Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości 0,5 mln zł kary dla Vectry za proces zmiany regulaminu

0,5 mln zł kary dla Vectry za proces zmiany regulaminu

WitekT 16 Września 2011 18:58

0 0

Ograniczenie praw odbiorców telewizji kablowej - to jedna z praktyk Vectry, którą zakwestionowała Prezes UOKiK. Przedsiębiorca zaprzestał stosowania sprzecznych z prawem działań, dostał jednak prawie 0,5 mln zł kary.

Postępowanie przeciwko operatorowi telewizji kablowej Vectra zostało wszczęte w grudniu 2010 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziły materiały informacyjne, jakie przedsiębiorca wysyłał konsumentom informując o zmianie regulaminu. UOKiK ustalił, że zawierają one sprzeczne z prawem informacje, ograniczające uprawnienia abonentów.

Zgodnie z prawem, o propozycji zmian regulaminu przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić konsumentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Co więcej, muszą także wiedzieć o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany i tego konsekwencjach. Urząd ustalił, że Vectra informowała o nowym regulaminie już po jego wejściu w życie. Ponadto, umowy nie mogli wypowiedzieć ci abonenci, którzy zawarli kontrakt na promocyjnych warunkach. Tymczasem prawo to przysługuje wszystkim abonentom.




Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Vectra karę w wyokości 486.254 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca ma prawo odwołania się do sądu

W sytuacji sporu z przedsiębiorcą konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W przypadku usług telekomunikacyjnych abonenci powinni szukać pomocy w UKE, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy Prezesie UKE sądem polubownym.

Źródło tekstu: UOKiK     

Dodaj do:
w sumie: 29
  • 2

    10. ~  2011-09-17 00:27:04  host: ecd26.internetdsl.tpnet.pl

    nie wiem jak wy ale UKE pomogło mi 2 razy w walce z operatorami operatorów stać na płacenie jak lecą w kulki z klientami

  • 0

    11.  2011-09-17 02:03:36

    @9: pewnie i tak wiecej zarobili, nie pozwalajac odejsc klientom mimo ich prawa do tego wiec nie podniosa cen :P...

  • 0

    12. ~  2011-09-17 07:45:37  host: t14-15.opera-mini.net

    11 celna uwaga. Uke wali kary wszystkim równo więc konkurencyjność się przez to nie zmienia wiele i pewne jest też to że z procederów państwo 2 razy okrada klienta: najpierw za pomocą vatu(np loterie, nierozwiązane umowy) a później kary które każdy operator dużo wcześniej wlicza w ceny usług:-)

  • 0

    13. ~  2011-09-17 07:57:37  host: t14-15.opera-mini.net

    Podsumowując przez te urzędy ceny są wysokie, konkurencyjność stoi w miejscu, mafia urzędników tą kasą się zbroi i pietra dobudowują sobie a później się dziwic że są podwyżki vat :-)

  • 1

    14. ~  2011-09-17 08:14:28  host: 178.73.49.129

    Wysokość kary to żart. Vectra nawet tego nie poczuje.

  • 1

    15.  2011-09-17 09:08:26

    Spokojnie kasę na karę mają, wliczone jest to w ich kalkulację, np kasa jest z aktywacji, przedłużając umowę doliczają klientom 100 (klient posiadający fakturą elektroniczną) - 150 zł (klient posiadający fakturę papierową) za aktywację i to za usługi, które się już posiada. Złodziejstwo na całego, aktywacja modemu 50 zł. Takiego newsa podała mi pani w lokalnym BOK jak chciałem przedłużyć umowę na nowych warunkach. Mało tego internet mobilny, którego nie chcę, muszę wziąć bo tak jest paczka, a możliwości zbudowania oferty po swojemu nie ma, tzn. jest ale wtedy ceny już nie są promocyjne i wychodzi dużo, dużo drożej. Tym powinien zająć się UOKiK i Federacja Konsumentów. To jest bezprawne wyciąganie pieniędzy z portfela klienta, bo ile można płacić za aktywację ? Zgodzę się jeszcze że nowy klient ponosi takie koszta, ale stary nie dość, że ma warunki takie jak nowy to są one w dodatku gorsze, gdyż nowy klient dostaje np. bezprzewodowy aparat telefoniczny przy podpisywaniu umowy, a stary klient, mający już telefon, a zmieniając, lub podnosząc plan taryfowy już tego gratisa nie ma. A internet mobilny można wziąć tylko z ich modemem, a jak ktoś ma lepszy i swój na własność to ich to nie interesuje. No i naturalnie modem nie przechodzi na własność klienta, tylko trzeba go zwrócić. W efekcie dostajemy później sprzęt przechodzony po kimś. Podsumuję to wszystko tak, o ile na usługi i ich działanie nie mogę narzekać, to warunki przedłużania umów są w tej firmie karygodne, a kwoty za aktywację wyssane z palca. Złodziejstwo !!! Przedłużałem dwa dni temu umowę w Cyfrze + dla babci i nikt słowem nawet się nie odezwał o jakiejś aktywacji, lub ukrytych kwotach za coś.

  • 1

    16. ~  2011-09-17 09:20:25  host: 095160047005.rzeszow.vectranet.pl

    Kolega Krzyno ma rację. Vectra ma problem z fakturowaniem. Naliczają dodatkowe opłaty. Ja na przykład reklamowałem dwie ostatnie faktury. Na obu doliczyli mi pakiet C+, którego już nie mam, bo zamówiłem pakiet VIP, poza tym, naliczyli mi opłatę za aktywację dekodera, który już jest aktywny dwa lata. Obiecano mi korektę faktur tydzień temu. Poczekam do następnego miesiąca i wtedy wysmaruję pismo do Vectry. Ceny tych samych pakietów są różne dla klientów. W Vectrze obowiązuje zasada, że klient płaci tyle ile możne. Jak ktoś płaci dużo, to może zapomnieć o ofercie tańszej. Liczy się przychód od klienta, który nie może spaść przy przedłużeniu umowy.

  • -1

    17. ~  2011-09-17 13:13:52  host: z44-08.opera-mini.net

    a moze by tak jakis nowy news??? Juz 13 godzina a tu ani widu ani slychu co to wakacje sobie robicie??? DO ROBOTY

  • 0

    18.  2011-09-17 13:29:02

    17 - sam idź do roboty, mądralo! :)

  • 0

    19. ~Kili  2011-09-17 21:36:33  host: 088156047101.olsztyn.vectranet.pl

    Karlos - Ty jesteś ten, co to twierdzi, że "wszystko powinno być za darmo"?

  • -2

    20. ~Karlos 20  2011-09-17 23:19:51  host: z31-05.opera-mini.net

    @19: Tak ;-)@19: Tak ;-)

  • 1

    21.  2011-09-18 02:10:41

    Co do jakości ich usług http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,10304944,Awaria_w_Vectrze__T ylko_rzecznik_moze_mowic__Ale_jest.html

  • 1

    22. ~darek638  2011-09-18 07:22:22  host: public-gprs106147.centertel.pl

    Czy kara nałożona przez UOKiK wyklucza złożenie przez pojedynczego abonenta sprawy w sądzie cywilnym? Mnie się wydaje, że nie.

  • 1

    23. ~  2011-09-18 12:06:12  host: z24-01.opera-mini.net

    ja jestem skazany na vectre, w sumie nie jest to zly op, ale to co serwuja w standardzie dla netu jesli chodzi o upload, wola o pomste do nieba, 0,5 Mb to ograniczenie godne XX wieku, a nie standard dla roku AD 2011.

  • 0

    24. ~multimiX  2011-09-18 17:19:41  host: ip-89-174-126-131.multimo.pl

    vectra rzeczywiście o zmianie regulaminu informuje, jak chce. opa nie zmienię, bo za 2 dekodery płacę niecałe 80 pln, ale podejście do klienta i jakość usług jest fatalna. ale bulą za każdy błąd, wyłączanie sygnału itp. w ciągu kilku lat troszkę tych korekt faktur się nazbierało.

  • 1

    26. ~wlkp  2011-09-18 22:30:36  host: 178235137153.wagrowiec.vectranet.pl

    @15 Pierwsze słyszę, by za przedłużenie umowy była dodatkowa opłata (sic!). Od kiedy te 100,- czy 150,- zł obowiązuje?

  • 0

    27. ~krzyno  2011-09-19 14:18:07  host: bao52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja taką informację dostałem 1,5 tygodnia temu w we Wrocławskim BOK, aktywacja usług się to nazywa, przy fakturze papierowej jest 150, a jak masz elektroniczną to 100 zł płacisz.

  • 0

    28. ~wlkp  2011-09-19 15:33:59  host: 178235137153.wagrowiec.vectranet.pl

    Ciekawe, nie powiem. Zobaczę jaka będzie sytuacja jak będę przedłużać starą umowę. Dzięki za informację.

  • 0

    29. ~  2011-09-20 19:23:33  host: 89-68-145-77.dynamic.chello.pl

    mialem z upc przejśc do vectry - ale bym debilny ruch zrobił....

  • 0

    30. ~Real  2012-05-03 02:22:19  host: fr2535-pe-2.saint-gobain.com

    Vectra to badziewna kablówka ,oferują w pakiecie złotym od tego miesiąca 10 kanałow HD gdzie platforma N daje za takie same pieniadze 23 kanały HD ,pobierają również za dekodery pvr w Vectrze abonamęt 10 zl ,złodziejstwo normalnie w biały dzień

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-56-254.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet