DAJ CYNK

Polacy lubią bankowość mobilną

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Ponad dwie trzecie Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia - wynika z raportu "Bank.Jest.Mobi 2016".



Ponad dwie trzecie Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia - wynika z raportu "Bank.Jest.Mobi 2016".

Rewolucja cyfrowa i powszechność smartfonów spowodowały rozwój bankowości mobilnej. Dziś rozwija się ona dużo szybciej niż kiedyś bankowość internetowa. Co kwartał w Polsce przybywa kilkaset tysięcy nowych klientów bankowości mobilnej. Smartfony, które mamy przy sobie w kieszeni, to nasze centrum dowodzenia, które obejmuje również bankowość - powiedział Marcin Chruściel, dyrektor Orange Finanse, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Aż 74% Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie życia bez niej - wynika z raportu "Bank.Jest.Mobi 2016", który został opracowany przez agencję interaktywną Mobee Dick i TNS Polska. Dodatkowo ponad połowa badanych stwierdziła, że będzie to ich główny sposób kontaktowania się z bankiem w przyszłości. Z danych PRNews wynika, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku liczba użytkowników bankowości mobilnej wyniosła około 8,2 mln, czyli o ponad pół miliona więcej, niż w ostatnim kwartale 2016 roku. Z kolei w badaniu "ING International Survey - Mobile Banking 2016" 43% Polaków przyznało, że korzysta z dostępu do banku przy użyciu urządzeń mobilnych.

Model korzystania z bankowości bardzo się zmienił. Lata temu korzystaliśmy z niej w tradycyjny sposób - chodziliśmy do oddziałów, robiliśmy przelewy. Potem jak grzyby po deszczu powstawały rozwiązania bankowości internetowej, do których dzisiaj praktycznie każdy ma dostęp. Popularność usług bankowości mobilnej bierze się z tego, że telefon zawsze mamy ze sobą. Przyzwyczailiśmy się do mobilności, korzystając z mediów, chcemy jej doświadczać też w bankowości - przekonuje Marcin Chruściel.

Wzrost zainteresowania bankowością mobilną to efekt między innymi coraz większej liczby używanych w Polsce smartfonów. W 2016 roku sprzedaż smartfonów w naszym kraju przekroczyła 8 mln. Natomiast według opracowanego przez agencje We Are Social i Hootsuite raportu wynika, że z tego typu urządzeń korzysta 74% Polaków.

Polacy mają zaufanie do mobilnego bankowania, co widać po statystykach. Ponad 2/3 klientów Orange Finanse loguje się do banku ze smartfona. Telefon jest nie tylko centrum dowodzenia naszymi finansami, oferuje też wygodę płacenia. Dziś mogę wyciągnąć kartę i pójść do bankomatu lub na zakupy, ale mając Orange Finanse, mogę też płacić telefonem. Wdrożyliśmy usługę Android Pay, która pozwala płacić telefonem, więc idąc na zakupy, nie muszę mieć ze sobą portfela - powiedział dyrektor Orange Finanse.

Badanie Digital Payments Study 2016 wykonane na zlecenie Visy pokazało, że od 2015 roku trzykrotnie zwiększyła się liczba Europejczyków, którzy regularnie płacą za pomocą urządzeń mobilnych (z 18% do 54%), przy czym Polska należy do czołówki. Według przytoczonego badania 79% Polaków to użytkownicy płatności mobilnych.

Według dyrektora Orange Finanse, klienci usługi przy użyciu urządzeń mobilnych najczęściej robią przelewy, sprawdzają stan konta oraz historię transakcji.

Na popularności zyskują także usługi związane z BLIK-iem. Przelewy na telefon i wypłaty z bankomatu z jego wykorzystaniem są dostępne w telefonie. Wygoda, którą daje bankowość mobilna, powoduje, że klienci szybko się do niej przekonują i nie chcą z niej rezygnować - powiedział Marcin Chruściel.

A co z bezpieczeństwem bankowości mobilnej? W bankowości mobilnej mamy cały system zabezpieczeń. Wykorzystywana jest m.in. biometria w zabezpieczeniach telefonu. Dziś większość telefonów jest wyposażona w fingerprint. Aby dostać się do bankowości, trzeba przyłożyć palec lub wstukać PIN. Każdy przelew także musi być autoryzowany PIN-em. Poziom zabezpieczeń jest wysoki i klienci nie mają obaw, żeby korzystać z mobilnej bankowości - wyjaśnił dyrektor Orange Finanse.

Jak podaje Newseria, z badań wynika, że metody uwierzytelniania biometrycznego uważa za bezpieczne 83% konsumentów. Zaufanie mają do nich zarówno millenialsi, jak i osoby w wieku 45-54 lata. Trzy czwarte konsumentów (74%) uważa skanowanie odcisku palca za najbezpieczniejszą formę uwierzytelniania.



Zobacz: Bankowość mobilna w Polsce ma się bardzo dobrze

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Newseria