DAJ CYNK

IAB Polska negatywnie o blokowaniu reklam przez T-Mobile

Q!

Wydarzenia

IAB Polska, zrzeszająca polskie firmy działające w Internecie i wykorzystujące w tym celu m.in. potencjał reklam, wydało oświadczenie dotyczące pomysłu T-Mobile na blokowanie reklam w Internecie mobilnym.

IAB Polska, zrzeszająca polskie firmy działające w Internecie i wykorzystujące w tym celu m.in. potencjał reklam, wydało oświadczenie dotyczące pomysłu T-Mobile na blokowanie reklam w Internecie mobilnym.

O programie pilotażowym SSI, czyli Szczupły i sprawny Internet, który ma usuwać wybrane reklamy z internetowego strumienia danych dostarczanych przez T-Mobile, pisaliśmy w tej wiadomości.

Jak mówi IAB Polska, pomysł T-Mobile może mieć negatywny wpływ na rozwój polskiej branży interaktywnej i reklamowej. Dominującym na świecie modelem biznesowym - jak utrzymuje - umożliwiającym funkcjonowanie i rozwój oferty treści mobilnych jest reklama.

Co więcej, blokowanie przez T-Mobile reklam, a tym samym odcinanie wydawców od źródeł finansowania, stawiać ma dalsze funkcjonowanie tego segmentu pod znakiem zapytania. Takie działania mają też nieść wątpliwości natury prawnej - można przeczytać w komunikacie IAB Polska.

Działania T-Mobile mogą naruszać integralność przekazywanych za pośrednictwem sieci operatora komunikatów. Zmiana ich priorytetów, a więc usuwanie wybranych treści, może zostać uznane za czyn nieuczciwej konkurencji oraz naruszać zasadę neutralności sieci.

IAB Polska określa również pomysł T-Mobile jako nie do końca przemyślany i nie uwzględniający ewentualnych negatywnych skutków. Wszystko dlatego, że wydawcy i operatorzy tworzą wspólnie ekosystem, który bazuje na obowiązującym na całym świecie modelu. To treści są powodem powstawania infrastruktury, a nie odwrotnie - czytamy w zakończeniu stanowiska IAB Polska.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: iab polska, wł