Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Jabczyński: Netia maluje trawę na zielono

Jabczyński: Netia maluje trawę na zielono

WitekT 3 Kwietnia 2013 13:39

1 7

Szczegółowo badamy od wielu lat cały rynek i to na kilkutysięcznych próbach. Z ostatnich badań wynika, że podane przez Netię liczby są znacznie gorsze i nie zawsze lepsze od Orange Polska, niż raczyli się sami pochwalić - pisze na swoim blogu Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange, w odpowiedzi na informację Netii o tym, że klienci biznesowi polecają jej usługi.

Zobacz: Klienci biznesowi polecają usługi Netii .

Uwielbiam informacje w stylu zobaczcie, jacy jesteśmy wspaniali, a konkurencja kiepska. I do tego uwiarygniające badanie przeprowadzone na niewielkiej grupie klientów. Oczywiście wybranych losowo i nie wiedzących dla kogo jest robione. Do tego zgrabna grafika, na której niby nie wymieniamy z kim się porównujemy, ale wszystko musi być jasne. I news gotowy. TELEPOLIS.PL go weźmie, a czytający kupią lub nie. Po pierwszych komentarzach, wnoszę, że raczej to drugie - pisze Jabczyński.

Jak dodaje, Netia w badaniu, w którym niedwuznacznie porównuje się z Orange Polska twierdzi, że ma fantastyczny wskaźnik NPS (ang. Net Promoter Score), który dla wszystkich operatorów jest jednym z kluczowych parametrów oceniających poziom obsługi i zadowolenia z usług.




Co więcej nasz konkurent podkreśla, że na ich sieci jest super bajka, a na dzierżawionej, czyli naszej do bani. Oczywiście sami najlepiej ocenicie wiarygodność takich badań - pisze Jabczyński.

Rzecznik Orange przyznaje, że jego telekom nie jest do końca zadowolony ze swoich wyników i zdaje sobie sprawę, że można wiele poprawić. Dlatego pacuje nad tym nieustająco, czego przykładem jest aplikacja obsługowa na Facebooku i Orange Experci.

Dlatego moim zdaniem zamiast malować trawę na zielono i kreślić kolejne wykresy, lepiej zająć się faktycznym działaniem. I chociaż w 2012 roku NPS nam wzrósł, nie zamierzamy z tego powodu popadać w samozachwyt. Wręcz przeciwnie musimy dalej pracować. Akurat tutaj pokora wobec klientów jest niezbędna i kolegom z Netii, życzę aby mieli jej więcej - kończy swój wpis rzecznik Orange.

Źródło tekstu: blog.orange.pl     

Dodaj do:

Tagi: netia | orange | wojciech jabczyński

w sumie: 33
  • 0

    16.  2013-04-03 15:02:46

    14@ Telefon = 50 zł ( samo utrzymanie linii to koszt chyba 36 zł, tyle chce byłe TP)

  • 0

    17. ~D3F  2013-04-03 15:19:52  host: 89-68-134-137.dynamic.chello.pl

    hmm, Prosty przykład z mojej strony. W domu telefon+internet w Netii (już chyba 6 lat), 3x komórka w Orange (ok 8lat+ wcześniej parę lat telefon w TP i neostrada). W przypadku Netii przez ten czas złożyłem chyba ze 4 reklamacje, wszystkie uznano i zwrócono mi za nie pieniądze. M. in. jedna dotyczyła różnic między ustaleniami w rozmowie z konsultantem podczas przedłużania umowy, a stanem faktycznym jaki zastałem na fakturze. Odsłuchano rozmowę, przyznano mi rację, wystawiono korektę. Koniec sprawy. Reszta spraw przebiegła podobnie (pismo, odpowiedź, korekta). W Orange analogiczną sprawę załatwiono 'ubolewaniem z powodu zaistniałej sytuacji' i zamknięciem drogi reklamacyjnej. Ponadto składałem jeszcze kilka pomniejszych i nie pamiętam by którąś rozpatrzono pozytywnie. Oczywiście każdemu zdarzają się błędy, niekompetentni pracownicy, niedomówienia itp. Dla mnie najważniejsze jest w jaki sposób jako klient jestem traktowany po zawarciu umowy i jak firma reaguje na powstałe problemy. Pytanie, z którego operatora jestem zadowolony?

  • 0

    18.  2013-04-03 15:22:18

    Wprowadzenie do oferty Neostrady do 10 Mb/s, było największym draństwem w historii tej firmy. W ten sposób Orange uwolniło się od pretensji dotyczących prędkości, bo 1Mb/s, jest minimalną gwarantowaną. A jeżeli minimum jest zapewnione, to infry nie mam potrzeby modernizować, cwaniaki.

  • 0

    19. ~Danek  2013-04-03 15:22:49  host: v58-08.opera-mini.net

    Panie Jabczyński,ile poręcz płaci za opowiadanie bzdur?Zrobie to samo za pół ceny.

  • 0

    20. ~  2013-04-03 15:23:36  host: 178-37-180-6.adsl.inetia.pl

    Tak jakby to było pierwsze badanie, które Netia sobie wymyśliła... Kiedyś wygrywali ceną, teraz.... Byle do końca umowy.

  • 0

    21. ~K  2013-04-03 15:24:40  host: host31-42-29-169.tvkdiana.pl

    Potwierdzam wcześniejszą wypowiedz dotyczącą działania YouTuba na sieci TP/Orange - chodzi tragicznie pomimo szybkiej opcji internetu. Rodzice mają Netię i takich problemów nie mają.

  • 0

    22. ~mila  2013-04-03 16:04:18  host: 212.160.172.70

    17 D3F - to słono przepłacasz - bo jak byś miał Neostradę - to miałbyś Open - 15 zł - a za 3 komórki - Family Open -20 zł. Więc mając Netię przepłacasz co miesiąc 35 zł.

  • 1

    24. ~Słoneczny  2013-04-03 16:35:18  host: 89-78-97-216.dynamic.chello.pl

    Orange w tej bitwie o konkurencyjność straci najwięcej. To już nawet nie chodzi o Netię, ale o to, że Polak w kryzysie nie będzie kupował więcej za więcej, tylko mniej za mniej. Każdy będzie pozbywał się usług, które podnoszą koszty i wybierał -może nawet gorsze, ale jednocześnie tańsze. A w niedalekiej przyszłość nawet mobilne małe LTE z limitami może być dużym zagrożeniem dla stojącej od lat w miejscu drogiej neostrady. Podobnie jak rynek małych lokalnych dostawców internetu, który coraz szybciej się rozwija, a dzięki dotacjom z UE i od samorządów, nabierze konkretnej wartości za 2-3 lata. Bolesna restrukturyzacja jest nieunikniona. Z samego skubania klientów długo nie pociągną.

  • 0

    25. ~pabloki  2013-04-03 16:42:51  host: apn-95-41-0-123.dynamic.gprs.plus.pl

    on sie pogubił...

  • 0

    26. ~abc  2013-04-03 16:48:01  host: user-46-112-140-231.play-internet.pl

    Jeśli się nie mylę to na sieci własnej Netii można brać sam internet bez tej chorej opłaty za utrzymanie łącza czy zawieszenia telefonu.

  • 0

    28. ~  2013-04-03 16:53:22  host: apn-37-109-120-48.dynamic.lte.plus.pl

    Zadowolenie z usług Netii kończy się, gdy firma dzwoni do BOK, a tu odbiera słabo przygotowany i równie słabo opłacany student w poznańskim Holiconie.

  • 0

    29. ~elmer  2013-04-03 17:17:35  host: acuk6.neoplus.adsl.tpnet.pl

    panie Jabłczyński, wstydu Pan nie masz, żeby takie bzdury pisać. Wyniki zeszłorocze, cena akcji itp. itd. pokazały jak was kochają klienci. A w tym roku lepiej raczej nie będzie sam rezygnuje z 3 usług w Pana wspaniałej firmie. Gratuluje dobrego humoru, a jak zakończy Pan tam kiedyś prace będzie Pan miał doświadczenie w pisaniu bajek dla dzieci.

  • 0

    30. ~D3F  2013-04-03 17:29:16  host: 89-68-134-137.dynamic.chello.pl

    ~ mila - Chyba jednak nie przepłacam, bo po pierwsze: umowy mają już ponad rok (2 letnie), oferta orange trwa od 2 mieś... Po drugie komórki są na firmę, więc w moim przypadku z oferty skorzystać nie mogę. Po trzecie porównując obecne oferty (pomijam w obu drobne dodatkowe rabaty za coś tam): Netia (tel. stacjonarny no limit+net 20mb) =84,90zł, Orange (analogiczna oferta): 69zł+69zł=138zł 138-15 (Open)=125zł. Świetnie odliczmy sobie jeszcze ten teoretyczny (dla mnie) rabat za 3 komórki 125-20zł=105zł hmm, no niestety nadal jest drożej... Poza tym jest jeszcze jedna kwestia pierzenie się (za przeproszeniem) z promocjami np. tu dostaniesz coś na 2 miesiące, tam za połowe ceny itp. potem pilnuj terminów przeczytaj milion stron regulaminów, a na koniec i tak się okazuje że rozliczą Cię inaczej. Tak, najłatwiej ograbić klienta, zawalając go ogromem informacji na których studiowanie zazwyczaj nie ma czasu. To mi się ostatnio podoba w Netii, znacznie uprościli ofertę, bierzesz usługę, albo pakiet i płacisz konkretną sumę, bez zbędnych kalkulacji i pierdół co przedstawiają np. powyższe obliczenia.

  • 0

    31. ~D3F  2013-04-03 17:30:16  host: 89-68-134-137.dynamic.chello.pl

    * Errata 123zł zamiast 125 ;]

  • 0

    32. ~res  2013-04-03 17:49:19  host: aelk81.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @abc - tak tak, opłata jest w cenie ale zawsze masz się czym pochwalić że nie płacisz za utrzymanie łącza. "" Podstawowa zasada - kable Netii - to i ich uslugi - kable TP to usługi TO/Orange - wtedy jest jasne kto miesza. Wiadomo że Netia to wróżbici jakich mało. TP też ma swoje "zalety" zwłaszcza cenowe ale dzięki komu? Dzięki nam, sprzedaliśmy polskiego operatora, a teraz żabojady są operatorem narodowym - normalnie cuda niczym w polandii.

  • 0

    33.  2013-04-03 20:15:26

    Normalnie serial "Sami swoi" i Wojtek grający Pawlaka - nie ważne , że mam dach dziurawy i leci deszcz na łóżko, ważne , że sąsiadowi radio się popsuło ... Nie wiedziałem , że Polacy mają tyle "cech korporacyjnych" w sobie.

  • 1

    34. ~  2013-04-03 21:33:05  host: host-89-230-79-248.rzeszow.mm.pl

    SMART?? ... hahaha jest virgin i Vectone!!!

  • 1

    35. ~kk  2013-04-03 21:41:18  host: 178-36-138-214.adsl.inetia.pl

    Orange się ośmiesza i te ich telefoniczne ankiety. Czy w orange już nikt nie ma pomysłu na tą firmę ??

  • 0

    36. ~slo  2013-04-04 12:51:48  host: e1-176-K1.elartnet.pl

    #D3F# z całym szacunkiem do Twojej wypowiedzi natomiast nie kompromituj się mówiąc o zawieraniu umowy przez telefon i nie czytaniu regulaminów i cenników! Jeżeli podpisujesz umowę nie czytając jej tylko opierasz się na danych które usłyszałeś to sorry druga strona to taka, że klienci konfabulują i wciskają kit aby było im dobrze. Co do Twoich wyliczeń to Neostrada wraz z Telefonem 104 zł w ramach Orange Open - 15 zł co daje nam 89 zł brutto do tego dojdzie jeszcze rabat Orange Open Family (20 zł) i oferta Orange jest bardziej atrakcyjna (69 zł) dodatkowo posiadasz dostęp do Deezer Premium, Środy z Orange czy też Payback.

  • 0

    37. ~D3F  2013-04-04 20:01:30  host: 89-68-134-137.dynamic.chello.pl

    ~slo Nigdzie nie napisałem, że nie czytam regulaminów u cenników, ba wręcz przeciwnie, kiedyś 1 umowę (w orange) odsyłałem 3 razy bo nie zgadzała się z ustaleniami. Chodziło mi o wygodę, jeżeli mam 1 ofertę czytam jeden regulamin + cennik, jeżeli wszystko jest rozbite muszę studiować wszystkie ( przy czym często są niejednoznaczne). Przedłużenie umowy przez telefon jest wg mnie mega wygodne. Wybieram sobie ofertę w necie, dzwonię, przedłużam, konsultant pyta czy chcesz to i to, informuje o całkowitych kosztach danej umowy i co najważniejsze taka rozmowa jest ZOBOWIĄZUJĄCA. Nie to co pitolenie o umowie i obiecywaniu złotych gór, a jak przyjdzie co do czego (kurier z umową) to jest zupełnie inaczej. Trzeba sobie upraszczać życie zamiast komplikować. Porównałem analogiczne oferty, a w tej co podałeś telefon stacjonarny jest no limit tylko na stacjonarne bez komórek. Ponadto mam dostęp do usług o których piszesz (choć są mi zupełnie zbędne) bo mam przecież 3 telefony w Orange , a jak wcześniej wspomniałem i tak nie mógłbym skorzystać z tych zniżek, bo są na firmę. Poza tym nie załapałeś idei tego co na początku napisałem, bo kwestię cen i ofert, ktoś mi głupio wtrącił, chodzi o prostotę, przejrzystość i podejście do klienta w razie sporów. Orange zawsze ignorowało reklamacje, a Netia je uznawała.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-147-221.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (2)

Archiwum Ankiet