Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Sąd utrzymał karę UOKiK dla Vectry

Sąd utrzymał karę UOKiK dla Vectry

WitekT 12 Marca 2014 11:13

4 0
Vectra naruszyła zbiorowe interesy konsumentów nie uprzedzając klientów o planowanych zmianach warunków świadczenia usług. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził decyzję Prezes UOKiK i utrzymał karę prawie pół mln zł.



Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z września 2011 roku. Postępowanie UOKiK wykazało, że spółka informowała abonentów o nowym regulaminie dopiero po jego wejściu w życie. Tymczasem, zgodnie z prawem, o propozycji zmian warunków świadczenia usług przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić konsumentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Abonenci powinni być też poinformowani o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany.

Wyrok SOKiK nie jest prawomocny, operatorowi przysługuje apelacja.

Zobacz: 0,5 mln zł kary dla Vectry za proces zmiany regulaminu.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:

Tagi: sokik | uokik | vectra

w sumie: 17
  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    1. ~  2014-03-12 11:45:05  host: user-164-127-22-90.play-internet.pl

    Dobrze, karać cwaniaczków i zdzierców!

  • Ten komentarz został ukryty.

    3

    2. ~adi  2014-03-12 11:47:14  host: user-94-254-136-220.play-internet.pl

    Poprostu obliczyli ze lepiej zaplacic kare niz pozwolic na odpływ klientow którzy by w srodku umowy wypowiadali ja bez ponoszenia kary

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    3.  2014-03-12 12:18:24

    @2: jeśli przedsiębiorca obawia się, że ludzie mu zrezygnują z umów jak tylko będą mieli okazję, to nie świadczy o jego usługach najlepiej. Wypowiedzenie umowy obowiązuje też w tym przypadku - nie zgadzasz się na nowy regulamin i już, wypowiadasz umowę.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    4. ~  2014-03-12 12:18:28  host: 088156123005.tarnowskiegory.vectranet.pl

    Spółka nadal tak robi wiec powinni naliczyć druga kare

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    5. ~Agnieszka z Klanu na TVP  2014-03-12 12:28:53  host: ip-91-217-221-79.vccsystems.pl

    code: ludzie (nie wszyscy) zawsze beda rezygnowali z dwu letnich lojalek jak nadarzy sie okazja. licza wtedy na jakas promocje.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    6. ~jan  2014-03-12 12:59:58  host: eqv179.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jesli ma sie gwarancje ceny i umowe na 2 lata,a Vectra przysyla po roku pismo,ze musi podniesc ceny,bo koszty rosna,to sorry....

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    7.  2014-03-12 13:49:14

    Aktualnie korzystam z takiej promocji, której dział utrzymania nie jest w stanie zaoferować więc mi nie w głowie rezygnacje:)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    8. ~Tryfon  2014-03-12 14:12:39  host: apn-95-40-250-162.dynamic.gprs.plus.pl

    Czas ukrócić takie poczynania UOKiK: radośnie nakładają sobie karę, którą potem i tak zapłacą klienci operatora. Przecież kara uwzględniana jest w budżecie i wyciągana jest potem z kieszeni klientów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9. ~krzysiek_kili  2014-03-12 14:50:42  host: 082139018022.warszawa.vectranet.pl

    A czy Vectra może takie informacje o zmianach przesyłać pocztą elektroniczną? Czy koniecznie pocztą tradycyjną?

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    10.  2014-03-12 15:07:50

    Tryfon: to nie takie proste. Jeżeli podniosą ceny usług, żeby "odzyskać" to od klientów, to oni przeniosą się do tańszej konkurencji i operator straci jeszcze więcej. To, co teraz mówisz, sprowadza się głównie do hasła "zupełnie nie karać operatorów".

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    11. ~mmu8  2014-03-12 15:27:31  host: 84-10-22-158.static.chello.pl

    i dobrze ze dowalają im kare. jak ja chcialem zrezygnowac z jednej z uslug w pakiecie internetowym to mi powiedzielli ze nie ze 11 zl ddoliczane. i pewnie maja nadzieje ze sie w umowe nikt nie wczyta. i przegapi termin rezygnacji. i potem dowalają... a mozna bylo do 1marca. Wiec VECTRA nalezy sie WAM.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12.  2014-03-12 18:21:41

    I dobrze im tak

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13. ~  2014-03-12 19:06:43  host: user-5-173-201-230.play-internet.pl

    @11, przecież to oczywiste, że te hieny polują na jeleni. Dobrze, że jednak pewna liczba ludzi czyta umowy i regulaminy i że coraz więcej jest świadomych użytkowników.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    14. ~Jacek  2014-03-12 19:57:42  host: 093105195234.skierniewice.vectranet.pl

    Przede wszystkim to powinni zmienic prawo tak aby kazdy inny operator mogl wejsc ze swoja oferta korzystajac z infrastruktury juz istniejacego operatora.Analogiczny przypadek jak jest z byla TP.Co z tego ze ja czytam umowe z Vectra i znam swoje prawa jak na dzien dzisiejszy w moim miescie nie maja konkurencji i robia co chca.Co mi po prawie do rezygnacji z uslug przy zmianie regulaminu jak spolka ma monopol w miescie.Sa jakies lokalne podmioty ale ich oferta wcale nie jest lepsza.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    15.  2014-03-12 22:41:01

    UOKiK powinien zająć się listami programów gwarantowanych/niegwarantowanych bo niedługo będzie się płaciło za gwarancję odbioru TVP1 i Polsatu...a do tego np. przedłużaniem się na okresu typu 6 miesięcy (czy dłuższe), co jest chore ;O

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    16. ~  2014-03-12 23:08:21  host: aeaf163.neoplus.adsl.tpnet.pl

    3, marudzisz. Ja jestem zadowolony ze swojego uslugodawcy, ale przy pierwszej okazji rozwiazalbym umowe. Oczywiscie tylko po to, by za chwile podpisac ja na nowo, z nowymi bonusami.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    17. ~Artur z Radomia  2014-03-14 09:07:48  host: prx01.tktelekom.pl

    Niedawno prowadziłem ożywioną korespondencję z BOK Vectry. I właśnie chodziło o tą zmianę z 2011 bo przez to muszę być pół roku dłużej z kleszczach umowy. Przedstawiciele Vectry bardzo zdecydowanie oświadczali, że oni są w porządku, bo opublikowali info o zmianie na txt stronach Vectry, a ja ich kuźwa nie oglądam. No sam jestem sobie winien. A poza tym, jeśli podpisuje się umowę terminową np. na 24 miesiące, to jak możliwe jest podnoszenie kwoty abonamentu przez Operatora, bez możliwości rozwiązania umowy przez Klienta. Tak to tylko w Vectrze. Po prawie 20 latach mówię Vectrze BYE BYE. Zmieniam ją na nowszy model.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-91-201-136.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz Supernet, nową ofertę abonamentową T-Mobile?

Supernet - nowa oferta abonamentowa T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (36)

Archiwum Ankiet