DAJ CYNK

Orange wdrożył nowy system do zarządzania siecią światłowodową

Marian Szutiak

Wydarzenia

Orange światłowód nowy system OSS Comarch

Orange Polska uruchomił w lutym w całym kraju nowy system OSS, który służy do budowy oraz obsługi sieci światłowodowej i usług dostępu do Internetu w technologii FTTH (fiber to the home). Partnerem wdrożenia jest firma Comarch.

Celem inwestycji Orange była transformacja i automatyzacja procesów zarządzania siecią oraz świadczenia usług bazujących na światłowodach doprowadzonych do domów klientów (FTTH), a także dostarczenie narzędzi do zarządzania zasobami sieciowymi i usługami. Pomarańczowy operator chciał również skrócić czas dostarczania usług klientom i uprościć zarządzanie zgłaszanymi błędami.

Zobacz: Orange na kartę: dłuższy okres na odbieranie połączeń po doładowaniu
Zobacz: Raport Orange: współpraca międzyoperatorska się opłaca

Rozwiązanie Orange Polska zostało zbudowane na bazie scentralizowanego systemu Comarch Inventory Management. Obejmuje on wielu dostawców i wiele domen oraz pozwala na zarządzanie ponad 200 milionami logicznych i fizycznych zasobów operatora. Wykorzystywane są też moduły Comarch Service & Resource Fulfillment oraz Comarch Service Assurance, których orkiestracja odbywa się z wykorzystaniem Comarch Service Order Management. Integracji z systemem zarządzania klientami dokonano w oparciu o standardową architekturę referencyjną Open API stowarzyszenia TM Forum.

Jak informuje firma Comarch, jej system OSS zapewnia firmie Orange Polska takie korzyści, jak wdrożenie wbudowanych mechanizmów automatyzacji, umożliwiających dostarczanie odbiorcom końcowym innowacyjnych produktów, dostęp za pośrednictwem interfejsu API do zgłoszeń zapotrzebowania na zasoby generowanych przez systemy sprzedaży i obsługi klientów, a także automatyczne przygotowywanie zleceń w systemach zarządzania siłą roboczą. Rozwiązanie obsługuje obecnie ponad 300 użytkowników jednocześnie i wspomaga w pracy ponad 5000 techników w terenie.

To wdrożenie stanowi ważny krok w procesie transformacji cyfrowej w Orange Polska. Dzięki stałemu wsparciu Comarch przez cały ubiegły rok udało nam się zbudować nowy fundament dla naszych systemów informacyjnych. Realizując ważny element naszej strategii rozwoju, będziemy teraz mogli skoncentrować się na jeszcze dalej idącej automatyzacji naszych procesów, niejednokrotnie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

– powiedział Bertrand Grèzes-Besset, Dyrektor ds. informatyki w Orange Polska

Cieszy nas, że firma Orange Polska zaufała nam i wybrała pakiet produktów OSS od Comarch z zakresu orkiestracji, zarządzania zasobami i zapewniania jakości usług. Nasze rozwiązania wspomagają transformację cyfrową w Orange Polska, prowadzącą do pogłębienia automatyzacji procesów biznesowych z wykorzystaniem sieci światłowodowej, a także umożliwiają znaczące zwiększenie wydajności i zredukowanie całkowitego kosztu obsługi sieci i usług. Comarch stale udowadnia, że dzięki naszym innowacyjnym, zestandaryzowanym rozwiązaniom przedsiębiorcy telekomunikacyjni mogą zbliżyć się do celu, jakim jest całkowita cyfryzacja świadczenia usług.

– powiedział Paweł Workiewicz, Dyrektor Sektora Telco OSS w Comarch

Zobacz: Ukradł światłowód, grozi mu 8 lat więzienia
Zobacz: Nexera: jak przebiega miliardowa inwestycja budowy sieci światłowodowej?

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Szutterstock

Źródło tekstu: Comarch