DAJ CYNK

Preferujemy SMS-y reklamowe

LuiN

Prawo, finanse, statystyki

Jak wynika z badania Ipsos, wykonanego na zlecenie SMSAPI, 54% z nas nie chce żadnych reklam w telefonie, ale jak już muszą jakieś być, to najlepiej SMS-owe.

Jak wynika z badania Ipsos, wykonanego na zlecenie SMSAPI, 54% z nas nie chce żadnych reklam w telefonie, ale jak już muszą jakieś być, to najlepiej SMS-owe.



25% respondentów badania wskazało SMS-y jako najbardziej odpowiednią formę komunikacji marketingowej, 14% e-mail, a 7% aplikację mobilną. Z badania wynika też, że 1/3 Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje na swoje telefony oferty handlowe.

Najcieplej SMS-y reklamowe przyjmują osoby poniżej 30 roku życia - w przedziale 20-24 lata dopuściło tę formę najwięcej, bo aż 29,3% badanych. Z wiekiem zainteresowanie SMS-ami reklamowymi spada - do 16% w przedziale 30-39 lat czy nawet do 8,7% w przedziale 50-59 lat.

Autorzy badania wskazują też, że im wyższe jest wykształcenie, tym bardziej skłonni jesteśmy do przyjmowania reklam SMS-em (18% dla podstawowego, po 31% dla wykształcenia wyższego). Z wykresów wynika jednak, że wraz ze wzrostem wykształcenia, rośnie ogólne zainteresowanie materiałami reklamowymi, nie tylko SMS-owymi i np. tylko 5% osób z wykształceniem podstawowym dopuszczało reklamę przez e-mail, a już 26% osób z wykształceniem wyższym.

Badanie przeprowadzone zostało na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków w wieku 15+.

Zobacz: Francja zablokuje telemarketerów

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SMSAPI