DAJ CYNK

Wyniki Centertelu po 4Q2012

WitekT

Prawo, finanse, statystyki

W 2012 roku Centertel miał przychody na poziomie 7,478 mld zł (spadek o 3% względem 2011 roku) oraz EBITDA na poziomie 2,102 mld zł (spadek o 8,6%). Na koniec 2012 roku operator miał 14,895 mln aktywnych kart SIM - o 137 tys. więcej niż na koniec III kwartału i o 237 tys. więcej niż na koniec 2011 roku.

W 2012 roku Centertel miał przychody na poziomie 7,478 mld zł (spadek o 3% względem 2011 roku) oraz EBITDA na poziomie 2,102 mld zł (spadek o 8,6%). Na koniec 2012 roku operator miał 14,895 mln aktywnych kart SIM - o 137 tys. więcej niż na koniec III kwartału i o 237 tys. więcej niż na koniec 2011 roku.

W IV kwartale Centertel pozyskał 17 tys. kart abonamentowych oraz 119 tys. kart prepaid. Marża EBITDA w 2012 roku wyniosła 28,1% (spadek względem 2011 roku o 1,7 pkt. proc).

Polski rynek telekomunikacyjny przechodzi okres najpoważniejszych przemian w swej historii,wynikających z niekończących się obniżek stawek MTR oraz nieodpowiedzialnych wojencenowych, zwłaszcza w segmencie abonamentowym telefonii komórkowej. Wymusza to istotną adaptację na Orange Polska, decydującą o przyszłości firmy - skomentował wyniki Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

Zobacz: TP łączy się z Centertelem!.

Podział ARPU na poszczególne usługi:


Kluczowe wskaźniki:

 

 

Prepaid

Postpaid

Razem

Ogółem

W tym biznes

1Q11

7,457

6,963

2,501

14,420

2Q11

7,568

6,967

2,514

14,535

3Q11

7,641

6,972

2,508

14,614

4Q11

7,681

6,977

2,479

14,658

1Q12

7,685

6,927

2,446

14,612

2Q12

7,820

6,937

2,436

14,757

3Q12

7,865

6,894

2,420

14,758

4Q12

7,984

6,911

2,428

14,895



Liczba smartfonów i łączy szerokopasmowych:

 

Liczba smartfonów (mln)

Klienci mobilnych usług szerokopasmowych (tys.)

1Q11

1,725

499

2Q11

1,804

645

3Q11

1,881

691

4Q11

2,103

741

1Q12

2,256

800

2Q12

2,574

848

3Q12

2,887

907

4Q12

3,262

985


ARPU w zł (ang. Average Revenue Per User, czyli średni przychód z abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

   

Ogółem

W tym biznes

 

 

1Q11

17,5

62,7

87,6

39,4

2Q11

18,0

66,1

91,2

41,1

3Q11

18,1

65,3

90,2

40,7

4Q11

18,0

64,5

88,5

40,1

1Q12

16,8

62,0

83,8

38,3

2Q12

17,9

64,8

87,6

40,0

3Q12

17,0

61,7

81,6

38,0

4Q12

16,2

60,4

79,6

36,8



AUPU (ang. Average Usage Per User, czyli średnia ilość minut wykorzystywana przez użytkownika)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

1Q11

92,6

229,0

158,6

2Q11

96,7

236,3

163,9

3Q11

97,5

236,6

164,0

4Q11

93,7

235,9

161,4

1Q12

92,3

236,5

160,8

2Q12

95,8

239,6

163,7

3Q12

91,3

243,4

162,6

4Q12

90,6

251,7

165,6



SAC w zł (ang. Subscriber Acquisition Cost, czyli koszt pozyskania klienta) i SRC (ang. Subscriber Retention Cost, czyli koszt utrzymania abonenta)

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane

SRC

1Q11

8,5

562,1

140,2

563,7

1Q11

8,5

562,1

140,2

563,7

2Q11

9,2

559,3

124,9

542,1

3Q11

8,5

577,2

114,4

555,6

4Q11

10,4

565,4

134,1

591,4

1Q12

9,0

627,2

132,5

628,8

2Q12

7,6

544,0

107,3

651,2

3Q12

8,2

563,4

113,3

599,9

4Q12

8,5

655,0

156,7

622,0



CHURN (wskaźnik odejść)

 

prepaid

postpaid

1Q11

14,4%

3,8%

2Q11

15,8%

3,4%

3Q11

17,2%

3,5%

4Q11

16,1%

4,0%

1Q12

16,7%

3,9%

2Q12

16,8%

3,4%

3Q12

17,2%

3,5%

4Q12

15,0%

3,4%

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP