Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Bankowość mobilna w Polsce ma się bardzo dobrze

Bankowość mobilna w Polsce ma się bardzo dobrze

msnet 14 Września 2017 15:32

3 0

finansowy barometr ing

Polacy aktywniej niż mieszkańcy innych państw europejskich korzystają z bankowości mobilnej - wynika z "Finansowego Barometru ING".

Polacy posiadają nieznacznie mniej urządzeń mobilnych, niż mieszkańcy innych części Europy, ale jednocześnie aktywniej ich używają do wykonywania operacji bankowych. 65% użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce co najmniej raz skorzystało z bankowości mobilnej - wynika z badania "Finansowy Barometr ING". Pod tym względem wyprzedzili nas tylko mieszkańcy Turcji (80%).

finansowy barometr ing

Polscy posiadacze urządzeń mobilnych najczęściej przy ich pomocy sprawdzają stan konta bankowego lub historię transakcji (65%), opłacają rachunki (51%), albo wykonują przelew między własnymi kontami (44%). 34% Polaków z urządzeniem mobilnym wysyła za ich pomocą pieniądze krewnym lub znajomym, a 26% szuka przy ich użyciu lokalizacji najbliższego bankomatu lub oddziału banku.

finansowy barometr ing




Po raz kolejny potwierdza się, że Polacy należą do najnowocześniejszych społeczeństw w Europie jeśli chodzi o adopcję nowych rozwiązań w finansach osobistych. Smartfon stał się prawdziwym mobilnym centrum dowodzenia pieniędzmi Polaków. Za jego pomocą sprawdzamy stan konta i historię transakcji, opłacamy rachunki i dokonujemy innych przelewów.

Skąd taki entuzjazm Polaków do korzystania z nowych technologii w finansach? Duża w tym zasługa faktu, że Polska stosunkowo niedawno dołączyła do grona państw rozwiniętych. Paradoksalnie dzięki temu polski sektor bankowy mógł przeskoczyć pewne archaiczne już rozwiązania stosowane na zachodzie i od dawna proponuje klientom innowacyjne na skalę światową produkty i usługi. Dlatego dla Polaków takie usługi jak bankowość mobilna czy płatności zbliżeniowe są zupełnie oczywiste i naturalne
- powiedział Karol Pogorzelski, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Ponad połowa (53%) mieszkańców państw, które brały udział w badaniu, jako najważniejszy powód korzystania z bankowości mobilnej podała wygodę. Istotny był także fakt, że ich bank zaczął oferować taką usługę lub sami zaczęli używać urządzenia, który korzystanie z takiej usługi umożliwił (po 13%). Jako powody omijania bankowości mobilnej Polacy wskazywali najczęściej brak zaufania do oferowanych zabezpieczeń (54%), a także brak potrzeby (22%) i zbyt duży poziom komplikacji tego typu rozwiązań (12%).

finansowy barometr ing

Finansowy Barometr ING to cykliczne badanie Grupy ING, badające zachowania i postawy konsumentów wobec zagadnień finansowych w Polsce i na świecie. Badanie zostało przeprowadzone w lutym 2017 r. w 13 krajach: Polska, Austria, Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Rumunia, Turcja, Wielka Brytania, Włochy. W badaniu wzięło udział 12 662 respondentów, w tym 1004 z Polski.

Zobacz: pełna treść raportu z badania "Finansowy Barometr ING"

Źródło tekstu: ING     

Dodaj do:

Tagi: ing | bankowość mobilna

w sumie: 11
  • 0

    1. ~dario  2017-09-14 15:47:36  host: user-94-254-143-127.play-internet.pl

    To mogliby przyłożyć się bardziej do rozmów z Apple.....

  • 0

    2.  2017-09-14 15:59:41

    A ja likwiduje konta bankowe, bo nie widze sensu trzymania kasy w banku. Jeszcze mi zabiorą wszystko podczas kryzysu.

  • 0

    3. ~aa  2017-09-14 16:04:01  host: public-gprs352662.centertel.pl

    ING miało fajna aplikację mobilna, po ostatniej aktualizacji tragedia :(

  • 0

    4.  2017-09-14 16:11:31

    @2 jeżeli trzymasz pieniądze w Mbanku to może i faktycznie mogą zabrać pieniądze podczas kryzysu

  • 0

    5. ~QQQ  2017-09-14 16:24:12  host: w3cache1.cyfrowypolsat.pl

    Jak to miło zobaczyć Polskę wysoko w rankingu :)

  • 0

    6. ~  2017-09-14 16:46:26  host: 199.66.88.70

    mBank - zaktualizował aplikacje i jest niestety MNIEJ czytelna - zwłaszcza ekran przed logowaniem jest obecnie bez sensu... szkoda

  • 0

    7. ~.we  2017-09-14 17:06:31  host: 164.77.56.234

    Litości, to badanie jest tak bardzo idiotyczne, że głowa mała... ING forsuje swoją nową aplikację "mobile first" na siłę - mieli dobrą apliakcje (jak wspomniał @3) i stworzyli nieużywalnego potworka, którego wdrożyli też jako główny serwis.

    Jak to statystyka - wszystko da się udowodnić. OK, w Polsce średnia jest o kilka procent wyższa i można wysnuć wniosek, żę 50% osób używa aplikacji mobilnej do używania banku... zapał blednie, jak zobaczymy gwiazdkę i dopisek "użyło przynajmniej raz w ciagu ostatnich 12 miesiecy" - ekhm... a teraz niech pokażą jaki odsetek klientów zrobiło to w ciągu ostatniego miesiaca? Jak ma się to do wejść na stronę banku? Jak widać - im bardziej coś skomplikowane niz proste sprawdzenie salda/historii tym odsetek mniejszy...

  • 0

    8. ~  2017-09-14 19:22:33  host: 188.146.165.59.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    To niech jeszcze napiszą jakie są średnie opłaty w poszczególnych krajach, pewnie Polska również jest w czołówce.

  • 0

    9.  2017-09-14 20:07:11

    I zwykłe szukanie bankomatu jest zaliczone do "bankowości internetowej"
    Ostatnio mój syn 13 letni szukał dla mnie w samochodzie najbliższy wpłatomat. Teraz dopiero widzę, że on również aktywnie skorzystał z bankowości elektronicznej.

  • 0

    10. ~iphoneski  2017-09-15 08:39:15  host: apn-37-248-160-3.dynamic.gprs.plus.pl

    Bankowość mobilna to świetna rzecz.

  • 0

    11. ~  2017-09-15 09:53:52  host: 078088031195.dynamic-ra-08.vectranet.pl

    To przedostatni krok przed płatnościami biometrycznymi czyli zaczipowaniem ludzi. Polska będzie pierwsza, Polacy kochają być niewolnikami, banki zrobią promocje - 100 zł na konto w zamian za czipa w palcu :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-194-75.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.