Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Rynek telefonów według Skąpca

Rynek telefonów według Skąpca

LuiN 15 Stycznia 2009 11:53

0 0

skapiecDla potencjalnych nabywców telefonów GSM liczy się przede wszystkim marka. W tym zakresie batalię o serca i portfele polskich konsumentów wygrywa definitywnie Nokia. Idealna komórka to tzw. puderniczka, wyposażona w aparat cyfrowy, radio oraz MP3. To tylko niektóre wnioski płynące z raportu przygotowanego przez porównywarkę cen Skąpiec.pl.



Z raportu Preferencje zakupowe użytkowników serwisu Skapiec.pl w okresie od stycznia 2008 do grudnia 2008 roku w kategorii Telefony GSM wynika, że rozgrywkę o portfele nabywców komórek wygrała bezapelacyjnie Nokia. Uzyskała ona 45,40% wskazań (w gronie 14 producentów).

Nokia wyprzedziła znacznie produkty z logo Sony Ericssona, które uzyskały 23,52% wyborów. Na trzeciej pozycji - z wyraźnie słabszym wynikiem - uplasował się Samsung (16,61%). Co warte podkreślenia, to właśnie marka w przypadku telefonów GSM ma największe znaczenie dla potencjalnych kupujących.




Parametr Producent zdobył 45,12% wszystkich wyborów. Dużo mniejszą uwagę zwracamy na rodzaj telefonu (wysuwany, z klapką etc.) oraz znajdujące się w telefonie funkcje (jak aparat czy odtwarzacz mp3). Co ciekawe, także cena jest dla konsumentów kilkakrotnie mniej istotna (uzyskała ok. 9% wskazań).

Jeśli mowa o cenie, w okresie styczeń - grudzień 2008 osoby korzystające ze Skąpiec.pl najczęściej poszukiwały telefonów GSM z najtańszej półki cenowej czyli do 300 zł (42,71%). Kolejnym pod względem popularności przedziałem cenowym okazał się przedział od 300 do 500 zł (28,86% wszystkich wyborów), trzeci to przedział od 700 do 1000 zł (11,75%).

Największą popularnością cieszyły się "puderniczki" czyli telefony z klapką (35,37% wszystkich wyborów). Niewiele ustępują im telefony wysuwane (tzw. slidery) - 31% wyborów. Trzecie miejsce zajęły zaś komórki tradycyjne (30,85%).

Zobacz: pełny raport witryny Skąpiec.pl (PDF, 1,45 MB)

Źródło tekstu: Skapiec.pl     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1.  2009-01-15 11:56:41

    LUiN zapomniałeś zakończyć kursywy.

  • 0

    2.  2009-01-15 11:57:51

    Dziwi mnie trzecie miejsce Samsunga (dopiero za SE?), a także fakt że nadal najwięcej kupuje się telefonów do 300 zł. :(

  • 0

    3.  2009-01-15 12:06:31

    marcinb - i już poprawione; dzięki za czujność!

  • 0

    4.  2009-01-15 12:08:08

    marcinb: w tym akurat nie ma nic dziwnego. Ogolnie w globalnej sprzedazy najwiecej sprzedaje sie lowendow i to one nabijaja statystyki.

  • 0

    5.  2009-01-15 12:40:04

    A mnie dziwi tak duże zainteresowanie telefonami z klapką, których obecnie jest bardzo niewiele w porównaniu do "batoników" i sliderów. Producenci jak widać nie zauważają tego trendu.

  • 0

    6.  2009-01-15 12:57:44

    Drugie miejsce SE to jakieś kpiny.Rzeczywistość jest całkiem odmienna więc nie wypisujcie takich bzdur.Cegły z SE to kompletny kicz.No chyba że kasa wam leci za reklamę.

  • 0

    7.  2009-01-15 13:09:24

    @6 przeczytaj jeszcze raz zrodlo... to jest "Polakow portret wlasny". Zadne tam badania na "reprezentatywnej" grupie 1000 osob, tylko obraz tego co bylo przez ostatni rok szukane na skapcu (pewnie z paredziesiat tysiecy wyszukan w ciagu ostatniego roku)... ktos jednak musial to wszystko wyszukiwac nie sadzisz? prawda jest taka, ze dla wiekszosci Polakow zaraz po marce liczy sie cena, a SE w Polsce jest postrzegane jako firma tania, a dobra i tego nie zmienisz.

  • 0

    8. ~mrzolwik  2009-01-15 13:30:18  host: 107-pra-23.acn.waw.pl

    Moim zdaniem za dwa lata ulegnie to definitywnej zmianie - z bardzo prostego względu. Otóż firma Nokia od jakiegoś czasu nie staje na wysokości zadania i, żeby kupić dobry telefon" trzeba przesuwać się coraz wyżej, a konkurencja nie śpi. Wielką batalię toczą producenci na rynku do 500-600 zł i tu niestety Nokia daje ciała po całości. Podobnie jest także z najwyższymi półkami, czyli smartphone'ami. O ile nie ma tu już tandety, to jednak są niedoróbki na poziomie koncepcyjnym.

  • 0

    9.  2009-01-15 14:34:21

    ale to jest oczywiste:P, KAZDY chce miec swoja upragnioną nokie wiec ja sobie oglada, marzy o niej, setki razy przeszukuje na skąpcu. Ostatecznie kupuje SE, bo go na nią nie stać;) , (taki joke)

  • 0

    10.  2009-01-15 14:48:07

    pozycja nokii nie zaskakuje we wszystkich analizach jest na 1 m-cu. Zaskakująca przewaga muszelek nad sliderami. Prawie połowa komorek sprzedaje sie w przedziale 0-300 zl.

  • 0

    11.  2009-01-15 15:40:53

    Hehe, nie dziwię się, że pierwsze miejsce należy do Nokii. Ja też jak szukałem telefonu to przeglądałem najpierw Nokię i co? Tak jak wielu moich znajomych nic ciekawego nie znalazło wśród tej marki. Każdy przyzwyczajony jest do tej marki i ją bardzo dobrze zna, ale już wyniki sprzedażowe pokazują, że Nokia musi szybko zwiększyć jakość produktów, opuścić ceny i zaproponować produkt konkretny. Teraz telefony ich wyglądają jakby przypadkiem im wychodziły, a nie były projektowane z zamysłem.

  • 0

    12.  2009-01-15 16:23:16

    #6 pieprzysz bez sensu

  • 0

    13.  2009-01-15 16:29:05

    #6 pieprzysz bez sensu.

  • 0

    14. ~turin12  2009-01-15 23:01:27  host: host86-169-167-119.range86-169.btcentralplus.com

    dziwne ze ludzie ktorzy patrza na skapcu zaznaczaja cene jaka mniej istotna rzecz, przeciez portal taki jak skapiec jest stworzony aby znalesc jak najtanszy telefon:)

  • 0

    15. ~  2009-01-16 00:10:07  host: 80.51.91.252

    a klockowate SE jeszcze istnieją? :D

  • 0

    16.  2009-01-16 12:21:07

    Lepsze klockowate SE od ułomnych szajsungów :p śmieszna dyskusja, typu "g** prawda, że co piąty mieszkaniec Ziemi to Chińczyk, bo ja znam samych Polaków" ;)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-167-156-247.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.