DAJ CYNK

POCO wydzieli się z Xiaomi jako osobna, niezależna marka

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

POCO wydzieli się z Xiaomi jako osobna, niezależna marka

POCO, submarka Xiaomi znana dotąd głównie ze smartfonu Pocophone F1, zostanie wydzielona jako osobna firma, działająca na swój własny rachunek. Tym samym marka idzie w ślady Redmi, chociaż może stracić swój globalny zasięg.

Rok temu z Xiaomi wydzieliła się firma Redmi, która początkowo też oznaczała jedynie linię smartfonów Xiaomi, a teraz wprowadza urządzenia na rynek pod własną marką. W tym roku podobnie ma być z POCO.

Zobacz: Xiaomi ujawnia logo marki Redmi. Nowe smartfony zostaną zaprezentowane już jutro

Manu Kumar Jain, szef Xiaomi India i globalny wiceprezes Xiaomi, ogłosił dziś, że POCO będzie teraz niezależną marką. Z krótkiego wpisu na Twitterze – a to jedyne w tej chwili źródło tej informacji - trudno wywnioskować, jakie są  dalsze plany marki, ale w chińskich mediach pojawiły się spekulacje, że POCO będzie marką koncentrująca się na rynku indyjskim. Faktem jest, że POCO India staje się przynajmniej na początek głównym oddziałem firmy i z niego należy oczekiwać dalszych przekazów na temat rozwoju marki. 


Marka POCO jest znana dotąd głównie z jednego produktu – smartfonu Pocophone F1 (Poco F1) z 2018 roku, który łączył flagową wówczas specyfikację (Snapdragon 845, 6/64 GB pamięci, ekran 6,18 cala Full HD+) z nieco bardziej oszczędnymi materiałami obudowy, ale też - atrakcyjną ceną. Od dłuższego czasu mówi się o premierze kolejnego modelu -  Pocophone F2 (Poco F2), który ma pojawić się w 2020 roku, ale niewiele o nim jeszcze wiadomo. Poza F2 w bazie danych benchmarku Geekbench zaistniał tajemniczy model Poco X2. Według możliwych scenariuszy będzie to przebrandowany, umieszczony w nieco innej obudowie Redmi K30 i pod nową nazwą sprzedawany w Indiach.

Zobacz: Xiaomi Pocophone F1 za 999zł? Wystarczy pojechać do Poznania
Zobacz: Xiaomi Pocophone F2 coraz bliżej

Czy POCO faktycznie stanie się całkowicie niezależną marką? Pomijając kwestie formalnych zależności, trudno liczyć na to, że rozstanie z Xiaomi będzie definitywne. Przykład Redmi pokazuje, że związki teoretycznie osobnych firm pozostają bardzo bliskie, a smartfony debiutujące w Chinach jako Redmi u nas nierzadko sprzedawane są jako Xiaomi (seria Redmi K20/Pro, czyli Xiaomi Mi 9T/Pro). Ponadto produkty Redmi dystrybuowane są tymi samymi kanałami, co Xiaomi. Należy zakładać, że z POCO nie będzie inaczej.

Zobacz: Po co nam to POCO - mówi Xiaomi

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: POCO

Źródło tekstu: POCO India, GizmoChina