Apple znowu ugina się pod presją Unii. Zmienia zasady w App Store
Deweloperzy w Unii Europejskiej mogą teraz wybrać niższy poziom usług App Store. Apple wprowadza dwa "progi", z których jeden oznacza mniejsze opłaty, ale i mniej funkcji. To odpowiedź na rosnącą presję regulacyjną w Europie.

Firma Apple ogłosiła nowy model rozliczeń w App Store, który dotyczy wyłącznie krajów Unii Europejskiej. Zamiast jednej, stałej prowizji, deweloperzy mogą teraz wybrać między dwoma poziomami tak zwanych usług sklepowych: Store Services Tier 1 i Store Services Tier 2.
Domyślnie aplikacje korzystają z pełnego pakietu Store Services Tier 2, który zapewnia największy zasięg, wsparcie marketingowe, szczegółowe analizy, personalizację treści i inne funkcje wspierające rozwój aplikacji. W zamian Apple pobiera tradycyjną, wyższą prowizję.



Deweloperzy w UE, którzy chcą promować oferty cyfrowe także poza App Store, mogą zdecydować się na Store Services Tier 1 – tańszą wersję usług. Wybierając ten model, nadal mają dostęp do podstawowych funkcji, takich jak zarządzanie aplikacją, bezpieczeństwo, dostarczanie treści i podstawowe narzędzia do zaangażowania użytkowników. Nie ma tu za to dodatkowych opcji marketingowych i kuratorskich.
Zgodnie z nowymi zasadami, wybór poziomu usług można aktualizować raz na kwartał, dla każdej aplikacji i kraju osobno. Zmiana musi być zgłoszona przez właściciela konta deweloperskiego Apple. Pod tym adresem można zobaczyć, czym dokładnie się różnią obie wersje Store Services.
Wprowadzenie zmian w App Store to kolejny przykład na to, że Apple stara się dostosować swoją politykę do unijnych regulacji. Chodzi między innymi o Akt o Rynkach Cyfrowych (DMA, Digital Market Act).