudocelebrytów

  • 7

    3.  2014-01-30 16:19:42

    Ukasz: w tym zestawieniu NIE MA kosztów produkcji, to są same koszty emisji.

  • 0

    4. ~  2014-01-30 16:31:54  host: s21-13.opera-mini.net

    Uaaa, skoro nie masz kosztów produkcji to oni emitują te obligację chyba na tych celebrytów :)

  • 3

    5. ~fylypek  2014-01-30 16:38:02  host: public-gprs514531.centertel.pl

    Czyli takie zestawienie pokazuje tylko ilość reklam w tv i radio. No ewentualnie porę emisji.

  • 3

    6.  2014-01-30 16:38:50

    fylypek: billboardy też w tym są.

  • 1

    7. ~Nick  2014-01-30 16:39:39  host: host-91-202-231-17.static.oc3.zagan.visnet.pl

    Teraz wiadomo od którego operatora uciekać, żeby nie spłacać tych niepotrzebnych nam kosztów.

  • 0

    8.  2014-01-30 16:43:01

    Nick: to są jak najbardziej potrzebne koszty. Bez tego nie da się osiągnąć odpowiedniej skali biznesu, a koszty stałe ciągną na dno. Przykład masz chociażby z operatorami MVNO, którzy nie mają budżetów reklamowych i ledwo dychają albo upadają.

  • 3

    9. ~Calm7  2014-01-30 16:54:17  host: n11-04-04.opera-mini.net

    8). To jak będzie wyglądała reklama Telepolis w TV? I jakie będą koszta emisji? ;-) ;-)

  • 0

    10. ~Thunder  2014-01-30 16:57:59  host: 85.219.163.130

    Witek reklama jak najbardziej jest ważna, natomiast koszty które idą na tego typu produkcje można by było diametralnie zmniejszyć, zrobić reklamy we własnym zakresie np. jak w przypadku NjuMobile, bez wydawania ogromnych kosztów ...

  • 3

    12.  2014-01-30 17:03:19

    Thunder: nju robi we własnym zakresie? Proszę Cię... ;-) Produkcja każdej reklamówki to koszt od 100 do 200 tys. zł. Operatorzy komórkowi mają ich średnio 25 w roku. Policz sobie koszty względem kosztów emisji - to są pojedyncze procenty...

  • 2

    13. ~  2014-01-30 17:06:23  host: 89-65-159-68.dynamic.chello.pl

    Czyli potwierdza się reguła, że im gorszy towar tym więcej reklam ;) Play jak miał dobre oferty to reklam było mniej a teraz oferty droższe niż u konkurencji a notują największy wzrost wydatków na reklamę. Kiedyś MobilKing poszedł mocno w reklamę i nieciekawie to skonczyło się dla nich. P4 jednak da sobie radę ale wspomniana regula się potwierdza

  • 2

    14. ~Jasnowidz  2014-01-30 17:10:16  host: 213.25.91.113

    Na mnie najlepiej zadziałaby reklama o typie prostej informacji o korzystnych usługach wraz z realnym uzasadnieiem jakości, oraz warunkami natychmiastowego wycofania w razie niespełnienia moich oczekiwań. Mogłaby to być nawet ulotka powieszona przez dzieciaki na klamce drzwi, czy wrzucona do skrzynki pocztowej. Jeżeli produkt/towar bedzie naprawdę rewelacyjny, to nie potrzebuje marketingu, sam będzie się reklamował. Niestety ludzie dają się ogłupiać i wykorzystywać. Sam zwykle nieufnie podchodzę do produktów przesadnie i nachalnie reklamowanych.

  • -1

    15.  2014-01-30 18:07:08

    Może w takich reklamach by się przydał RYSIEK Z KLANU ( mafia dla psa :-) na youtube.pl jest :-)

  • 0

    16. ~Norb  2014-01-30 19:16:35  host: host-37-190-132-47.dynamic.mm.pl

    Czyli p4 srednio od abonenta wyciagneli po 6 zl rocznie wiecej , czyli po 50 gr miesiecznie. To maja jeszcze spory bufor, tym bardziej ze oferta jest porownywalnie drozsza od tej z przed 2 lat. Poza tym wystarczy spojrzec na ARPU ktore rowniez uroslo

  • 1

    17.  2014-01-30 22:06:29

    Kochani, piszecie z własnej perspektywy osoby obeznanej z rynkiem. Pracuje w duzej firmie IT i wiekszosc osob wie jaki ma procesor w komorce i ile ramu, ale ofert nie znaja... Maja telefony na abonament, przeplacaja. Skoro oni "sie nie znaja" to co dopiero zwykly Kowalski i Nowak. Niewazne po ile cos masz, wazne jak skutecznie to mozesz sprzedac. Gdyby wszyscy kierowali sie logika i cena to Play mialby 90% rynku, albo mBank mobile albo gaduAir. Jak jest to sami wiemy, ludzie do dzis placa abonamenty rzedu 60-80 zl za 60-100 minut do wszystkich sieci... Kto wiec pisze, ze reklama jest bezcelowa jest w wielkim bledzie!

  • 0

    18. ~Marek  2014-01-31 10:01:42  host: public-gprs514729.centertel.pl

    @17. - z tym 90% ryku dla play to trochę przesadziłeś. Jak dla mnie to cała ta szopka z celebrytami i krzyczeniem o odpaleniu lte w pścimiu dolnym ma za zadanie przyćmić to, że play jest coraz mniej atrakcyjny jeśli chodzi o ofertę.

  • 0

    19. ~JA  2014-01-31 16:18:36  host: 89-78-223-36.dynamic.chello.pl

    Rolą instytucji typu rzecznik praw obywatelskich, rzecznik konsumenta powinno być monitorowanie rynku i stałe informowanie klientów o nieuczciwym marketingu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-146-179-146.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy korzystasz z mobilnego systemu płatności BLIK?

Blik: już ponad 2,5 mln zarejestrowanych aplikacji i 6 mln transakcji

 

Zobacz wynik | Opinie (5)

Archiwum Ankiet