DAJ CYNK

Kolejny podmiot przeciwny blokowaniu reklam przez T-Mobile

Q!

Wydarzenia

Izba Wydawców Prasy zajęła stanowisko w sprawie pomysłu T-Mobile na blokowanie reklam w mobilnym Internecie - informuje Gazeta.pl. To już kolejny podmiot, który próbuje zablokować pomysł T-Mobile.

Izba Wydawców Prasy zajęła stanowisko w sprawie pomysłu T-Mobile na blokowanie reklam w mobilnym Internecie - informuje Gazeta.pl. To już kolejny podmiot, który próbuje zablokować pomysł T-Mobile.

O tym, że T-Mobile zamierza blokować reklamy w dostarczanym przez siebie Internecie mobilnym, pisaliśmy w tej wiadomości. Na ten pomysł zdecydowanie zareagował IAB Polska, zrzeszający polskie firmy działające w Internecie, a także największe portale, które zagroziły nawet blokadą dostępu do swoich treści. Teraz głos w przepychankach zabrała Izba Wydawców Prasy.

Według IWP, naruszanie integralności elektronicznych mutacji tytułów prasowych, urzeczywistnionych w postaci ich serwisów na urządzenia mobilne, stanowić będzie naruszenie wolności prasy określonej w art. 14 Konstytucji RP, a także byłoby ekonomiczną formą cenzury, zabronionej w art. 54 ustawy zasadniczej - informuje Gazeta.pl.

Według przedstawicieli Izby, wolność prasy związana jest ze swobodą kształtowania formy i treści oraz zakresu publikacji materiałów prasowych, w tym ogłoszeń i reklam, i ich rozpowszechniania różnymi kanałami dystrybucji. Ingerencja w treści elektronicznych mutacji prasy pozostawałaby w sprzeczności z art. 3 ustawy Prawo prasowe i skutkowałaby sankcjami wynikającymi z art. 49 tego Prawa - utrzymuje Izba Wydawców Prasy.

Oprócz tego IWP twierdzi, że ewentualne usuwanie reklam z serwisów naruszałoby integralność treści dostarczanej przez operatora. Oznaczałoby to również m.in. priorytezację ruchu, co jest niezgodne z obowiązującym prawem telekomunikacyjnym, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: gazeta.pl, wł