Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Orange traci na roamingu i zwraca sie do UKE

Orange traci na roamingu i zwraca sie do UKE

orson_dzi 26 Października 2017 21:59

9 6

orange wakacje roaming wide

W sprawozdaniach finansowych za III kwartał 2017 roku, Orange często podkreśla straty, jakie niesie za sobą wprowadzenie zasady "roam like at home".

Wprowadzenie rozliczenia roamingu wg stawek krajowych zostało przedstawione jako jeden z głównych powodów spadku przychodów Orange w III kwartale 2017 roku. Klienci bardzo szybko przyzwyczaili się do nowych stawek, co zaowocowało 20-krotnym wzrostem ilości przesyłanych danych w roamingu w okresie wakacyjnym. Wprowadzenie nowych regulacji spowodowało straty w wysokości 73 mln zł.




Podczas dzisiejszej konferencji podsumowującej wyniki zarząd Orange poinformował, że zamierza zwrócić się do UKE z prośbą o możliwość nakładania dodatkowych opłat roamingowych. Dotyczy to jednak wyłącznie osób, które nadużywają obecnych, korzystnych, warunków. Głównie chodzi tutaj o osoby mieszkające przy naszej zachodniej granicy - mieszkające w Polsce, ale pracujące w Niemczech. Takie osoby ponad 50% zużycia wykonują będąc zalogowanym do sieci zagranicznego operatora. W takim przypadku operator chce mieć możliwość nałożenia na nich dodatkowych opłat przed minięciem wymaganego do tego okresu 4 miesięcy.

Oprócz tego Orange renegocjuje kontrakty hurtowe z zagranicznymi operatorami w celu zmniejszenia negatywnego wpływu nowych stawek roamingowych na ogół wyników. Dzięki temu nowe ceny roamingowe mają być w IV kwartale 2017 roku mniej odczuwalne dla operatora.

Zobacz: Wyniki Orange Polska po 3Q2017

Źródło tekstu: Orange; money.pl; wł     

w sumie: 74
  • 0

    56.  2017-10-27 14:42:11

    adziu82 - Boże... Jeśli zgodnie z zasadami korzystasz, to przecież niewiele mogą Ci zrobić. Nic nawet. Co najwyżej mogą o zgodę na dopłatę wystąpić - co robią. Jakie oba?
    piotrmakary - dostatecznie dobrze jest opisany. Przeczytaj stronę swojego cennika...

  • 0

    57.  2017-10-27 14:43:21

    Coś za szybko post poszedł...
    Owszem wiedzą, ale jednak przepisy mówią o min. okresie monitorowania. Prawo jest prawem. Wiec się raczej ciesz, ze przestrzegają prawa ;-)

  • 0

    58.  2017-10-27 15:09:22

    Wlo + Boże....Ty mnie chyba nie rozumiesz, ja dal Tobie przykład na sobie. Ale czy nie ma osób, które jadą na 3 miesiące za granicę, nawala że 3-4 tys minut, do tego kilkaset na zagraniczne numery, wrócą do kraju na miesiąc i nadrobią to.....
    Jest ok dla operatora? Akurat jak używam malo, tak jak pisałem max 200 minut i wiem, że ,, raczej" nie powinienem mieć FUP-A.

  • 0

    59.  2017-10-27 15:15:04

    Wlo - ,,oba" mam na myśli, że monitorują czas zalogowania w roamingu i wykorzystanie roaming/kraj, w T-MOBILE akurat już bym miał FUP-A.
    Rozumiesz?

  • 0

    60.  2017-10-27 15:34:49

    adziu82 - czy wyjazd na 3 miesiące przewidywany był jako okresowa podróż? Nie sądzę... Chociaż w przypadku Polaka, może być i że roczny wyjazd - raz na 3 lata jest okresową podróżą...

  • 0

    61.  2017-10-27 15:41:06

    I przepraszam... Nie rozumiem o jakich dwóch warunkach ciągle mówisz... Co innego ma niby T-Mobile niż inni w tej kwestii?

  • 0

    62.  2017-10-27 15:50:58

    Wlo, zawsze dajesz linki, odnośniki do konkretnego przykladu. Mi się nie chce szukać, siedzę na telefonie i ciężko szukać mi.
    W T-MOBILE jak będę przebywał więcej niż 50% za granicą dostanę FUP-a, lub jak wykorzystanie będzie większe w roamingu niż w kraju.
    W Orange i Play to samo tylko z ,,i" czyli mając wykorzystanie większe w kraju niz w roamingu nie dostanę FUP-a, nawet jak przebywam więcej w roamingu ( jak m tak 55% roaming 45% kraj ).
    Chyba że coś się zmieniło, nie zaglądałem w regulamin od czerwca.
    Dlatego też napisałem o trzech miesiącach w roamingu a jednym w kraju i w tym jednym można nadgonic wykorzystanie w roamingu.
    Ale teraz dobre pytanie, tak jak napisałeś ,,okresowe podróże" jak oni to interpretują, te ,, okresowe podróże".

  • 0

    63.  2017-10-27 16:04:09

    adziu82 - no więcej niż 50% to "więcej" w ogóle!
    Ja nie widzę, żeby operatorzy mieli jakieś inne kryteria...
    No jest w rozporządzeniu wyjaśnione kiedy wykorzystanie jest inne niż standardowe w ramach okresowych podróży. Była o tym mowa w maju i czerwcu. Teraz raczej każdy powinien to pamiętać ;-)

  • 0

    64. ~Gosciu  2017-10-27 17:22:51  host: 188.146.179.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Po pierwsze skoro jest taka usługa to z czego wynika zdziwienie z korzystania z niej? Miało być jak zawsze oferta skonstruowana w taki sposób że na pierwszy rzut oka wydaje się atrkcyjana. Czego to ona nie oferuje, tak jak czasami było z wielkimi pakietami danych na kilka dni. Miało się marketingowo dobrze prezentować. Okazało się że ludzie nie tacy głupi i korzystają. Kolejna sprawa jest praktyczny brak ofert w szczególności dla businessu z gwarantowanym roamingiem nie na zasadach RLACH czy fair use policy. Tak więc nawet ci którzy świadomie chcieli by wziąść inna ofertę nie mają na to szansy. Kolejna sprawa jest czy po wprowadzeniu zmian do cenników jeśli dostaną zgodę UKE będzie możliwość zerwania umowy z uwagi na zmiany? Tu się kłania sprzedaż słuchawek na raty. Na rynku panuje zbyt duża dysproporcja pomiędzy prawami klienta i operatora. Operator ma działy, setki ludzi siedzących i wymyslajacych jak tu złowić klienta a puzniej bez konsekwencji zmienia reguły gry. Zakaz sprzedaży ratalnej wprowadził by większa powściągliwość we wprowadzaniu produktu nastawionej z góry na zmianę warunków po kilku miesiącach. Domniemam że tak właśnie Orange postąpiło wprowadziło produkt deklasujący konkurencję aby złowić nowych abonentów i z góry zakładalo zmiany po kilku miesiącach. Tego typu praktykami powinien zająć się odpowiedni urząd a prawo powinno zostać zmienione w taki sposób aby takie praktyki paneltyzowac jest to kolejny wymysł kreatywnych działów marketingu i prawników

  • 0

    65.  2017-10-27 18:05:51

    @Gosciu Mylisz się. Są oferty dla firm i to od dłuższego czasu:
    @wlo Od prawie 4 lat mam 4GB w EU w ramach pakietu z abonamentu oraz teraz dodatkowo dokładnie 4454MB w ramach limitu danych który dodano po zniesieniu opłat roamingowych. Najpierw schodzi ten z abonamentu a potem te 4454. Jakaś jeszcze strefa T-Mobile ale nie wiem co to jest. O to ci chodziło?

  • 0

    66.  2017-10-27 18:20:39

    JackLondon - to znaczy, ze masz wysoki stosunkowo (bo to całkowicie niewymierne dzisiaj jest) abonament. Że takie taryfy były i jeszcze są u niektórych operatorów, zwłaszcza w planach firmowych - wiem. Jednak nie są to taryfy z tych najtańszych - na co zwróciłem uwagę wcześniej ;-)
    Strefa T-Mobile to kraje gdzie T-Mobile ma sieć.

  • 0

    67. ~Gosciu  2017-10-27 18:22:05  host: 188.146.179.108.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @65 Ja mam opcje z 3GB plus 3,08GB po wprowadzeniu RLAH. Ale nowych ofert tego typu brak. Orange np nie widzę żadnej alternatywy

  • 0

    68.  2017-10-27 18:23:14

    64 - są dla firm taryfy jakie możnba zamówić na stronie operatora, ale są też indywidualne umowy, w których zasady RLAH w ogóle nie obowiązują. Tam zawsze są indywidualnie dobrane usługi, w tym roaming - nie tylko w UE. Tyle, że to nas - zwykłych użytkowników nie dotyczy i w związku z tym - nie obchodzi ;-)

  • 0

    69. ~Gosciu  2017-10-27 19:06:43  host: 91.221.145.225

    @68 - prowadzac jednoosobowa działalność mogę wybierać tylko z tego co operator proponuje ma stronie, jakiekolwiek pytania kończą się odpowiedzią nie mamy panu nic do zaoferowania

  • 0

    70.  2017-10-27 20:10:22

    69 - no mnie to nie dziwi ;-)

  • 0

    71.  2017-10-27 20:33:35

    @66 wlo. Wysoki. Ale wiesz jaki jest najlepszy numer. Jak się kończą raty na sprzęt i nie przedłużasz umowy to zostaje gołe abo za mniej więcej 60zł brutto :)

  • 0

    72.  2017-10-28 11:42:26

    JackLondon - No raczej standard (jako przeciwnik umów ze sprzętem, bardziej akceptuję raty za sprzęt, nawet płacone operatorowi). Ja z zasady przez większość czasu korzystam z usług w ramach umów na czas nieoznaczony. Jeśli się dobierze dobrą ofertę w promocji, naprawdę przez kolejne lata nie ma czasem potrzeby tego zmieniać. Za parę miesięcy np. kończy mi się kontrakt na niektórych numerach i nie sądzę bym miał nowe podpisywać - bez pakietów międzynarodowych do UE po ostatnich zmianach roamingu. Nie korzystam praktycznie z tego pakietu (chociaż moje dzieci z oczywistych powodów swoje pakiety wykorzystują w większym stopniu) ale operator musiałby w tej samej cenie zastąpić tę usługę czymś naprawdę ciekawym, żebym zmienił taryfę.
    Swoją drogą, jeśli polska poseł do PE o nielubianym przez sporą grupę czytelników serwisu bardziej niż osoba nazwisku, będzie tak aktywnie działać także w sprawie cen połączeń międzynarodowych (co już zapowiedziała), oczywiście moje podejście może się zmienić szybko ;-)

  • 0

    73. ~  2017-10-28 15:34:51  host: user-94-254-163-40.play-internet.pl

    @7 kierowca czego?

  • 0

    74. ~Orange  2017-10-30 11:58:48  host: djv116.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Place za karty w orange wysokie rachunki ponad 700 stowek jesli tak zrobia wymowie wszystkie umowy bo bez zmiany regulaminu sie nie obejdzie

  • 0

    75. ~ryszard  2017-11-03 14:41:41  host: 86-45-75-11-dynamic.agg2.bnc.chf-qkr.eircom.net

    kreatywna księgowość. słowo-klucz: miesiące wakacyjne. w skali roku średnia drastycznie spadnie

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-57-89.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.