Apple znowu ugina się pod presją Unii. Zmienia zasady w App Store

Deweloperzy w Unii Europejskiej mogą teraz wybrać niższy poziom usług App Store. Apple wprowadza dwa "progi", z których jeden oznacza mniejsze opłaty, ale i mniej funkcji. To odpowiedź na rosnącą presję regulacyjną w Europie.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Apple znowu ugina się pod presją Unii. Zmienia zasady w App Store

Firma Apple ogłosiła nowy model rozliczeń w App Store, który dotyczy wyłącznie krajów Unii Europejskiej. Zamiast jednej, stałej prowizji, deweloperzy mogą teraz wybrać między dwoma poziomami tak zwanych usług sklepowych: Store Services Tier 1 i Store Services Tier 2.

Dalsza część tekstu pod wideo

Domyślnie aplikacje korzystają z pełnego pakietu Store Services Tier 2, który zapewnia największy zasięg, wsparcie marketingowe, szczegółowe analizy, personalizację treści i inne funkcje wspierające rozwój aplikacji. W zamian Apple pobiera tradycyjną, wyższą prowizję.

Deweloperzy w UE, którzy chcą promować oferty cyfrowe także poza App Store, mogą zdecydować się na Store Services Tier 1tańszą wersję usług. Wybierając ten model, nadal mają dostęp do podstawowych funkcji, takich jak zarządzanie aplikacją, bezpieczeństwo, dostarczanie treści i podstawowe narzędzia do zaangażowania użytkowników. Nie ma tu za to dodatkowych opcji marketingowych i kuratorskich.

Zgodnie z nowymi zasadami, wybór poziomu usług można aktualizować raz na kwartał, dla każdej aplikacji i kraju osobno. Zmiana musi być zgłoszona przez właściciela konta deweloperskiego Apple. Pod tym adresem można zobaczyć, czym dokładnie się różnią obie wersje Store Services.

Wprowadzenie zmian w App Store to kolejny przykład na to, że Apple stara się dostosować swoją politykę do unijnych regulacji. Chodzi między innymi o Akt o Rynkach Cyfrowych (DMA, Digital Market Act).