DAJ CYNK

T-Mobile zablokuje reklamy w mobilnym Internecie

Q!

Wydarzenia

T-Mobile zamierza blokować reklamy w świadczonych przez siebie usługach mobilnego Internetu. W tym celu ruszyły testy nowej usługi o roboczej nazwie SSI (Szczupły i sprawny Internet) - informuje rpkom.pl.

T-Mobile zamierza blokować reklamy w świadczonych przez siebie usługach mobilnego Internetu. W tym celu ruszyły testy nowej usługi o roboczej nazwie SSI (Szczupły i sprawny Internet) - informuje rpkom.pl.

Celem usługi będzie wyeliminowanie reklam ze strumienia mobilnej transmisji danych oferowanej przez T-Mobile. Pozwoli to na zaoszczędzenie około 20% transferu danych. Dzięki temu nie tylko infrastruktura operatora zostanie odciążona, ale również klienci odczują oszczędności.

Obecnie według wyliczeń PTC, średnie ARPU dla usług transmisji danych wynosi 10 zł. Oznacza to, że dzięki SSI każdy klient będzie mógł zaoszczędzić około 2 zł miesięcznie. Proponowane przez T-Mobile rozwiązane będzie alternatywą dla popularnych programów blokujących reklamy, z których korzysta około 1 mln klientów Internetu bezprzewodowego w PTC.

Obecna wersja aplikacji, która testowana jest w grupie kilku tysięcy klientów T-Mobile, filtruje reklamy tworzone technikami języka HTML, jednak w przyszłości będą oni mogli uwolnić się również od reklam kontekstowych - ich największych dostawcą jest Google.

Usługa dostępna będzie przynajmniej w dwóch opcjach, czyli z blokowaniem reklam bądź nie. Dodatkowo PTC zamierza uruchomić oddzielny program partnerski dla podmiotów, które zarabiają dzięki reklamom. Bliższe szczegóły na ten temat zostaną ujawnione najpóźniej w marcu 2012 roku, kiedy to usługa ma być gotowa do wprowadzenia na rynek masowy.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: rpkom.pl