Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości UKE: koniec regulacji SMS-ów

UKE: koniec regulacji SMS-ów

sirmark 1 Lutego 2017 20:19

0 0

UKE podpisał decyzje deregulacyjne dla rynku świadczenia usługi zakańczania krótkich wiadomości tekstowych (SMS) w sieciach telefonii ruchomej. Nowe decyzje uchylają obowiązki ciążące od 2010 r. na operatorach mobilnych: Polkomtel, Cyfrowy Polsat, T-Mobile Polska, Orange Polska oraz P4.

Jak stwierdził Urząd, rozpoczęta w 2010 r. regulacja doprowadziła do skutecznego obniżenia cen i zwiększenia dostępności nielimitowanych ofert SMS. Po otrzymaniu statusu SMP, czyli operatora o znaczącej pozycji na danym rynku usług, operatorzy obniżyli stawki hurtowych rozliczeń z własnej inicjatywy i to do poziomu oczekiwanego w tamtym czasie przez UKE.

Zobacz: Zdaniem UKE tańsze SMS-y nie zablokują inwestycji




Obecnie, wskutek rosnącego znaczenia usług OTT (głównie komunikatorów), spadku cen transmisji danych oraz powszechnej dostępności smartfonów, rynek usług SMS charakteryzuje skuteczna presja konkurencyjna. Urząd stwierdził, że dotychczasowa regulacja spełniła swoje zadanie i dalsze jej stosowanie jest bezzasadne.

Po 90-dniowym okresie przejściowym obowiązki regulacyjne ciążące na operatorach przestaną obowiązywać.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:

Tagi: uke | sms

w sumie: 0


Nikt jeszcze nie wyraził swojej opinii.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-36-143.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.